معاون سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در شیراز:

بیش از 9 هزار آثار به کنگره شعر دفاع مقدس کشور رسیده است

«فاطمی» با بیان اینکه بعد از وقفه 6 سال و نیم کنگره شعر دفاع مقدس امسال برگزار خواهد شد، گفت: تاکنون بیش از 9 هزار 300 آثار از 3هزار شاعر به دبیرخانه های استانی این جشنواره رسیده است.
کد خبر: ۳۲۲۰۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰ - 05December 2018

معاون سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار دفاع پرس در شیراز با بیان اینکه در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و دستاوردهای دوران جنگ تحمیلی و اشاعه فرهنگ ارزشمند شهید و ایثار سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در نظر دارد بعداز وقفه 6 و نیم ساله از آخرین کنگره شعر دفاع مقدس امسال کنگره شعر دفاع مقدس کشور را برگزار نماید، اظهارداشت: مقدمات این کار با برگزاری جشنواره های شعر دفاع مقدس در استان ها فراهم شده و در نظر داریم اوایل اسفندماه سال جاری اختتامیه این کنگره را در صورت فراهم شدن شرایط در استان فارس برگزار کنیم.

وی که در حاشیه جلسه هماهنگی برگزاری مراسم اختتامیه با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس و نمایندگان سازمانهای مختلف مرتبط با این موضوع در شیراز حضور داشت، گفت: تاکنون بیش از 9هزار 300 اثر از 3هزار شاعر به دبیرخانه های استانی این کنگره در سراسر کشور رسیده است که این نشانگر علاقه شاعران و هنرمندان حوزه ادبیات به موضوع ارزشمند دفاع مقدس است.

فاطمی تصریح کرد: به دلیل وجود مساعد بودن زمینه فکری و علمی استان فارس به دلیل وجود شاعران بین المللی سعدی و حافظ و وجود شاعران جوان و نامدار استان فارس و فعالیت گسترده آن ها در حوزه شعر پایداری و دفاع مقدس مسئولین این کنگره در نظر دارند درصورت موافقت مسئولین استان مراسم اختتامیه را به میزبانی شیراز برگزار نمایند.

معاون سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس افزود: کنگره شعر دفاع مقدس از سال 77 شروع شده است که دوره 13 آن نیز به میزبانی استان فارس و شهر شیراز برگزار شد و امسال نیز دوره 21  این کنگره با وقفه  ساله در این استان برگزار خواهد شد.

وی به حوزه های فراخوان این جشنواره اشاره کرد و گفت: این جشنواره در 5 حوزه فراخوان داده است که بصورت جشنواره های شعر استانی در استان ها برگزار شده و نفرات برگزیده استانی به کنگره کشوری شعر دفاع مقدس راه یافتند که 90 اثر و شاعر برگزیده خواهند شد که از این تعداد 30 نفر تقدیر می شوند.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
0
به امید موفقیت
نظر شما
پربیننده ها