یادداشت‌های روزانه خبرنگار شهید باقری (۲۳)/ محاصره شدن تکاوران ایرانی در مسجد جامع خرمشهر

محمد رضا باقری می گوید: امروز نیرو‌های خودی در محاصره دشمن قرار گرفتند. عراقی‌ها بر روی ساختمان‌هایی که تصرف می‌کنند پرچم عراق را می‌زنند و روی فرمانداری و کنسولگری هم پرچم نصب کردند.
کد خبر: ۳۲۲۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰ - 06December 2018

به گزارش خبرنگار ساجد، خبرنگار شهید «محمدرضا باقری» در صدا و سیمای اصفهان فعالیت می‌کرد که به خرمشهر اعزام شد و در عملیات آزادسازی خرمشهر (بیت‌المقدس) مورخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

یادداشت‌های روزانه خبرنگار شهید محمدرضا باقری (۲۳)/ محاصره شدن تکاوران ایرانی در مسجد جامع خرمشهر

این خبرنگار شهید در یکی از یادداشت‌های روزانه خود در تاریخ سوم آبان ۱۳۵۹ شرح حالی از مزدوران رژیم بعث عراق که ملبس به لباس نظامی ارتش و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران می‌شدند و نیروهای خودی را مورد هدف قرار می دادند و محاصره شدن چند نفر تکاور خودی در مسجد جامع خرمشهر را بیان کرده است.

متن یکی از یادداشت‌های روزانه‌ای را که از این خبرنگار شهید والامقام به عنوان وقایع مقاومت خرمشهر به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«امروز نیرو‌های خودی در محاصره دشمن قرار گرفتند. عراقی‌ها بر روی ساختمان‌هایی که تصرف می‌کنند پرچم عراق را می‌زنند و روی فرمانداری و کنسولگری هم پرچم نصب کردند که نیرو‌های خودی پرچم روی فرمانداری را زدند، ولی عراقی‌ها دومرتبه آن را نصب کردند. یک آمبولانس که می‌خواست از روی پل با پرچم سفید عبور کند مورد هدف دشمن واقع شده و برگشت.

امروز گفته شد که ماشین‌های دشمن پس از آوردن مهمات اثاثیه مردم را بار میزدند و از خرمشهر بیرون می‌بردند. منطقه فرمانداری و اطراف آن به طور کامل در دست دشمن است. امروز صبح دشمن با موشک تاو محل نیرو‌های خودی در فلکه پمپ بنزین تا پل را زیر آتش داشته است.

بعضی از افراد دشمن ملبس به لباس ارتشی ایرانی و لباس پاسداران می‌باشند و بعضی هم ژ-۳ به دست می‌گیرند. خیابان دی در کوی طالقانی پر از نیرو‌های عراقی شده است. دشمن در اکثر نقاط بلند پرچم عراق را نصب کرده است.

دشمن در روز گذشته ۳۰۰ نفر کشته داده است. احتمال می‌رود چند نفر تکاور (خودی) در مسجد جامع محاصره شده‌اند. نیرو‌های خودی اعم از پاسداران و تکاوران و سربازان در مسجد جامع در حال جنگ با دشمن هستند. چهار آمبولانس پر از زخمی در عرض یک ساعت و ربع از پل به طرف آبادان رفتند. دیشب نیرو‌های خودی ساعت ۲۰ توانستند فلکه فرمانداری را از دشمن باز پس بگیرند.»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار