نماینده ولی فقیه در لرستان:

امروز باید استکبارستیزی مهم‌ترین صفت دانشجویان باشد

آیت الله «سید احمد میر عمادی» گفت: استکبارستیزی شاخصه اصلی دانشجویان است که سابقه ۶۵ ساله دارد، امروز سابقه استکبارستیزی باید به‌عنوان مهم‌ترین صفت دانشجویان باشد و سیاست دانشجویان بر اساس مبانی دینی باشد.
کد خبر: ۳۲۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵ - 05December 2018

به گزارش دفاع پرس ازخرم‌آباد، آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در دیدار با تشکل‌های دانشجویی که در بیت امام‌جمعه خرم‌آباد برگزار شد، با تبریک روز دانشجو اظهار داشت: در روز دانشجو جامعه احساس نشاط و پویایی می‌کند و این به دلیل حضور دانشجویان و جوانان در عرصه‌های گوناگون است.

وی بابیان اینکه روز دانشجو فرصتی است که فقط دانشجویان می‌توانند صحبت کنند، افزود: اهمیت روز دانشجو به دلیل روحیات برجسته دانشجویان است، روحیاتی مانند استکبارستیزی، مطالبه گری، صراحت در گفتار و اخلاص برجستگی‌هایی است که دانشجویان دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان عنوان کرد: بعد دیگر اهمیت روز دانشجو به دلیل نقش کلیدی دانشجویان در پیشرفت و توسعه کشور در آینده کشور است؛ کسانی که امروز مدیر هستند دانشجویان دیروز بودند و دانشجویان امروز مدیران فردا هستند، دانشجو نقش اساسی در پیشرفت، توسعه و آینده جامعه دارند و آینده جامعه به دست دانشجویان است چراکه سرنوشت جامعه را رقم خواهد زد.

وی بابیان اینکه اهمیت دیگر روز دانشجو به دلیل نقش دانشجویان در تحول جامعه است، تصریح کرد: دانشجویان می‌توانند آینده را دگرگون کنند و آرمان‌ها را عملی کنند؛ دانشجو می‌تواند در تحول معرفتی ازنظر دانش، بینش، فکر، اندیشه و تحول سیاسی نقش‌آفرینی کند.

میرعمادی بیان کرد: دانشجویان می‌توانند تحولات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به وجود بیاورند و به‌عنوان قشر نخبه و تحصیل‌کرده جامعه در سبک زندگی مردم و نوع تحولات اخلاقی مردم نقش‌آفرینی کنند.

وی بابیان اینکه دانشگاه است که می‌تواند تحول‌آفرینی کند، خاطرنشان کرد: دانشجویان می‌توانند تحولات اقتصادی نیز ایجاد کنند، امام خمینی(ره) فرمودند دانشگاه مبدأ تحولات است، اگر دانشگاه مبدأ تحولات است پس تحول‌آفرین دانشجویان هستند بنابراین روز دانشجو بسیار مهم و تأثیرگذار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: حزبی نیستم و حزبی فکر نمی‌کنم و آنچه مهم بوده این است که هیچ نامه‌ای به دفتر ما نمی‌رسد مگر اینکه همان روز یا فردا پاسخ داده می‌شود؛ برخی‌ها انتظار نقد مسئولان را از ما دارند، روش ما نقد منصفانه است؛ اگر کم‌کاری از مسئولی ببینیم نقد می‌کنیم و تذکر می‌دهیم ولی آیا باید همیشه نماز جمعه را تبدیل به مکان تنش‌زا کنیم. آیا راه دیگر برای تذکر مسئولان نیست؟

وی اظهار داشت: برخی مسائل را حضوری و تلفنی می‌گوییم و حتماً نباید از تریبون نماز جمعه بگوییم، جلسات شورای اداری و فرهنگی و سایر راداریم ولی مهم این است که در برابر فساد، ضعف و نقاطی که انحراف است ساکت نباشیم و بیان کنیم.

میرعمادی افزود: اینکه هر چیزی را در نماز جمعه بکشانیم صلاح نیست، وقت انتقاد زیاد شود و ما باید به دنبال خیرخواهی و دلسوزی باشیم؛ اگر مدیری خودکامه و به نصیحت گوش ندهد درملأعام باید اعلام شود، امروز به معاون استاندار تذکر دادم که قول داد پیگیری داد.

وی عنوان کرد: مهم این است که بتوانیم جلوی ناهنجاری‌ها را بگیریم و امربه‌معروف و نهی از منکر کنیم، امربه‌معروف و نهی از منکر مراحلی دارد و برخی مسائل نیز ممکن است به نماز جمعه کشیده شود، نماز جمعه پدر معنوی یک شهر و استان است و صلاحش دلسوزی، آیات قرآن و موعظه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بیان کرد از سوی دیگر باید کار کارشناسی نیز صورت بگیرد، اگر در نماز جمعه بگوییم در استان تیراندازی می‌شود و ناامنی است آیا گردشگر به استان ورود می‌کند؟ بنابراین باید دقت شود.

وی تصریح کرد: برخی‌ها تلاش می‌کنند و باید ایجاد انگیزه شود ولی از خطا نباید چشم‌پوشی کرد، الآن وضعیت کشور و جامعه را می‌دانیم و اینکه انتظار داشته باشیم همه‌چیز در نماز جمعه مطرح شود به نماز جمعه آسیب می‌رساند.

میرعمادی خاطرنشان کرد: در مرحله‌ای باید انتقاد به نماز جمعه کشیده شود که تأثیرگذار باشد، موضع‌گیری ما متفاوت است، برخی‌ها در جایگاهی هستند که باید در سطح کلان انتقاد کنند؛ من نیز  بر عملکرد برخی مسئولان دستگاه‌های فرهنگی استان نقد دارم و در جلسه شورای فرهنگ عمومی نیز مطرح کردیم و بازهم مطرح می‌کنیم.

وی گفت: مجمع مشورتی استان جوانان هستند که آتش به اختیار بوده و گاهی با این افراد مشورت می‌شود، این تشکیلات مجمع مشورتی، حزبی و تشریفاتی نیست و محدودیتی برای این تشکیلات وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان اظهار داشت: برای روز دانشجو برنامه‌های مختلفی گذاشته شد و امروز ما دانشجویانی می‌خواهیم در تراز انقلاب اسلامی ایران، دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی باید ایده‌ها و اندیشه‌های مقام معظم رهبری را پیاده کنند؛ دانشجوی تراز انقلاب اسلامی در حوزه دین باید فری مؤمن، انقلابی، باتقوا، با اندیشه، انگیزه و عمل الهی باشد.

وی افزود: دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی در حوزه علم باید کوشا، خلاق، صاحب ایده و تولیدگر علم باشد، امروز دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی نباید فقط مصرف‌کننده باشد بلکه باید خلاق و اندیشه‌ورز باشد و انتظار مقام معظم رهبری از دانشجویان همین است.

میرعمادی عنوان کرد: در حوزه سیاست دانشجوی تراز انقلاب اسلامی باید با بصیرت، استکبارستیز، مطالبه گر و دارای مبانی سیاسی اسلامی باشد که الآن این بخش پررنگ است ولی در حدی که انتظار مقام معظم رهبری بوده نیست.

وی بیان کرد: استکبارستیزی شاخصه اصلی دانشجویان است که سابقه 65 ساله دارد، امروز سابقه استکبارستیزی باید به‌عنوان مهم‌ترین صفت دانشجویان باشد، سیاست دانشجویان بر اساس مبانی دینی باشد، سیاست زدگی نباشد، دانشجو سیاسی است ولی سیاست زده نیست و بر اساس مبانی دین باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بابیان اینکه دانشجوی تراز جمهوری اسلامی در حوزه اجتماعی اخلاق مدار، خدمتگزار و همراه با مردم باشد، تصریح کرد: اردوهای جهادی همیشه موردحمایت و تأیید و تأکید ما بوده و هیچ سالی نبوده است که با شروع اردوهای جهادی و تعطیلی درس‌ها از مسئولان ارشد تا مدیران و دستگاه‌های فرهنگی را وادار به همکار نکرده باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دانشجوی تراز انقلاب اسلامی در حوزه عمل باید انقلابی، اهل مقاومت، ایستادگی، خستگی‌ناپذیر و خودباور باشد؛ دانشجو باید روحیه انقلابی داشته و منفعل نباشد، اهل مقاومت و ایستادگی بوده، خستگی‌ناپذیر باشد.

میرعمادی گفت: دانشجو خودباور بوده و در اهدافش ایمان دارد، رویش نسل جوان مابعد از پیروزی انقلاب اسلامی در تمام عرصه‌ها بسیار چشم‌گیر بوده است؛ از تشکل‌های دانشجویی انتظار می‌رود که ایجاد انگیزه کرده و جذب حداکثری داشته باشند و ایده‌ها را منتقل کنند و مدافع آرمان‌ها در دانشگاه داشته باشند.

وی بابیان اینکه تشکلات دانشجویی مدافع ارزش‌ها باشند، اظهار داشت: انتظار داریم تشکل‌های دانشجویی بازوان قوی برای نماینده ولی‌فقیه باشند و در صورت نیاز بیانیه صادر کنند، وقتی صحبت ما تأثیرگذار است که بازوان قوی مانند شما دانشجویان داشته باشیم و پای‌کار باشند.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار