یادداشت‌های روزانه خبرنگار شهید محمدرضا باقری (۲۴)

خبرنگار شهید «محمدرضا باقری» در یکی از یادداشت‌های روزانه خود در تاریخ چهارم آبان ۱۳۵۹ شرح حالی از تصرف فرمانداری و کنسولگری و مدرسه الفتح توسط مزدوران رژیم بعث عراقی در خرمشهر را بیان کرده است.
کد خبر: ۳۲۲۰۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰ - 07December 2018

به گزارش خبرنگار ساجد، خبرنگار شهید «محمدرضا باقری» در صدا و سیمای اصفهان فعالیت می‌کرد که به خرمشهر اعزام شد و در عملیات آزادسازی خرمشهر (بیت‌المقدس) مورخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

یادداشت‌های روزانه خبرنگار شهید محمدرضا باقری (۲۴)

متن یکی از یادداشت‌های روزانه‌ای را که از این خبرنگار شهید والامقام به عنوان وقایع مقاومت خرمشهر به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«دو تانک عراقی در خیابان بلوار کنار فرمانداری در سنگر هستند. خمپاره انداز‌های دشمن در پشت فرمانداری مستقر شده‌اند. اطراف فرمانداری، کنسولگری و مدرسه الفتح در تصرف دشمن است و دشمن تا قلب شهر پیشروی کرده است و در بلندی‌های شهر تیربار سوار کرده‌اند.
صدای فریاد عراقی‌ها از آن سوی شهر به گوش می‌رسد. دشمن در اکثر نقاط شهر عکس صدام و پرچم عراق را چسبانده است. تعدادی از نفرات دشمن در لنج‌های روبه روی بیمارستان معتادین مستقر شده‌اند و به وسیله تیربار آتش شدیدی بر نیرو‌های خودی اجرا می‌کنند. تعدادی از نفرات خودی به طور پراکنده در شهر در محاصره دشمن قرار دارند.
از ساعت هشت شب گذشته نیرو‌های خودی در مسجد جامع بودند تا ساعت پنج صبح توانستند از شهر بیرون بیایند. امروز ۱۵ تن از افراد هوانیروز شهید شدند.»

انتهای پیام/ 900

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
0
0
عالی بود
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار