مشروح / گزارش دفاع پرس از نشست خبری معارضین بحرینی:

آل خلیفه به بیگانگان تابعیت بحرینی می دهد/ ارتش های هفت گانه مردم بحرین را سرکوب می کنند

معارضین بحرینی طی نشستی خبری در تهران ضمن اعلام آخرین تحولات بحرین از تحریم انتخابات پارلمانی ماه آینده و همه پرسی در داخل و خارج از بحرین خبر دادند.
کد خبر: ۳۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷ - 26October 2014

آل خلیفه به بیگانگان تابعیت بحرینی می دهد/ ارتش های هفت گانه مردم بحرین را سرکوب می کنند

به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس ، در نشست جمعی از معارضین بحرینی در تهران که با حضور حجت السلام سید مرتضی السندی از اعضای برجسته جریان «الوفاء الاسلامی»، دکتر راشد الراشد از رهبران جنبش عمل اسلامی بحرین و شیخ عبدالله الصالح معاون دبیر کل جمعیت عمل اسلامی بحرین  برگزار شد مخالفین ضمن تشریح آخرین تحولات بحرین و رفتار ظالمانه حکومت آل خلیفه به مواضع گروه های انقلابی در قبال برگزاری انتخابات پارلمانی بحرین که ماه آینده قرار است برگزار شود پرداختند.

 حجت السلام و المسلمین شیخ عبدالله الصالح معاون دبیر کل جمعیت عمل اسلامی بحرین در ابتدای این نشست ضمن بیان ظلم های حکومت آل خلیفه و نقض حقوق بشر در این کشور گفت: مشارکت سیاسی در دولت و رسیدن به آزادی و تحقق دموکراسی از خواسته های مشروح هر ملت است مردم بحرین نیز خواهان مشارکت سیاسی با اراده ملی برای اداره کردن کشور خود هستند .

وی با اشاره به اقدامات مختلف حکومت آل خلیفه برای نقض حقوق بشر در این کشور گفت: اعطای تابعیت به بیگانگان برای تغییر جمعیت طائفین در این کشور از جمله اقداماتی است که در راستای نقض حقوق مردم بحرین در این کشور توسط آل خلیفه انجام می شود تا حکومت بتواند به خواسته های نامشروع خود از طریق این بیگانگان اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در بحرین مجلس ملی، شورا و مجلس پارلمانی که توسط حکومت تاسیس شده اند بدون استفاده از اراده مردم فعالیت می کنند و برای بهتر جلوه دادن در جامعه بین المللی دست به برگزاری انتخابات نیز می زنند در مجلس شورا که متشکل از چهل نفر از اعضاء هست از سوی پادشاه تعیین می شوند و مردم هیچ گونه دخالتی در آن ندارند.

وی در خصوص مجلس پارلمان نیز گفت: مجلس پارلمانی نیز دارای چهل عضو است که از سوی مردم تعیین می شود اما با مشارکت دایره های انتخاباتی که حکومت آنها را تعیین کرده و اشخاص مورد نظر آن هستند تاسیس شده است .

الصالح گفت: تقریبا شهروندان اصلی بحرین 80 درصد هستند و افرادی که تابعیت خارجی دارند بین 15 تا 20 درصد هستند . از این رو نتایج انتخابات هفتاد درصد از شهروندان خارجی و 30 درصد از شهروندان اصلی را تشکیل میدهد در صورتی که در واقع 80 درصد مردم بحرین اصیل هستند و بیگانه نیستند.

وی ادامه داد: تمام تصمیمات سیاسی از سوی پادشاه به صورت انفرادی تعیین می شود و در صورتی که برنامه های پارلمان با خواسته پادشاه هم خوانی نداشته باشد پارلمان منحل می شود برای همین هم معارضین انقلابی با هر گونه تصمیم پادشاه و یا قانونی که اراده مردم در آن منظور نباشد مخالفت می کنند .

این رهبر بحرینی ادامه داد: هر قانون مصوب در کشور بایستی با اراده مردم تهیه شود و هر قانونی که مردم مصدر آن نباشند با آن مخالفت می کنیم و برای تحقق یک نظام دموکراسی برای مشارکت سیاسی مردم در کشورشان تلاش می کنیم.

بنابراین نه تنها این انتخابات بلکه تمام قوانین حکومت چه بزرگ و چه کوچک را که در آن اراده مردم نباشد با آن مخالفیم و با آن مبارزه می کنیم .

در ادامه این نشست حجت الاسلام سید مرتضی السندی بحرینی با اشاره به تاریخچه ای از تشکیل پارلمان در این کشور گفت: در سال 2002 تمام معارضین انتخابات را تحریم کردند 4 سال بعد در سال 2006 گروهی از معارضین در پارلمان حضور پیدا کردند تا بتوانند مشارکت خود را در عرصه سیاسی تجربه کنند اما شاهد آن بودیم که حضور این معارضان هیچ دستاوردی نداشت و به علت فشار امریکا و برخی از جریانات منطقه ای برخی از این افراد در سال 2010 در انتخابات شرکت کردند .

وی ادامه داد: حوادثی که در 14 فوریه 2011 رخ داد و آغاز انقلاب مردمی بحرین بود باعث شد بسیاری از این معارضین از پارلمان کنارگیری کنند و تا کنون نیز هیچ کدام یک از این انقلابیون حاضر در شرکت انتخابات تکمیلی نیستند.

السندی بحرینی با اشاره به مواردی از نقض حقوق بشر در بحرین گفت: وجود نیروهای اشغالگر عربستان در بحرین و عدم وجود صلاحیت برای پارلمان شورا، انسداد راه حل سیاسی در بحرین و وجود راه حل امنیتی دراین کشور دلایلی است که مردم و گروه های مخالف انتخابات را تحریم می کنند و خواهان سقوط این نظام هستند.بنابراین با شرکت نکردنمان در این انتخابات مشروعیت را از این اقدام سلب می کنیم.

در ادامه این نشست دکتر راشد الراشد یکی از رهبران عمل اسلامی گفت: مشکل ما در بحرین تنها به دست آوردن چند صندلی در پارلمان نیست بلکه اجماع جمعیت های سیاسی معارض به از بین رفتن حکومت دیکتاتوری آل خلیفه است. بنابراین مهم ترین خواسته مردم و معارضان سقوط نظام و محاکمه مجرمان است.

راشد ادامه داد: پیشنهاد ما برای تحقق دموکراسی در این کشور در مقابل برگزاری صوری انتخابات برگزاری همه پرسی مردمی است تا به جهانیان ثابت کند حکومت دیکتاتوری قادر به حکومت کردن بر مردم نیست. بنابراین تمام جمعیت معارضین بحرین نه تنها شرکت در این انتخابات را بلکه مشارکت کردن در هر گونه فعالیت سیاسی را در این کشور تحریم می کنند.

وی با اشاره به اهداف همه پرسی مردم بحرین گفت: با این همه پرسی به جهانیان می گویم که مردم بحرین منبع تصمیم گیری برای آینده خودشان هستند و در حال حاضر یک هیات عالی برای این همه پرسی تشکیل شده به ریاست خانم سیده بالقیس رمضان که دبیر این هیات هستند تشکیل شده و در قالب یک کنفرانس خبری در بحرین اهداف هیات و کمیته ها و برنامه های آن را اعلام کرده است .

وی خاطرنشان کرد: پیام این همه پرسی این است که ملت بحرین خواهان نظارت بین المللی بر صندوق های رای هستند و ما خواهان آن هستیم که جامعه بین الملل بر این صندوق ها نظارت کنند.

در حال حاضر آمادگی برای این همه پرسی وجود دارد که یک همه پرسی تاریخی را در سطح بحرین با یک بسیج بسیار بزرگ برگزار کنیم وی با اشاره به نحوه برگزاری این همه پرسی گفت: با وجود حضور نیروهای اشغالگر عربستان در بحرین و تمام شرایط سخت برای انقلابیون بحرین انقلاب 14 فوریه همچنان ادامه دارد بنابراین همه پرسی نیز به همین شکل برگزار می شود.

ما می خواهیم به جهانیان نشان بدهیم کشورهای آمریکا، انگلیس که از آل خلیفه حمایت می کنند و همه جرایم آنها را پوشش می دهند روشن کنیم که داعیه های آنها همه دروغین است.

وی ادامه داد: اولین اقدام برای این همه پرسی اعلام رسانه ای بود که در داخل بحرین انجام شد و در گام بعدی سایر کمیته ها و برنامه های دیگر اعلام می شود.

حجت السلام السندی با بیان این که انقلاب مردم بحرین تنها متعلق به شیعیان نیست گفت: هیچ کدام یک از خواسته های معارضین علیه اهل سنت نیست و اهل سنت نیز در انقلاب 2011 در کنار شیعیان با حکومت آل خلیفه مخالفت ورزیدند و یکی از رهبران اهل سنت در زندان های آل خلیفه به سر می برد، اما دول غربی سعی دارند که این مبارزه را جدال میان شیعه و سنی جلوه دهند.

گزارش از وجیهه سادات حسینی
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار