رئیس سازمان حسابرسی ارتش:

سالانه بیش از ۹۶ یکان و واحد اقتصادی ارتش حسابرسی می‌شوند

امیر سرتیپ نوری گفت: سازمان حسابرسی ارتش سالانه بیش از ۹۶ یکان و واحد اقتصادی در سطح ارتش را حسابرسی کرده و گزارش‌های دریافتی را به فرمانده کل ارتش ارائه می‌کند.
کد خبر: ۳۲۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱ - 06December 2018

سالانه بیش از ۹۶ یکان و واحد اقتصادی ارتش حسابرسی می‌شودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ دوم نوری در جلسه هم اندیشی و تقدیر از حسابداران و حسابرسان نمونه ارتش که صبح امروز به مناسبت روز حسابدار با حضور رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش برگزار شد، اظهار داشت: سازمان حسابرسی ارتش با ایجاد نظام کنترل‌های داخلی پویا و اطمینان بخش از طریق اجرای حسابرسی عملیاتی و ارزیابی اثربخشی، کارایی، صرفه اقتصادی، اخلاقی و منصفانه بودن فعالیت‌های صورت گرفته توسط عالی‌ترین مدیران اجرایی توانسته، نقش بسزایی در اعتلای ارتش جمهوری اسلامی ایران و اقتدار نیرو‌های مسلح داشته باشد.

وی افزود: اصلی‌ترین ماموریت سازمان حسابرسی ارتش در حال حاضر، حسابرسی عملیاتی از عملکرد یکان‌های ارتش اعم از نیرو‌های زمینی، پدافند، هوایی، دریایی، ستاد ارتش و موسسات انتفاعی و وابسته به ارتش به منظور اعتباردهی به فعالیت‌ها و اطمینان از صحت و سلامت امور انجام شده است.

امیر نوری در ادامه تصریح کرد: سازمان حسابرسی ارتش علی رغم کمبود نیروی انسانی متخصص، سالانه بیش از ۹۶ یکان و واحد اقتصادی در سطح ارتش را حسابرسی کرده و گزارش‌های دریافتی را به فرمانده کل ارتش (رئیس دستگاه) به موجب ماده ۵۳ قانون محاسبات عمومی کشور و تبصره یک آن ارائه می‌کند. همچنین آموزش‌های لازم در حوزه‌های مختلف امور مالی را به فرماندهان و متصدیان امر در یکان‌های ارتش ارائه داشته و نارسایی‌های موجود را با آموزش‌های لازم و پیگیری‌های مستمر به حداقل ممکن کاهش می‌دهد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام صنعت پور امیری رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش نیز با تبریک روز حسابدار و تشکر از زحمات خالصانه به تمامی مسئولان و کارکنان سازمان حسابرسی ارتش، بیان داشت: بحث‌های مالی، از جمله مباحث لیز و لغزنده‌ای است که اگر آدمی کنترل، مراقبت و ظرفیت لازم را نداشته باشد، موجب لغزش و سقوط انسان خواهد شد.

وی تصریح کرد: برابر آیات نورانی قرآن کریم، عواملی وجود دارد که انسان را از یاد خدا غافل می‌کند. قرآن کریم می‌فرماید: لاتلهکم اموالکم و لا اولادکم عن ذکر الله؛ و مال و فرزند، دو موضوع مهم و ۲ عنصر غفلت زاست.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش در ادامه با اشاره به اینکه انسان در زندگی شخصی و کار‌های خود باید مراقب این حقیقت باشد که کارهایش ثبت و ضبط می‌شود، بیان کرد: خداوند متعال حسابگر و سریع الحساب است و دقت حسابرسی او برابر آیه ۱۶ سوره مبارکه لقمان به گونه‌ای است که ریزترین و نهان‌ترین اعمال و رفتار نیک و بد انسان را محاسبه می‌کند لذا باید همواره مراقب وسوسه شیطان و غفلت از یاد خدا باشیم و با تربیت نفس و پیمودن مسیر درست بندگی، خود را از لغزشگاه‌ها بویژه در امور مالی محفوظ بداریم و در کار‌ها خدای تعالی را مراقب بدانیم.

وی در ادامه ارتش را یکی از سالم‌ترین و پاک دست‌ترین سازمان‌های کشور در حوزه مسائل مالی و اقتصادی توصیف کرد و افزود: سازمان حسابرسی ارتش در حفظ و تداوم سلامت ارتش در حوزه امور مالی و حفظ اموال عمومی و بیت المال، نقش مهم و اساسی برعهده دارد که امیدواریم هر سال شاهد رشد و پویایی بیشتر این سازمان اثربخش در ارتش انقلابی جمهوری اسلامی ایران باشیم.

در پایان این مراسم تعدادی از حسابداران و حسابرسان نمونه ارتش نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها