ادعای ارتش صهیونیستی:

حزب‌الله قصد داشت با تونل، راه ارتباطی شمال اسرائیل را قطع کند

یک نظامی ارشد رژیم صهیونیستی در نشست مطبوعاتی مدعی شد که تونل‌های حزب‌الله میان‌بری برای عبور از روستای المطله و قطع راه ارتباطی شمال فلسطین اشغالی با دیگر مناطق و نهایتا آزادسازی الجلیل بود.
کد خبر: ۳۲۲۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳ - 06December 2018

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، ارتش رژیم صهیونیستی بعد از آغاز عملیات برای تخریب تونل‌های ادعایی حزب‌الله در جنوب لبنان، مدعی است که نیرو‌های مقاومت قصد تصرف مناطق شمالی فلسطین اشغالی را داشتند.

یک افسر نظامی ارشد صهیونیست شامگاه چهارشنبه ادعا کرد که هدف حزب‌الله از حفر این تونل‌ها به زیر مناطق شمالی فلسطین اشغالی، اجرای عملیات غافلگیرکننده در آینده نزدیک و آغاز جنگ تمام عیار جدید بوده است.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است که تونل‌های کشف‌شده در مرز روستای «کفر کلا» واقع در جنوب لبنان، برای این منظور بوده تا رزمندگان مقاومت با میانبر زدن و رد کردن روستای «المطلة»، به شمال فلسطین اشغالی نفوذ کنند.

این افسر ارشد در توضیح نقشه ادعایی حزب‌الله می‌گوید، نیرو‌های ویژه آن‌ها قصد داشتند با استفاده از این میانبر و قطع مسیر ارتباطی المطلة یعنی «جاده 90»، این روستا را از مابقی اراضی اشغالی جدا کرده و به تصرف خود درآورند.

ارتش رژیم اسرائیل همچنین مدعی است که این تونل‌ها بخشی از طرح عملیاتی بزرگتر حزب‌الله برای نفوذ و آزادسازی منطقه «الجلیل» در شمال فلسطین اشغالی بعد از تصرف المطله، در جنگ احتمالی آتی است.

در حالی که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر سعی کرده بود از این تونل‌ها بهره‌برداری سیاسی کرده و آن‌ها را خطری جدی برای امنیت این رژیم تلقی کند، این مقام نظامی ارشد می‌گوید در زمان آغاز عملیات تخریب هیچکدام از این تونل‌ها کامل نبوده پس تهدیدی فوری به‌حساب نمی‌آمدند.

وی در این باره توضیح داد: «هیچکدام از این تونل‌ها برای جنگ فردا آماده نبود. بعضی از آن‌ها چند ماه و برخی دیگر چند سال زمان نیاز دارد تا عملیاتی شود... میزان پیشرفت حزب‌الله فقط چند متر در هفته بود. پس ما تصمیم گرفتیم آن‌ها را قبل از اینکه به تهدیدی واقعی برای ساکنان مناطق شمالی تبدیل شوند، نابود کنیم».

این نظامی ارشد می‌گوید که «گادی آیزنکوت» رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح رژیم صهیونیستی خواسته بود که این عملیات دو ماه قبل آغاز شود، ولی فرماندهی شمالی ارتش درخواست زمان بیشتری کرده بود تا تدارکات مهندسی لازم را فراهم کند.

وی مدعی است که عملیات ناگهانی ارتش اسرائیل برای تخریب این تونل‌ها، حزب‌الله را غافلگیر کرده است، زیرا آن‌ها حتی در درون سازمان خودشان، عده قلیلی را از موضوع حفر آن‌ها آگاه کرده بودند.

این افسر صهیونیست با بیان اینکه هنوز در حال بررسی بهترین شیوه برای مقابله با این تونل‌ها هستند، گفت: در مرز غزه، تونل‌های حماس را منفجر کرده یا با سیمان پر می‌کردند، اما این بار به دلیل صخره‌ای بودن زمین مناطق شمالی فلسطین اشغالی، نمی‌توانند از همان روش‌ها استفاده کنند.

وی همچنین ادعا کرد که رژیم صهیونیستی از تک تک تونل‌هایی که حزب‌الله از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی حفر کرده، آگاه است و از آن‌ها نقشه‌برداری نیز کرده است که طی هفته‌های آینده به همه آن‌ها حمله‌ور می‌شوند.

ارتش رژیم اسرائیل روز سه‌شنبه با متهم کردن جنبش مقاومت «حزب‌الله» لبنان به حفر تونل از جنوب این کشور به مناطق شمالی فلسطین اشغالی، از آغاز عملیاتی موسوم به «سپر شمالی» برای تخریب آن‌ها خبر داده بود.

هنوز مقامات دولت لبنان یا جنبش حزب‌الله به این ادعا‌های صهیونیست‌ها واکنش نشان نداده‌اند.

این در حالی است که پیشتر یک وبگاه صهیونیستی مدعی شده بود که رئیس‌جمهور لبنان با کمک حزب‌الله، از همتای روسی خود درخواست کرده که جهت محدود کردن فعالیت نیروی هوایی رژیم صهیونیستی، آسمان این کشور هم تحت پوشش سامانه‌های پدافندی مستقر در سوریه قرار گیرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار