مدیر حوزه علمیه استان بوشهر:

یادواره‌های شهدا، الگو‌های ناب و پاکیزه را معرفی می‌کند

حجت الاسلام «رضا خدری» گفت: خوبی یادواره‌های شهدا این است که این الگو‌های ناب و پاکیزه را به ما معرفی می‌کند، الگو‌هایی که برای دانش آموز امروز ما و دیگر اقشار جامعه می‌توانند سرلوحه قرار بگیرند.
کد خبر: ۳۲۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷ - 06December 2018

به گزارش دفاع پرس از بوشهر، حجت الاسلام «رضا خدری» امروز (پنجشنبه) در یادواره شهدای دانش آموزی دبیرستان شهید «رئیسعلی دلواری» چغادک، با بیان این که دانش آموزان ما باید مانند شهدا، همه جانبه نگر باشند،اظهار داشت: یک دانش آموز باید هم به مسائل ارزشی و مذهبی اهمیت بدهد و هم به مباحث علمی و درسی و هم برای نشاط و شادابی و ورزش اهمیت قائل باشد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: اگر یک دانش آموز فقط به مسائل مذهبی اهمیت دهد و به درس و نشاط و ورزش کاری نداشته باشد، دانش آموز خوبی نخواهد بود و تبدیل به یک شخصیت منزوی، گوشه گیر و احیاناً افراطی خواهد شد، همچنان که نمونه این افراد را متأسفانه در جامعه می بینیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر یک دانش آموز فقط به مسائل درسی و در حیطه کتب درسی خودش اهمیت دهد و توجهی به مسائل جامعه و مسائل مذهبی نداشته باشد، او نیز تک بعدی و یک جانبه نگر بار خواهد آمد.

 خدری با بیان این که شهدا همه جانبه نگر بودند و همه ابعاد زندگی را با هم می دیدند، گفت: شهدا در مرحله عمل هم سعی می کردند پیشرفتشان همه جانبه باشد و از نظر دینی و ارزشی رشد داشته و هم از نظر علمی و درسی و هم اینکه مسائل جامعه و پیشرفت آن برای آنها مهم بود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: خوبی یادواره های شهدا این است که این الگوهای ناب و پاکیزه را به ما معرفی می کند، الگوهایی که برای دانش آموز امروز ما و دیگر اقشار جامعه می توانند سرلوحه قرار بگیرند و از این جهت است که فرموده اند؛ فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از فضیلت شهادت نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار