سردار فدوی:

آمریکایی ها در خلیج فارس در موضع انفعال هستند/ دشمن توانایی مقابله با ایران را ندارد

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌ آمریکایی ها در خلیج فارس در موضع انفعال هستند.
کد خبر: ۳۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۶ - 17September 2013

آمریکایی ها در خلیج فارس در موضع انفعال هستند/ دشمن توانایی مقابله با ایران را ندارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار دریادار پاسدار علی فدوی  فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، اظهار داشت: شناورهای ما روزانه با شناورهای آمریکایی در ارتباط هستند و همه آنها از فرمان های ما تمکین می کنند.

وی ادامه داد: صد فروند شناور ما 24 ساعته در خلیج فارس حضور دارند و ناوهای آمریکایی به هر سو نگاه کنند آنها را می بینند.


فدوی افزود: ناوهای آمریکایی در گذشته در آبهای بین المللی نزدیک ایران دیده می شدند اما اکنون آنها در حاشیه کشورهای جنوبی خلیج فارس قرار دارند.


وی با اشاره به روحیه جهادی و ایثارگری سپاه، تصریح کرد: آمریکایی ها برای مقابله با ما شناورهای تندرو ساختند و به خلیج فارس آوردند اما نیرویی که بتواند از آن استفاده کند نداشتند و مجبور شدند این شناورها را جمع آوری کنند.


دریادار پاسدار فدوی افزود: ایجاد توان بازدارندگی، دستاورد برجسته نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.


فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: بازدارندگی یعنی دشمن در هر محاسبه اش اقدام بر ضد انقلاب اسلامی را به ضرر خود می بیند.


وی افزود: این نیرو به قدری توانمند شده که دشمن به قطعیت رسیده است توان مقابله با آن را ندارد. آمریکایی ها متوجه شده اند که در بخش نظامی نمی توانند روند جنگ ضد ایران را پیش بینی و دامنه و شدت آن را کنترل کنند.
وی گفت: آنها از تلفات قابل قبول برای جامعه آمریکا مطمئن نیستند و می دانند نمی توانند به پیروزی قطعی و سریع برسند.


فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: آمریکا در چالش بزرگی قرار گرفته و اهرم های خود را برای کنترل دنیا از دست داده است. آنها می خواهند با کنترل انتقال انرژی از منطقه خاورمیانه سلطه خود را بر جهان ادامه دهند.


دریادار پاسدار فدوی تصریح کرد: اکنون بیشترین سرعت شناورها در ارتش های دنیا 35 ناو است اما ما در برنامه چهارم به سرعت 60 ناو و در برنامه پنجم به سرعت 80 ناو برای شناورهایمان می رسیم که این برای دنیا غیرقابل تصور است.


فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به فعالیت های عمرانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ایجاد بزرگترین بندر پتروشیمی دنیا در عسلویه و ساخت پل قشم - بندرعباس را از دستاوردهای عمرانی این نیرو برشمرد.


وی تاکید کرد: با برنامه ریزی که انجام داده ایم توانمندی های سپاه را جاودانه و الگوسازی می کنیم که بر اساس آن می توان در برابر همه کفر ایستاد. ماهیت دشمنی ما با سلطه گران حق علیه باطل است و هیچگاه نمی توانیم کنار باطل قرار گیریم.


سردار فدوی ادامه داد: از ابتدا با تهدید اصلی انقلاب اسلامی یعنی آمریکایی ها رو به رو شدیم و این موضوع موجب شد به توانمندی دست یابیم که اکنون آنها اذعان دارند باید راهبرد دریایی آمریکا به علت قدرت نیروی دریایی سپاه پاسداران تغییر کند.


فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: آمریکایی ها به توان موشکی، شناورهای تندرو و مین گذاری ما اذعان دارند اما توان ما در دریا به موشک های هوا به دریا، زمین به دریا، پهپادها، توان شناوری و نیروهای تکاوری و جهادی تقسیم می شود.


وی در پایان گفت: در جنگ 33 روزه گفته می شد که حزب الله به نمایندگی از ایران در مقابل رژیم صهیونیستی به نمایندگی از آمریکا ایستاده است، توان حزب الله الگو گرفته از توان انقلاب اسلامی است اما قابل مقایسه با توان کشورمان نیست.

نظر شما
پربیننده ها