معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور مطرح کرد؛

آرامش سیاسی پیش نیاز توسعه/ استاندار خراسان شمالی از ظرفیت‌های استان برای توسعه استفاده کند

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور در آیین تکریم و معارفه استاندار خراسان شمالی آرامش سیاسی را پیش نیاز توسعه استان دانست و گفت: استاندار خراسان شمالی از ظرفیت‌ها و امکانات استان برای توسعه استفاده کند.
کد خبر: ۳۲۲۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵ - 06December 2018

آرامش سیاسی پیش نیاز توسعه/استاندار خراسان شمالی از ظرفیت‌های استان برای توسعه استفاده کندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خراسان شمالی، «جواد ناصریان» معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور در مراسم تکریم و معارفه استاندار خراسان شمالی با اشاره به قانون منع به کارگیری بازنشستگان اظهار داشت: با توجه به شرایطی که کشور و وزارت کشور داشت اجرای این قانون بسیار سخت بود زیرا مجبور بودیم ۱۴ استاندار، 12 معاون استاندار و 5 فرماندار را در مهلت مقرری که قانون گذار تکلیف کرده بود قطع همکاری کنیم و آقای «محمدرضا خباز» استاندار سابق خراسان شمالی نیز یکی از آن استانداران بود.

وی افزود: آقای خباز فردی لایق، شایسته، متخصص، امانتدار و متعهد بود و اقدامات بسیار ارزشمندی در طول مدت خود ارائه کرد.

ناصریان بیان کرد: انتخاب استانداران بر مبنای شاخص ها و معیارهای مشخص است و چهار شاخص اعتدال گرایی استانداران، همراهی و هماهنگی با سیاست های اجرایی و عمومی دولت تدبیر و امید، امانت داری و تخصص در تعیین استاندار بسیار مهم است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور اظهار کرد: در برخی شاخص ها، استان خراسان شمالی از متوسط کشوری به بالا است و با امکانات و ظرفیتی که این استان دارد آنچنان مطلوب استان نیست و باید از ظرفیت های استان به نحو مطلوب برای خدمت رسانی به مردم استفاده کنیم.

وی در خصوص خراسان شمالی بیان داشت: شاخص نرخ مشارکت اقتصادی استان از متوسط کشوری بالاتر است، نرخ بیکاری استان از متوسط کشوری پایین تر است، نرخ تورم از متوسط کشوری پایین تر است و نسبت مصارف به منابع بانک ها دولتی نسبت مناسبی دارد و باید تلاش کنیم تمام منابعی که در مجموعه استان جذب می شود حتما در همین استان مورد استفاده قرار گیرد.

ناصریان آرامش سیاسی را پیش نیاز توسعه دانست و گفت: هیچ سرمایه گذاری سرمایه خودش را در مناطقی که آرامش سیاسی ندارد و درگیر تنش سیاسی است هزینه نمی کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور تصریح کرد: آقای خباز در طول مسئولیت استانداری در خراسان شمالی آرامش سیاسی را در مجموعه استان برقرار کرد بنابراین فضا محیا است تا آقای شجاعی با اقدامات خود توسعه استان را فراهم کند و در راستای همان اهداف استاندار قبلی با توجه به شرایط روز و اولویت های اصلی کشور مسیر را به پیش ببرد.

وی اظهار کرد: آقای شجاعی فردی متخصص است و در حوزه های اقتصادی استان های تهران، اصفهان و هرمزگان فعالیت کرده و مدیری با تدبیر، با برنامه، جدی و منظم است.

ناصریان بیان کرد: تمام تلاش آمریکا و صهیونیست بر این است که شکافی بین مردم و نظام ایجاد کند ولی مانند همیشه مردم با بصیرت کشور مشت محکمی بر دهان دشمنان نظام و انقلاب می زنند و مردم خراسان شمالی مانند تمام مردم این کشور در روزهای ملی از جمله 13 آبان با حضور پرشور خود در خیابان ها علاقه خود را به نظام و کشور ثابت کردند بنابراین باید آقای شجاعی به عنوان استاندار خراسان شمالی از تمام ظرفیت های استان برای مردم استان که شایسته بهترین خدمات هستند استفاده کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور با بیان اینکه برای ایجاد آرامش سیاسی در استان باید از افراد غیر سیاسی در انتصاب مدیران استفاده کرد، گفت: استاندار باید در شرایط مساوی حتما اولویت را به جوانان و بانوان در انتصاب نیروهای استان اختصاص دهد.

وی تکریم ارباب رجوع را یکی از شاخص های ارزیابی استانداران و فرمانداران ذیل حقوق شهروندی خواند و گفت: روزانه ۵ میلیون نفر به دستگاه های اجرایی اعم از دستگاه های دولتی، نهادهای غیر دولتی و شهرداری ها مراجعه مستقیم دارند بنابراین رئیس جمهور دستور داد میز خدمت در تمام دستگاه های اجرایی استان ها برقرار شود و به مرور میز خدمت را الکترونیکی کنند که بتوان در اولین فرصت پاسخ ۵ میلیون نفر را داد و استانداران و فرمانداران باید یکی از برنامه های خود را رسیدگی به این میز خدمت و تکریم ارباب رجوع ها قرار دهند.

ناصریان با اشاره به کاهش منابع دولت گفت: دولت بودجه و لایحه بودجه سال ۹۸ را با شرایط مختلف تدوین کرده و آماده است و استانداران باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که بتوان از منابع استان برای رسیدگی به تمام مناطق محروم استان استفاده کرد بنابراین استانداران در اولین فرصت و کوتاهترین زمان، شورای برنامه ریزی استان، شورای اداری استان و کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها را به صورت منظم برقرار کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور عنوان کرد: استانداران باید نشست های دوره ای با نخبگان سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به خصوص روحانیون که محور وحدت در هر جامعه و هر استانی هستند برگزار کند.

وی یکی از گلایه های مردم از مدیران دولتی را فاصله بین مدیران با مردم خواند و افزود: رئیس جمهور دستور داد حتما استانداران و فرمانداران نشست های دوره ای با مردم در مناطق برگزار کنند تا در کوتاهترین زمان به مشکلات مردم در همان منطقه رسیدگی شود.

ناصریان اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در کشور داریم کمبود منابع در برخی حوزه های سرمایه گذاری به خصوص نظام بانکی است بنابراین استاندار باید نشست هایی را با بنگاه های اقتصادی، بخش های خصوصی، اتاق ها و اصناف به خصوص شورای گفت و گو برگزار کند و از تعطیلی بنگاه های خصوصی جلوگیری به عمل آورد.

وی با بیان اینکه دو پدیده قاچاق کالا و ارز و قاچاق مواد مخدر کشور را اذیت می کند گفت: قاچاق کالا و ارز تاثیر مستقیمی بر اقتصاد و اشتغال کشور و قاچاق مواد مخدر تاثیر مستقیمی بر کیان خانواده و جوانان می گذارد بنابراین از استانداران انتظار می رود با قاطعیت با این دو پدیده شوم برخورد کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور با اشاره به بودجه سال 98 گفت: دولت در این بودجه به چند موضوع از جمله استمرار اجرای طرح توسعه توازن منطقه، تولید داخل، افزایش حقوق کارکنان دولت و استمرار طرح تحول سلامت توجه کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها