برگزاری یادواره «شهدا» و یادبود «جانباختگان زلزله» سرپل ذهاب

یادواره یک هزار و 880 شهید و یادبود جانباختگان زلزله سرپل ذهاب با حضور مدیر موسسه تحقیقاتی جواد الائمه (ع) و جمعی از مردم و مسئولان در هنرستان زینبیه (س) سرپل ذهاب برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۲۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵ - 07December 2018

برگزاری یادواره «شهدا» و یادبود «جانباختگان زلزله» سرپل ذهاببه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه،آیت الله «مهدی احدی» مدیر موسسه تحقیقاتی جوادالائمه (ع) در این آیین در سخنانی با گرامیداشت یاد شهدا و همچنین بزرگداشت جانباختگان زلزله سال گذشته غرب کرمانشاه اظهار داشت: تفکر توحیدی یک تفکر تکاملی است و روح و جسم انسان را به سمت تعالی هدایت می کند.

آیت الله احمدی افزود: انسان نباید تخریب جسمی را تخریب بداند زیرا مهم تخریب نشدن روح انسان است زیرا قرآن کریم می فرماید خداوند است که می میراند و زنده می کند و همه چیز در دست خداوند و تحت قدرت و اراده اوست.

حجت الاسلام «جواد فاطمی نسب»امام جمعه سرپل ذهاب نیز در این آیین با بزرگداشت یاد شهدا و جانباختگان زلزله گفت: ما باید با بصیرت در مسیر شهدا گام بر داریم و امروز کشور ما ، بیش از هر زمان دیگری به ترویج فرهنگ مقاومت در جامعه نیاز دارد.

 حجت الاسلام فاطمی نسب افزود: سرپل ذهاب قدمگاه و محل شهادت بیش از یک هزار و 800 شهید دوران دفاع مقدس بوده است و ملت ایران قدر رشادت و ایثار و مقاومت مردم شهرستان را در برابر دشمن بعثی دانسته و خود را به نوعی مدیون به این مردم می دانند.

وی اظهار داشت: ملت ایران اسلامی در روزهای بعد از زلزله دین خود را به سرپل ذهاب ادا کرده و به یاری زلزله زدگان شتافتند که قابل تحسین است.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها