معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه:

«بسیج» امروز بازوی قدرتمندی برای حفاظت از جامعه است

«محمدابراهیم الهی تبار»گفت:بسیج امروز نیز در شرایطی که جنگ روانی علیه ما در بستر رسانه شکل گرفته می تواند بازوی قدرتمندی برای حفاظت از جامعه باشد.
کد خبر: ۳۲۲۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴ - 07December 2018

«بسیج» امروز بازوی قدرتمندی برای حفاظت از جامعه استبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه،«محمدابراهیم الهی تبار» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در نشست همفکری با اعضای بسیج رسانه ای استان افزود: برای مقابله با جنگ روانی دشمن، از همان ابزاری بهره ببریم که به وسیله آن به ما هجمه کرده است. 

وی با اشاره به نقش بسیج در حفاظت از دستاوردهای نظام اسلامی تاکید کرد: بسیج امروز نیز در شرایطی که جنگ روانی علیه ما در بستر رسانه شکل گرفته می تواند بازوی قدرتمندی برای حفاظت از جامعه باشد.

الهی تبار افزود: بدخواهان و معاندان منافع ملی ما را نشانه گرفته اند و به دنبال کاهش پایه های سرمایه اجتماعی و تاب آوری مردم هستند تا اهدافشان را محقق کنند و با ارائه الگوهای خود در قالب رسانه به دنبال برتری هژمونی خود و شکستن مقاومت ملت ها هستند.

** مشکلات اقتصادی کرمانشاه ریشه فرهنگی دارد
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به ظرفیت ها و داشته های فرهنگی، اقلیمی و اجتماعی استان اظهار داشت: دلیل اینکه با این ظرفیت ها استان در برخی شاخص های توسعه شرایط رضایت بخشی ندارد به مسائل فرهنگی باز می گردد.

الهی تبار ادامه داد: با نظرخواهی از بسیاری کارشناسان به این نتیجه رسیدیم که توسعه استان تغییر رفتارها، تقویت باورها و هنجارها را می طلبد از این رو نیاز است که موضوع مهندسی فرهنگی به عنوان یک چهارچوب و سند دنبال شود.

وی با بیان اینکه مهندسی فرهنگی در استان ، شناخت ظرفیت ها را می طلبد، افزود: بزرگان در کرمانشاه به عنوان گروه مرجع قرار دارند که فرصتی بزرگ به حساب می آیند و در تصمیمات گیری های مردم بسیار اثرگذاری دارند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه ادامه داد: رسانه ها و سازمان های مردم نهاد نیز در تقویت کمی و کیفی مباحث فرهنگی نقش برجسته ای می توانند داشته باشند.

** کار رسانه شفاف سازی است
الهی تبار در پاسخ به دغدغه های یکی از اصحاب رسانه در استان با تاکید بر اینکه همواره به روشنگری و شفافیت اعتقاد داشته اضافه کرد: تصمیم گیران جامعه تا شناخت مناسب و اطلاعاتی در اختیار نداشته باشند نمی توانند خوب تصمیم گیری کنند. کار رسانه شفاف سازی است و به آن اعتقاد دارم.

وی نمونه اثرگذاری رسانه ها در شفاف سازی را زلزله سال گذشته دانست و گفت: در این زلزله فضای مجازی اگرچه زحماتی برای مدیران ایجاد کرد اما بخشی از موفقیت ها در مدیریت و مهار بحران به اطلاع رسانی و شفاف سازی فضای مجازی باز می گردد. فضای مجازی در برانگیختگی ایران برای همدردی و کمک به زلزله زدگان بسیار موثر بود.

** کار رسانه نقد است نه تخریب 
الهی تبار در ادامه با بیان اینکه به هیچ وجه دنبال امنیتی کردن فضای استان نبوده و نخواهیم بود بر حفظ اخلاق در تمام فعالیت ها تاکید کرد و افزود: کار رسانه نقد و تحلیل سیاست ها و راهبردهاست نه تخریب، توهین یا افترا به اشخاص.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه از نقد، تحلیل و تولید محتوا به شدت استقبال می کنیم ، اظهار داشت: تخریب، تهمت و افترا فضای رسانه ای را ناسالم می کند و برای صیانت از این فضا همه باید تلاش کنیم.

وی در مورد نحوه مدیریت بحران در زلزله کرمانشاه هم گفت: در زلزله کرمانشاه بنا بر اعلام صاحب نظران رکوردی موفق از سرعت در امداد و نجات و آوار برداری ثبت شد.

الهی تبار در مورد نوع مدیریت رسانه ها در بحران هم گفت: مدیریت رسانه در بحران نیاز به ساماندهی دارد چرا که اخبار منتشر شده از کانال های مختلف موجب پراکندگی اذهان می شود. این مهم از سوی مدیریت ارشد استان در حال پیگیری است.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود در جمع اصحاب بسیج رسانه با اشاره به گسترش کاربران فضای مجازی در کشور گفت: در آماری آموزش و پرورش اعلام کرده که 20 میلیون کاربر اینترنت در ایران زیر 20 سال سن دارند. اگر کاربران سواد رسانه ای نداشته باشند در این حوزه آسیب خواهیم دید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار