حجت الاسلام «میرباقری»:

باید خود را برای نظام اسلامی خرج کنیم

استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز نظام اسلامی خون نمی خواهد بلکه طور دیگری فداکاری می خواهد که ما خودمان را خرج دین کنیم نه اینکه دین را خرج خود کنیم.
کد خبر: ۳۲۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴ - 07December 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین «سیدحمید میرباقری» استاد حوزه و دانشگاه امشب در یادواره شهدای گمنام و مفقودالاثر خراسان جنوبی اظهار داشت: برخی واژه ها در بین همه مردم دنیا دارای قداست و احترام است ازقبیل «قهرمان»، «استاد» و «دانشمند» که در هر کجای عالم برای آن حرمت قائلند.

وی افزود: یکی از واژه هایی که بدون تفاوت در اعتقادات اسلامی و غیراسلامی برایش احترام قائلند واژه «شهید» است که در مکتب دینی ما ارزش والاتری دارد.

شهدا زنده هستند اما دیگران متوجه زنده بودن او نمی شوند

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کسی که نه تنها بخاطر وطن و ناموس بلکه برای رضای خدا و قرب خدا و در راه خدا به شهادت می رسد طبق بیان قرآن دیگر مُرده نیست.

حجت الاسلام میرباقری یادآور شد: خیلی از افراد در جامعه نفس می کشند اما مُرده هستند چون هیچ فایده ای نه برای خودشان و نه برای دیگران دارند.

وی با اشاره به اینکه این شهید است که خودش ذره ذره آب می شود و باعث می شود ما زمین نخوریم، گفت: برای همین است که قرآن می فرماید هیچ وقت شهید را مُرده نپندارید، اگرچه دیگران متوجه زنده بودن او نمی شوند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه شهدا را عامل اقتدار ایران دانست و عنوان کرد: امروز احدی در دنیا جرات اینکه نگاه چپ به ایران بکند ندارد حتی بمب گذاری «چابهار» نشانه عجز و ناتوانی دشمن است که پنهانی بمب را در ماشین می گذارد و 2، سه شهید می گیرد.

حجت الاسلام میرباقری متذکر شد: روزی سرباز ایرانی مسلمان جرأت نمازخواندن نداشت، اگر خون سیدالشهدا و یاران او و خون هایی که روی زمین ریخت نبود امروز هیچکدام از ارزش هایی که امروز داریم نبود.

باید خودمان را خرج دین کنیم

وی با بیان اینکه هیچکس حال یک خانواده شهید گمنام را نمی تواند درک کند که هروقت زنگ در به صدا در می آید چه حالی پیدا می کند، مطرح کرد: همانطور که شهدا به سیدالشهدا و امیرالمومنین اقتدا کردند، امروز اگر بخواهیم مثل اهل بیت باشیم باید خودمان را خرج دین کنیم نه اینکه دین و اسلام را خرج خود کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: امروز نظام اسلامی خون نمی خواهد بلکه طور دیگری فداکاری می خواهد که ما خودمان را خرج دین کنیم نه اینکه دین را خرج خود کنیم.

حجت الاسلام میرباقری یادآور شد: در تاریخ آمده حضرت خدیجه 80 هزار شتر اموال داشته اما همه اینها را خرج پیامبر و اسلام کرده آن هم زمانی که پیامبر و اسلام هنوز مطرح نبوده و حتی دشمن زیادی هم داشته است، اما با این حال هنگام وفات حتی به خود اجازه نمی داد درخواست کفن از پیامبر داشته باشد.

چرا امروز حاضر نیستیم حتی یک پیراهن ایرانی بپوشیم؟!

وی تصریح کرد: چه اتفاقی افتاده که ایشان در آن زمان از تمام زندگی خود گذشت و خرج دین کرد، اما ما امروز حاضر نیستیم حتی یک پیراهن ایرانی بپوشیم و از کالای ایرانی استفاده کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروز خرج دین کردن همین هاست، گفت: شهدا هرآنچه داشتند خرج دین کردند و امروز وظیفه ماست که تعلقات خود را خرج انقلاب و میهن کنیم نه اینکه انقلاب خرج ما کند.

نقش چهارگروه در زمان پیغمبر

حجت الاسلام میرباقری در ادامه با اشاره به اینکه در زمان پیغمبر چهار گروه بودند در تاریخ تاثیرگذار بودند، بیان داشت: یک گروه بی تفاوت نسبت به پیامبر بودند اما گروه دیگر در مقابل اینها قرار داشتند و هرچه داشتند برای دین خرج کردند.

وی افزود: گروه سوم کسانی بودند که نه تنها بی تفاوت نبودند، بلکه هرچه داشتند برای لطمه زدن به پیغمبر آوردند و بعد هم به دنبال سهم خواهی بودند.

محبت به دنیا باعث می شود که مقابل اسلام قرار بگیریم

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: گروه چهارم نیز کسانی هستند که به مرور زمان دنیاطلبی و دلبستگی و محبت به دنیا کاری کرد که مقابل اسلام قرار گرفتند، این دسته خطرناک هستند و امروز مَثَلشان مثل افرادی است که در تنگه احد تنگه را رها کردند اما دیگر امروز به هیچ وجه نباید این تنگه رها و خالی شود.

حجت الاسلام میرباقری در پایان خاطرنشان کرد: شیر حلال، دامن پاک و لقمه حلال پدر و مادر شهید، باعث شد این شهید گمنام تربیت شود و باید قدر این ها را بدانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار