سردار باقرزاده:

باغ موزه دفاع مقدس مازندران محلی پویا برای ارائه مباحث دفاع مقدس است

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: باغ موزه دفاع مقدس مازندران محلی پویا و کاملاً زاینده‌ای است که مباحث دفاع مقدس می‌تواند با جاذبه‌های خودش در آن خوب ارائه شود.
کد خبر: ۳۲۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵ - 27October 2014

باغ موزه دفاع مقدس مازندران محلی پویا برای ارائه مباحث دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری، سردار «سید محمد باقرزاده» فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در جلسه هیئت امنای باغ موزه دفاع مقدس مازندران که در استانداری برگزار شد، گفت: باغ موزه دفاع مقدس از حیثیت فرهنگی، اجتماعی و معنوی استان دفاع میکند.

وی افزود: این باغ موزه در حد جهانی است چرا که رسالتهای انقلاب اسلامی ما یک رسالت جهانی است و تا به رسالتهای جهانی فکر نکنیم، نمیتوانیم منطقهای عمل بکنیم.

سردار باقرزاده اضافه کرد: ما باید جهانی فکر کنیم و تلاش کنیم تا در این مسیر با گامهای بلندتر پیگیری کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باغ موزه دفاع مقدس دو بال اصلی دارد که باید فعال بشود تا این پروژه به پرواز در بیاید، گفت: یکی از این دو بال میراث فرهنگی استان است.

وی با یادآوری اینکه مازندران تنها استان کشور است که موزه به معنای کلان و رسمی ندارد، افزود: باغ موزه دفاع مقدس مازندران در دو بخش در حال ساخت است که یک بخشش مربوط به گذشته تاریخ مازندران و سوابق تشیع و مبارزات مردم است.

وی دومین بخش باغ موزه را دفاع مقدس و انقلاب اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: در بخش اول بخشی از زمین را آماده و خریداری کردیم.

وی اضافه کرد: بخش دیگر را از دل رودخانه قالب بندی و بستر سازی کردیم که اینها برای ورود به مباحثی که دسته بندی کردیم آماده است.

سردار باقرزاده یادآور شد: در این خصوص محورها را مهندسی و طراحی کردیم تا بستر ایجاد شود و آثار را نمایش بدهیم.

وی با بیان اینکه باغ موزه تنها متعلق به سپاه، ارتش و بنیاد حفظ آثار نیست، گفت: این یک پروژه استانی است و باید همه دخیل بشوند.

سردار باقرزاده تصریح کرد: کار زیبایی که در تجن صورت گرفته باید زمینه ورود مردم به باغ موزه را فراهم کند.

وی با اشاره به لزوم همکاری شهرداری ساری در این طرح ادامه داد: این نقش اجتماعی در فرهنگ مردم تأثیر دارد، هر اندازه که دوستان تلاش کنند و مایه بگذارند این کار زودتر به نتیجه می رسد.

وی افزود: در حوزه ی فرهنگی و هنری باید بسیجی صورت گیرد تا ما دوباره به ارزشهایی که شهدای ما در آن مسیر رفتند، برگردیم.

باقرزاده گفت: این موضوع باید مهمترین پروژهی فرهنگی استان شناخته بشود و همه دغدغه داشته باشیم، هر کسی براساس وظایف خودش در نقطه ی اصلی حمایت کند.

وی با بیان اینکه موزهی ما موزهی جنگ افزار نیست، گفت: اینجا یک محل پویا و کاملاً زایندهای است که قرار است مباحث دفاع مقدس  با جاذبه های خودش در آن خوب ارائه شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها