جانشین معاون آموزش سپاه ابراز امیدواری کرد:

سریالی از زندگی شهید همدانی ساخته شود

جانشین معاون آموزش سپاه پاسداران گفت: مسوولان به بسیجیان و جوانان میدان دهند؛ چراکه با تکیه به توان جوانان می‌توان به افتخارات بزرگی دست یافت.
کد خبر: ۳۲۲۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹ - 07December 2018

سریالی از زندگی شهید همدانی ساخته شودبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، سردار سعید فرجیان‌زاده عصر پنج‌شنبه 15 آذر در مراسم یادبود شهید همدانی و شهدای مدافع حرم در باغ بهشت همدان، اظهار کرد: این مراسم برای 14 ستاره درخشان که در دفاع از حریم اهل بیت در هزار کیلومتر آن طرف تر از وطن خود به شهادت رسیدند و فرمانده آنها شهید همدانی که محبوب قلب همگان و حبیب سپاه و همه کسانی که در راه انقلاب تلاش می‌کنند، است.

وی افزود: شهدا مظهر قدرت کشور هستند که امنیت و آسایش را برای کشور ارمغان آوردند و ما تا ابد مدیون آنها هستیم. این یادواره ها مجاهدتی در مسیر شهدا است که باید در همه نقاط استان‌ها و شهرها رواج یابد.

وی با بیان اینکه شهدا رونق معنویت در کشور هستند، گفت: یاد شهدا روحیه معنویت که همان روحیه عزت، سرفرازی، آرمان خواهی و ایستادگی در مسیر انقلاب است را در جامعه تقویت می‌کند و هنگامی که از شهدا یاد می کنیم در واقع اصول و آرمان های نظام را در جامعه تقویت می کنیم.

فرجیان زاده با بیان اینکه مراسم‌های شهدا برای ما تعهدآور و رسالت آور است، تاکید کرد: شهدا می‌توانند ما را در مسیر پیچیده، سخت و پر پیچ و خمی که در پیش داریم یاری کنند.

وی به خصوصیات شهید همدانی اشاره و عنوان کرد: شهید همدانی چهار دهه مجاهدت در راه خدا داشت و از آن زمانی که رژیم فاسد و مفسد پهلوی روی کار بود به عنوان یکی از عاشقان مکتب امام راحل، علیه رژیم شاه در مقابل آنها ایستاد و دین خود را ادا کرد و بعد از پیروزی انقلاب نیز به همراه دوستانی که داشت، سپاه پاسداران را تشکیل داد.

جانشین معاون آموزش سپاه پاسداران تصریح کرد: در آن زمانی که عده‌ای درصدد تجزیه کشور بودند شهید همدانی به عنوان یک فرمانده غیور در غرب کشور و کردستان حضور پیدا واز تمامیت و استقلال کشور حمایت کرد به طوریکه دلاور مردی‌های او هرگز از ذهن و خاطر مردم کردستان پاک نخواهد شد.

وی بیان کرد: شهید همدانی در زمانی که منافقان 17 هزار نفر از مردم کشور و شهدایی همچون بهشتی و باهنر و رجایی را به درجه رفیع شهادت رساندند، در مقابل منافقان ایستاد و طومار آنها را در هم پیچید.

فرجیان زاده افزود: در جنگ هشت ساله نیز به عنوان فرمانده رشید در عرصه جنگ حضور پیدا کرده و رشادت‌های زیادی نشان داد.

وی با بیان اینکه همه فرماندهان و رزمندگان در سراسر کشور شهید همدانی را به عنوان فرمانده قلب‌ها می‌شناسند، تاکید کرد: همه رزمندگان اخلاص، عشق و پیشتازی ایشان در صحنه‌های نبرد را هرگز فراموش نمی کنند چرا که این شهید بزرگوار خودش جلوتر از بسیجیان حرکت می کرد.

جانشین معاون آموزش سپاه پاسداران تصریح کرد: آرزو دارم سریالی از زندگی شهید همدانی ساخته شود تا مردم به شخصیت این فرد پی ببرند. متاسفانه شهیدان ما بعد از حیاتشان شناخته می شوند و ما مدیون هستیم که آن ها را به مردم بشناسانیم.

فرجیان زاده به سایر ابعاد شخصیتی شهید همدانی اشاره و بیان کرد: شهید همدانی در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی نیز فعال بودند وکارهای نمونه زیادی انجام دادند که باغ موزه همدان یکی از ایده های بی نظیر ایشان است.

وی با بیان اینکه ابتکار و خلاقیت شهید همدانی در همه عرصه ها بی نظیر و نمونه بود، عنوان کرد: ایجاد دهکده مقاومت یکی از طرح‌های پیشنهادی شهید همدانی بود که در برخی از استان ها اجرا شد.

جانشین معاون آموزش سپاه پاسداران با بیان اینکه نگاه باز و روشن شهید همدانی مایه برکت و خیر بود، افزود: در زمان فتنه ۸۸ برخی از افراد مغرض با بلوک‌های سیمانی وی را مورد حمله قرار داده بودند اما این شهید بزرگوار مردانه ایستادگی و مقاومت کرد.

وی عنوان کرد: شهید همدانی همواره به یاد شهدا بود و خاطرات آنها را جمع‌آوری می کرد به طوری که چندماه قبل از شهادت درصدد جمع آوری و چاپ زندگینامه شهید نیکومنظر بودند و با حوصله تمام خاطرات این شهید را موشکافانه تحلیل می کردند.

فرجیان زاده با بیان اینکه شهید همدانی شخصیتی تکلیف گرا بودند، تاکید کرد: ایشان معتقد بودند باید راه شهید شوشتری را برود و قرارگاه قدس سیستان و بلوچستان را به دست بگیرد که با پیش آمدن ماجرای سوریه، به آنجا اعزام و به شهادت رسیدند.

وی درباره شهدای مدافع حرم نیز گفت: شهدای گرانقدری هستند که کمتر به آنها پرداخته‌ایم و آنان سراسر عشق و علاقه مالامال به اهل بیت هستند و قلبشان مملو از عشق حضرت زینب است.

جانشین معاون آموزش سپاه پاسداران بصیرت نافذ را از دیگر خصلت‌های شهدای مدافع حرم عنوان و تصریح کرد: این افراد با بصیرت تمام در روزهایی که خیلی از بزرگان کشور، حضور در صحنه‌های مقاومت را نفی می کردند، هزاران کیلومتر ان‌طرف‌تر رفته و شهید شدند.

وی با بیان اینکه هرکدام از شهدای مدافع حرم شخصیت قابل تاملی دارند، اظهار کرد: آنها عاشق شهادت بودند و اگرچه دفاع مقدس و امام راحل را ندیده بودند اما برای شهادت له له میزدند و لحظه شماری می‌کردند.

فرجیان زاده با بیان اینکه تاریخ در اینده عظمت کاری که مدافعان حرم انجام دادند را تشریح می کند، افزود:خطر داعش برای اسلام بیشتر از رژیم صهیونیست بود چرا که اگر اگر داعش شکست نمی‌خورد و در بخشی از عراق و سوریه تشکیل می‌شد، معلوم نبود در کشور ما چه اتفاقاتی می افتاد.

وی تاکید کرد: اگر انقلابی که اکنون داریم در 60 سال گذشته داشتیم هرگز نمی‌گذاشتیم رژیم صهیونیستی ایجاد شود و بنا به وعده مقام معظم رهبری و در تاریخ مقرر ایشان، سقوط رژیم صهیونیستی را شاهد خواهیم بود.

این پیشکسوت جبهه های جنگ عنوان کرد: نابودی رژیم داعش تنها دستاورد مدافعان حرم نبود بلکه فتح الفتوحی که در دل مردم سوریه و عراق ایجاد و قلب های آنان را متوجه قرآن، بازگشت اسلام و حاکمیت دین کرده، مهمترین دستاورد است.

وی با بیان اینکه مردم یمن باالهام گرفتن از شهدای انقلاب و مکتب امام راحل ایستادگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دستاوردهای شهدای مدافع حرم حرکت اربعین حسینی است و این عظمت شیعه و اسلام را دنبال دارد.

وی با بیان اینکه در شرایط امروز نیاز به وحدت داریم، تصریح کرد: پیام شهدای مدافع حرم محور و ستون محور رهبر است و وحدت بدون پایه و مجوز نمی تواند حرکت کند.

این مقام مسئول عنوان کرد: هیچ مسئولی نباید از موضع ضعف در مقابل دشمن وارد شود و باید مقتدرانه صحبت کند، مگر می شود کشوری با 300 هزار شهید از موضع ضعف وارد شود.

وی با بیان اینکه مردم از لحاظ معیشت در سختی هستند، افزود: تحریم‌های دشمن 20 درصد تاثیرگذار بوده و 80 درصد برعهده مسئولان است که با روحیه انقلابی و جهادی وارد شوند.

فرجیان زاده بیان کرد: مقام معظم رهبری بر ایجاد قرارگاه اقتصادی تاکید داشتند تااز این منظر تمام صحنه‌های زندگی اقتصادی مردم را رصد کند و مطابق با حربه‌های دشمن مقابله صورت بگیرد و در این صورت مشکلات کشور قابل حل خواهد بود.

وی افزود: در کشور بن بست نداریم چرا که اقتصاد ما از چنان قدرتی برخوردار است که قابلیت خنثی کردن تحریم‌ها را دارد. مردم ایران هوشیار و وفادار به نظام هستند و نظام را با عملکرد برخی مسئولان فرق می گذارند بنابراین از همه مسئولان می‌خواهیم عزتمندانه درمقابل دشمن موضع بگیرند و از حقوق مردم دفاع کنند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار