امام جمعه الشتر:

جنبه‌های تربیتی نماز برای نسل جوان بازگو شود

حجت الاسلام «سید سجاد موسوی» گفت: آموزش و پرورش و خانواده ها باید نسل جوان را به سوی نماز هدایت کنند و باید جنبه های تربیتی نماز برای آنها بازگو شود.
کد خبر: ۳۲۲۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰ - 07December 2018

جنبه های تربیتی نماز برای نسل جوان باز گو شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، حجت الاسلام «سید سجاد موسوی» امام جمعه الشتر در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان الشتر اظهار داشت: مهمترین رکن اسلام نماز است که ستون و خیمه اسلام است.

 وی با اشاره به به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز و قرائت بیانیه رهبری در این اجلاس گفت: رهبری حول سه محور تذکر دادند، نخست لزوم توجه به نماز و ادای حق آن، دوم قرائت صحیح نماز و بیان ویژگی های آن و سومین محور این پیام لزوم توجه به جنبه تربیتی نماز برای نسل جوان بود.

امام جمعه الشتر افزود: باید نسل جوان را به سوی نماز هدایت کرد و این وظیفه آموزش و پرورش و خانواده هاست و باید جنبه های تربیتی نماز برای آنها بازگو شود. 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به 16 آذر روز دانشجو عنوان کرد: جرقه استکبار ستیزی و استعمار ستیزی در این روز زده  و 16  آذر یادآور خون های ارزشمندی است که در مبارزه با استکبار ریخته شد؛ امروز هم این هدف و آرمان زیر پرچم ولایت فقیه به دنیا مخابره شده است.

وی با بیان اینکه روحیه استکبار ستیزی با حضور دانشجویان در جامعه بیشتر می‌شود، تصریح کرد: دانشجویان به زیبایی از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کردند و از کلاس درس به سوی مبارزه علیه استکبار حرکت کنند و پس از آن در کرسی مدیریت کوشا بودند. 

امام جمعه الشتر به 19 آذر روز جهانی حقوق بشر اشاره کرد و گفت: آنهایی که خود را متولی حقوق بشر می دانند جنایات زیادی را در منطقه و جهان انجام می دهند؛ در حالی که هزاران جوان و کودک یمنی زیر موشک های آل سعود به شهادت می‌رسند و حقوق بشری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برخی خود را مدعی حقوق بشر می خوانند، ادامه داد: در هیچ دین و مکتبی به اندازه اسلام به حقوق بشر توجه نشده است چرا که اسلام در مورد همه گروه های سنی و همه اقشار بدون توجه به اینکه از چه نژادی هستند سفارشات و توصیه های دارد که در صورت رعایت کردن آنها آرامش جوامع بشری حفظ می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار