قم >> قم
حجت‌الاسلام محسن قمی:

اربعین رزمایش بزرگ حسینی در جهان است؛ روحانیون تعریف جدیدی از مراسم اربعین‌حسینی ارائه دهند

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه اربعین رزمایش بزرگ حسینی در جهان است، گفت: مبلغان و روحانیون باید تعریف جدیدی از مراسم اربعین حسینی ارائه دهند.
کد خبر: ۳۲۲۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴ - 07December 2018

اربعین رزمایش بزرگ حسینی در جهان است؛ روحانیون تعریف جدیدی از مراسم اربعین‌حسینی ارائه دهندبه گزارش دفاع پرس از قم، حجت‌الاسلام و‌ المسلمین محسن قمی در آئین تکریم مبلغین جهادی اربعین حسینی که در سالن همایش جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد، اظهار داشت: زیارت اربعین جلوه‌گاه شیعیان مخلص از کشورهای مختلف است و از ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و باید قدر این مراسم عظیم و پالایش شده را دانست.

وی با بیان اینکه مبلغان و روحانیون باید تعریف جدیدی از مراسم اربعین حسینی ارائه دهند، افزود: طلاب باید سرمایه‌گذاری کنند که یک زبان خارجی را به نحو احسن یاد بگیرند تا ارتباط نزدیک به زائران داشته باشد. برای معرفی مراسم اربعین حسینی باید نشریات و جزواتی تهیه شود که شعور زائران‌ را افزایش دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور پرشور زائرین در مراسم اربعین حسینی بیان کرد: بیش از دو میلیون زائر ایرانی، 135 هزار زائر پاکستانی، 78 هزار زائر افغانی، 70 هزار زائر بحرینی، 40 هزار زائر آذری، 40 هزار زائر لبنانی و 1000 زائر روسی در حماسه بزرگ اربعین حضور یافتند.‌ 57 درصد زائران اربعین حسینی زیر 40 سال، 77 درصد زیر 50 سال و 11 درصد زیر 20 سال سن دارند که این جمعیت جوان می‌تواند یک تغییر جدی را در نظام بین‌المللی رقم بزند.

وی با اشاره به جایگاه مراسم اربعین حسینی در دین اسلام عنوان کرد: اربعین رزمایش بزرگ حسینی در جهان است. چکیده شیعیان کشورهای مختلف در مراسم اربعین حسینی نقش‌آفرینی می‌کنند، باید قدردان این مراسم پالایش‌شده باشیم و از آن به‌عنوان یک فرصت مناسب استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار