معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش:

ماموریت نیروی دریایی ارتش دیپلماسی فعال نظامی و دفاعی است

امیر کاویانی گفت: نیروی دریایی در زمینه دیپلماسی دفاعی و نظامی به موازات وزارت امور خارجه در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت می‌کند.
کد خبر: ۳۲۲۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷ - 08December 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، امیر دریادار حمزه علی کاویانی معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگویی در خصوص میزان آمادگی این نیرو برای مقابله با تهدیدات احتمالی با توجه به مواضع اخیر رئیس‌جمهور آمریکا، اظهار داشت: سلسله مراتب فرماندهی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران بار‌ها اعلام کرده‌اند که این نیرو برای مقابله با هر گونه تهدیدی کاملا آماده است و به هیچ متجاوزی اجازه دست درازی و چشم طمع دوختن به منافع ملی و آب‌های سرزمینی کشور عزیزمان را نمی‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به خودکفایی نیروی دریایی در تولید تجهیزات به مهر گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و با اتکا به دانش و توان بومی، تمامی تجهیزات و سامانه‌های مورد استفاده در نیروی دریایی اعم از شناوری، زیرسطحی، موشکی، اژدر و سایر تجهیزات ویژه در نیروی دریایی توسط صنعتگران و صنایع وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تولید و در اختیار نیروی دریایی راهبردی ارتش قرار می‌گیرد که موجب ارتقای توان بازدارندگی و دفاعی کشور شده است.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش در خصوص امکان صادرات تجهیزات تولیدی در حوزه دریا افزود: بحث فروش و صادرات تجهیزات دریایی و نظامی به سیاست‌های کلی نظام مرتبط می‌شود و در حوزه اختیارات و برنامه‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش نیست و من نیز نمی‌توانم در این خصوص نظری بدهم. نیروی دریایی یک یگان عملیاتی و بهره بردار از تجهیزات ساخت داخل است و تصمیمی در خصوص صادرات در اختیار نهاد‌ها و دستگاه‌های دیگر است.

وی در پایان درباره برنامه‌های نیروی دریایی ارتش برای گسترش دیپلماسی دفاعی ادامه داد: نیروی دریای راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا یک نیروی بین المللی، سیاسی، نظامی و علمی است به همین دلیل نیروی دریایی در زمینه دیپلماسی دفاعی و نظامی به موازات وزارت امور خارجه در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حرکت می‌کند. روند این دیپلماسی فعال نظامی با قدرت و جدیت ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار