لاریجانی در دومین کنفرانس رؤسای مجالس 6 کشور آسیایی:

رفتار ترامپ نظامات حقوق بشر را از بین برده است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رفتار ترامپ نظامات حقوق بشر را له کرده و باعث شده که کشورها از مدیریتی که از آن به عنوان مدیریت جهانی نام می‌برند، ناامید شوند.
کد خبر: ۳۲۲۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶ - 08December 2018

جنگ‌های منطقه‌ای نشان داده شورای امنیت به وظایف خود عمل نمی‌کندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دومین کنفرانس رؤسای مجالس 6 کشور آسیایی (افغانستان، ایران، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه) برای مبارزه با تروریسم که به صورت رسمی در تهران آغاز شده است، اظهار داشت: اگر به صحنه بین‌المللی نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که جنگ‌های منطقه‌ای نشان دهنده آن است که شورای امنیت به وظایف خود عمل نمی‌کند.

وی ادامه داد: شما شاهد هستید جنگ‌هایی که در منطقه در افغانستان، عراق، لیبی و کشور‌های منطقه صورت گرفت، بسیاری از آنان مصوب شورای امنیت نبود و این جایگاه وظیفه خود را انجام نمی‌دهد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: رفتار ترامپ نظامات حقوق بشر را له کرده و باعث شده که کشورها از مدیریتی که از آن به عنوان مدیریت جهانی نام می‌برند، ناامید شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کشور آمریکا و برخی اطرافیان آن‌ها در منطقه عامل گسترش تروریسم شدند اما می‌گویند ما با تروریسم مبارزه می‌کنیم، این کشورها در عمل از ابزار تروریسم استفاده می‌کنند؛ این وضعیت را سال‌ها در عراق، سوریه و افغانستان شاهد بودیم.

وی گفت: این عوامل موجب شد برخی کشورها برای ساماندهی امنیت منطقه خودشان، نظام‌های منطقه‌ای را تدوین کنند.

لاریجانی همکاری ایران، روسیه و ترکیه را در بحران سوریه، نظام منطقه‌ای موفق خواند و گفت: این مدل برای حل یک مسئله بغرنج ایجاد شد؛ ارزیابی ما این است که این مدل تا حد زیادی موفق بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دومین کنفرانس روسای مجالس افغانستان، ایران، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه برای بررسی چالش‌های تروریست و ارتباطات درون منطقه‌ای، افزود: این مدل با حضور کشورهای بیشتری ایجاد شده است و تمرکز آن علاوه بر مبارزه با تروریسم بر توسعه همکاری‌های اقتصادی است که به دلیل نارسایی ساختارهای بین‌المللی ایجاد شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: تلاش‌های کشور پاکستان که آغازگر این کنفرانس بین‌المللی است بتواند در ساماندهی وضعیت امنیت منطقه موفق باشد.

لاریجانی اظهار داشت: جمهوری اسلامی در مسئله سوریه به درخواست دولت سوریه به کمک آن‌ها شتافت، در مسئله عراق نیز با درخواست دولت این کشور وارد شد. این وظیفه را نسبت به همه کشورها احساس و از ساختارهای منطقی استقبال می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم در این دوره هم شاهد گام‌های عملی برای مبارزه با تروریسم باشیم. تلاش می‌کنیم ساختارهای اطلاعاتی و امنیتی کشورهای عضو اجلاس با هم ارتباطات وسیع‌تری داشته باشند. علاوه بر این همکاری‌های اقتصادی نیز افزایش یابد که این امر موجب همبستگی منطقه‌ای می‌شود.

انتهای پیام/151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار