رئیس دومای روسیه در دومین کنفرانس روسای مجلس 6 کشور آسیایی:

آمریکا با نقض حقوق جهانی به دنبال حل مسائل داخلی خود است

ویاچسلاو والودین گفت: امروز شاهد نقض حقوق جهانی از سوی آمریکا هستیم که قصد دارد مشکلاتش را در کشورهای دیگر و با ایجاد تحریم برطرف کند.
کد خبر: ۳۲۲۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴ - 08December 2018

باید لیست واحد از تروریست‌ها داشته باشیمبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع پرس، «ویاچسلاو والودین» رئیس دومای روسیه امروز (شنبه 17 آذرماه) در دومین کنفرانس روسای مجالس 6 کشور آسیایی برای مقابله با تروریسم، اظهار داشت: رئیس جمهور روسیه همواره تأکید کرده است که مبارزه با تروریسم صرفاً با کمک و اتحاد کشورها به دست می‌آید و کار مشترکی را می‌طلبد.

وی افزود: تروریست‌ها تاکنون ضربه‌های زیادی را به بسیاری از کشورها به ویژه در منطقه وارد و در چند سال اخیر، شبه دولت‌هایی را در این کشورها ایجاد کرده‌اند.

رئیس دومای روسیه با  اشاره به اینکه امروز با کمک کشورهایی چون ایران توانسته‌ایم شرایط خوبی را در سوریه که داعش در این کشور فعالیت‌های تروریستی زیادی را مرتکب شد، ایجاد کنیم، اظهار داشت: امروز می‌توانیم به صراحت درباره برگشتن سوری‌ها به خانه خودشان صحبت کنیم اما همچنان یک سری بحران‌ها برای شهروندان عادی این کشور وجود دارد که باید با همکاری، حل و فصل شود.

«والودین» تأکید کرد: خیلی زود است که بخواهیم از پیروزی کامل علیه تروریست‌ها حرف بزنیم؛ چراکه آنان علی‌رغم شکست‌های مکرری که خورده‌اند، همچنان تبلیغات گسترده‌ای به ویژه از طریق اینترنت انجام می‌دهند.

وی گفت: لازم است که ما در وهله اول سهم کاملی داشته باشیم که تروریسم به چه معناست و باید یک لیست واحد از ارگان‌های تروریستی داشته باشیم و باید هر کاری کنیم تا فاینانس آنها را از بین ببریم.

رئیس دومای روسیه با تأکید بر اینکه عدم اتحاد ما منجر به جولان تروریست‌های افراطی‌گر خواهد شد، تصریح کرد: لازم است توجهی به قطعنامه 2354 سازمان ملل داشته باشیم؛ چراکه در این قطعنامه، چارچوب کاملی برای مبارزه با گروه‌های تروریستی و تکفیری چون داعش و القاعده در نظر گرفته شده است.

«والودین» با تأکید بر اینکه نقش دولت‌ها در مبارزه با تروریسم بسیار حائز اهمیت است، گفت: البته پارلمان‌ها هم باید در این زمینه تلاش‌های ویژه‌ای داشته باشند و همانطور که گفته شد یک فهرست واحد از تروریست‌ها ایجاد کنیم؛ چراکه نمی‌شود یک سازمانی در کشوری تروریست اطلاق شود و در کشوری دیگر آزاد باشد.

وی افزود: همچنین باید تمهیداتی برای دیالوگ باز درباره مبارزه با تروریسم بدون استانداردهای دوگانه اتخاذ شود و دیالوگ‌های پارلمانی خود در این زمینه را تقویت کنیم.

رئیس دومای روسیه با اشاره به اقدامات آمریکا برای تحریم برخی از کشورها، اظهار داشت: در صورتی که ما همکاری‌های خود را تقویت کنیم، قطعاً می‌توانیم در برابر این سیاست‌های آمریکا پیروز شده و این چالش‌ها را پیش رو بگذاریم.

ویاچسلاو در ادامه با اشاره به اینکه باید قطعنامه‌های سازمان ملل متحد در حوزه مبارزه با تروریسم در نظر گرفته شود، عنوان کرد: لازم است فهرست صحیحی از تروریست‌ها تهیه شود و مجالس کشورها در این باره قانونگذاری کنند که یک سازمان در کشوری به عنوان تروریست معرفی نشود و در کشور دیگری آزادانه فعالیت کند.

رئیس دومای روسیه در پایان با تأکید بر ضرورت افزایش گفت‌وگوهای منطقه‌ای خاطر نشان کرد: امروز شاهد نقض حقوق جهانی از سوی کشورهایی هستیم که قصد دارند مشکلات خود را در کشورهای دیگر و با ایجاد تحریم برطرف کنند از این رو در این شرایط باید همکاری‌های بانکی را افزایش و روابط تجاری خود را بر اساس واحد پول ملی کشورها صورت دهیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار