نماینده ولی فقیه در مازندران:

ترویج و نهادینه شدن زکات در جامعه مورد توجه قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در مازندران زکات را جزو منابع مالی و پشتیبانی اقتصادی اسلام دانست و گفت: باید برای ترویج و نهادینه شدن آن در جامعه تلاش کرد.
کد خبر: ۳۲۲۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶ - 08December 2018

ترویج و نهادینه شدن زکات در جامعه مورد توجه قرار گیردبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، آیت‌الله «نورالله طبرسی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در ستاد زکات استان بر لزوم ترویج زکات در جامعه تأکید کرد و با بیان اینکه مردم استان تمایل به پرداخت زکات دارند، زکات را جزو منابع مالی و پشتیبانی اقتصادی اسلام دانست و اظهار داشت: باید برای ترویج و نهادینه شدن آن در جامعه تلاش کرد.

طبرسی زکات را پشتوانه مالی اسلام دانست و با عنوان اینکه کشاورزی چندان در مازندران آب و رنگی ندارد، ادامه داد: در چنین شرایطی که مردم با مشکلات عدیده مواجه هستند، به کارهای واجب نظیر پرداخت زکات می‌پردازند.

وی اضافه کرد: با آنکه برنج و مرکبات بیشترین محصولات کشاورزی تولیدی در استان است اما کشاورزان راغب به پرداخت زکات هستند.

طبرسی با تأکید بر توجه به اقامه نماز و زکات در اسلام، این دو را سبب اصلاح جامعه عنوان کرد و افزود: اگر به دستورات اسلام عمل شود، جامعه گلستان خواهد شد. 

وی با بیان اینکه در مکتب اسلام، فروع دین امری به هم پیوسته است، ادامه داد: تجزیه کردن دین مبین اسلام سبب عدم پیشرفت جامعه می شود و اگر در تمام برنامه ها، اسلام را مدنظرقرار دهیم، جامعه رو به اصلاح پیش خواهد رفت.

نماینده ولی فقیه در مازندران از تشکیل سامانه‌ای برای پرداخت زکات به عنوان امری مهم یاد کرد و تبلیغ زکات را ضروری برشمرد و متذکر شد: هزینه کرد زکات باید شفاف سازی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار