استاد حوزه و دانشگاه:

اسلام معتقد به جهانی‌سازی و فتح جهان توسط جوانان مسلمان است

حجت‌الاسلام «عابدین رستمی» اسلام را معتقد به جهانی‌سازی دانست و گفت: اسلام زمین را توسط جوانان مسلمان فتح خواهد کرد.
کد خبر: ۳۲۲۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ - 08December 2018

اسلام معتقد به جهانی‌سازی و فتح جهان توسط جوانان مسلمان استبه گزارش دفاع پرس از کردستان، حجت‌الاسلام «عابدین رستمی» استاد حوزه و دانشگاه، صبح امروز (شنبه) در نشست بصیرتی با موضوعات جهانی‌سازی که با حضور دانشجویان جهادی دانشگاه‌های کردستان در «قروه» برگزار شد، اسلام را معتقد به جهانی‌سازی دانست و عنوان کرد: اسلام زمین را توسط جوانان مسلمان فتح خواهد کرد.

وی افزود: امروزه یکی از مهم‌ترین استراتژی‌هایی که متفکران بر روی آن کار می‌کنند بحث جهانی‌سازی است و جهانی‌سازی پروسه نیست، بلکه پروژه است و قرآن کریم هم تاکید بر جهانی‌سازی دارد و می‌فرماید در آخر مستضعفین صاحب زمین خواهند شد.

وی گفت: همچنین قرآن کریم می‌فرماید که «قطعا زمین به‌دست صالحان خواهد افتاد» و جهانی‌سازی که قرآن کریم مطرح می‌کند بر محور منجی و منجی‌گرایی است و منجی‌گرایی فقط مخصوص مسلمانان نیست، همه ادیان و فِرَق، اعتقاد به جهانی‌سازی دارند.

رستمی ادامه داد: زمانی که شوروی از هم پاشید، «فوکویاما» گفت: دنیا چاره‌ای جز تسلیم و جمع شدن در زیر پرچم لیبرال دموکرات‌ها را ندارد و معتقد بود که حریفی جز شوروی نداشتیم و الان با فروپاشی شوروی، کسی جلودار ما نیست و باید همه زیر پرچم آمریکا باشند و دنیا همانند دهکده‌ای باشد و رییس این دهکده آمریکا باشد.

وی افزود: پژوهشگران غرب نظریات «فوکویاما» درباره جهانی‌سازی را رد کردند و «هانتینگتون» بیان کرد که جهانی‌سازی تا زمانی که انقلاب اسلامی وجود دارد اتفاق نخواهد افتاد و رمز انقلاب اسلامی را انقلاب سیاسی می‌داند و معتقد است که تمدن‌ها با هم برخورد خواهند کرد.

به گفته این استاد حوزه و دانشگاه، نکته مهم در جهانی‌سازی از دیدگاه غرب‌گرایان این است که باید تمدن‌ها با هم برخورد کنند و نتیجه آن حل شدن تمدنی در تمدن دیگر است.

وی گفت: از دیدگاه نویسندگان غرب، غربی‌ها انسانیت و زندگی انسانی را از مسلمانان فرا گرفتند که بهداشت توسط زنان مسلمان وارد اروپا شد، ما اطلاع از تمدن خود نداریم و دلیل آن این است که نگذاشته‌اند مطالعات عمیقی در این زمینه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی با شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» به تمام فلسفه غربی‌ها و اروپایی‌ها پایان داد و هدف از ارائه تمام این مباحث، ارائه این نکته است که اسلام معتقد به جهانی‌سازی است و معتقد است که اسلام زمین را توسط جوانان مسلمان فتح خواهد کرد.

این استاد دانشگاه یادآوری شد: «فوکویاما» معتقد است که برای از دست گرفتن اسلام سیاسی از مسلمانان ما باید در عالم تبلیغ کنیم که انقلاب اسلامی شیعی است و برای مسلمانان نیست و باید مسلمانان را تکه تکه کنیم.

رستمی اضافه کرد: «فوکویاما» در کنفرانس «اورشلیم» بعد از جنگ ۳۳ روزه گفت که اسلام سیاسی کار می‌کند و اسلام سیاسی شیعه و سنی نمی‌شناسد.

وی در پایان گفت: در سال ۱۲۹۶ ایرانیان در اوج فلاکت بودند و بیش از ۲ میلیون نفر از مردم ما بر اثر گرسنگی از بین رفتند، اما الان به لطف خدا دارای عظمت و حرمتی شده‌ایم که تمام عالم به حال ملت و مملکت ما غبطه می‌خورند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار