فرمانده انتظامی استان فارس خبر داد؛

کشف ۳۵ تن مواد مخدر و ۲۶۰۰ میلیارد کالای قاچاق در فارس/ قاچاق سوخت ۹۳ درصد افزایش داشته است

سردار «احمدعلی گودرزی» گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۵ تن انواع مواد مخدر و ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق توسط نیروی انتظامی استان فارس کشف و ضبط شده است.
کد خبر: ۳۲۲۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳ - 08December 2018

امسال 35 تن موادمخدر و 2هزار600میلیارد کالای قاچاق در فارس کشف شده استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از شیراز، سردار سرتیپ دوم «احمدعلی گودرزی» امروز (شنبه) در نشست خبری، با بیان این‌که یکی از اولویت‌های پلیس، مبارزه با سوداگران مرگ است، اظهار داشت: به‌همین منظور در ۴۸ ساعت گذشته بیش از یک تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مخدر کشف شده و از ابتدای امسال تا تاکنون نیز ۵۶ باند مواد مخدر متلاشی و ۳۵ تن مواد مخدر از آن‌ها کشف شده است.

وی با تاکید بر این‌که یکی دیگر از اولویت‌های پلیس کشف کالای قاچاق است، بیان داشت: از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه، بالغ بر ۲۶۰ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۵۳ درصد افزایش داشته است.

سردار گودرزی با بیان این‌که کشفیات مواد مخدر در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است، گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه، تعداد ۶۷۵ دستگاه خودرو به همراه ۷۲ دستگاه موتورسیکلت در ارتباط با کشفیات مواد مخدر در فارس توقیف و ۱۳ هزار نفر قاچاقچی، حمل‌کننده، توزیع‌کننده، خرده‌فروش و معتاد دستگیر شده‌اند.

وی با اشاره به کشف کالای قاچاق در استان فارس از ابتدای سال جاری تاکنون، عنوان کرد: کالا‌های قاچاق کشف شده عمدتا شامل پوشاک، سیگار، لوازم خانگی، تلفن همراه، لاستیک، مواد خوراکی، کفش و کالا‌های سلامت‌محور هستند.

فرمانده انتظامی استان فارس اضافه کرد: در این خصوص همچنین ۲ هزار و ۸۲۶ دستگاه خودرو توقیف و ۵ هزار و ۱۰ متهم دستگیر شده و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تسلیم شده‌اند.

وی با بیان این‌که پرونده‌های کالا‌های قاچاق به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون تومان به‌عنوان پرونده مهم محسوب می‌شود، افزود: از ابتدای سال تاکنون ۷۵ فقره پرونده مهم قاچاق تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان فارس همچنین با اشاره به افزایش قاچاق سوخت به دنبال افزایش قیمت جهانی آن، بیان کرد: در چند ماه گذشته یک میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف شده که نسبت به سال گذشته ۹۳ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار