مسئول بسیج جامعه زنان کشور:

خانواده و زن در فرهنگ غربی جایگاهی ندارند

«مینو اصلانی» گفت: در فرهنگ منحط غربی، خانواده و زن جایی و هویتی ندارند و این را خود متفکران غربی می‌گویند که زن بی‌هویت‌ترین زمان خودش را در غرب به سر می‌برد و فقط یک کالاست.
کد خبر: ۳۲۲۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱ - 08December 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «مینو اصلانی» مسئول بسیج جامعه زنان کشور، امروز (شنبه) در اجلاسیه شهدای زن خراسان جنوبی، اظهار داشت: همه مسیر و راهی که بعد از انقلاب طی کردیم برگرفته از عاشورای حسینی و قیام بزرگی است که تا ابد سرلوحه حرکت و زندگی و حیات طیبه ماست.

وی با بیان این‌که اگر لحظه‌ای در مورد لقب حضرت اباعبدالله (ع) تامل کنیم، همه لحظه‌ها برای ما شیرین خواهد شد، افزود: دستگاه استکباری در دوران حضرت سیدالشهداء (ع) حرکت‌های عمیقی برای مخالفت با اسلام رقم زده بود و فقط مسئله کسب قدرت مطرح نبود.

قیام امام حسین موجب اتصال انسان با خدا شد

مسئول بسیج جامعه زنان کشور عنوان کرد: یهودیان اساسا به دنبال قطع ارتباط انسان با خدا و تربیت انسان‌ها با معیار‌های خودشان بودند و این معنای استکبار است.

اصلانی متذکر شد: حضرت سیدالشهداء (ع) با قیامش یک‌بار دیگر انسان را به خدا متصل و چشم انسان را به سوی خدا باز کرد و راه عبودیت را یکبار دیگر به بندگان یاد داد.

وی با اشاره به این‌که اگر امروز بندگی خدا می‌کنیم مدیون سالار شهیدان (ع) هستیم، گفت: زمان گذشت تا یک‌بار دیگر استکبار در قرن ۱۴ هجری رخ نشان داد و آن هم نه در خفا، بلکه در جلوت و یک‌بار دیگر نشان داد که خداوند در زندگی جاری است و عبودیت مدیون توجه به پروردگارش است؛ بنابراین یکی از بزرگ‌ترین دستاورد‌های انقلاب در قرن حاضر همین است.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور مطرح کرد: همه تئوریسین‌های این خط شیطان بزرگ به آشکارا اعلام کردند که انسان به خدا نیازی ندارد، همه حتی «فوکویاما» هم گفت: «خدامحوری یک امر شخصی است و اساسا خدا در زندگی جایی ندارد».

اصلانی اضافه کرد: زمانی که می‌رفت این ارتباط انسان و خدا قطع شود، این قیام امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی شکل گرفت.

خانواده و زن در فرهنگ غربی جایگاهی ندارد

انقلاب اسلامی به زن هویت داد

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با بیان این‌که انقلاب اسلامی برای زنان دستاورد‌های فوق‌العاده‌ای در مسیر بندگی خدا داشت، متذکر شد: انقلاب به زن هویت داد؛ چراکه زن مانند کالا در جامعه مطرح بود و به‌جای فطرت الهی که رخ نمایاند ظاهر او نشان داده می‌شد.

خانواده‌های ایرانی مستحکم‌ترین خانواده‌های دنیا هستند

اصلانی ادامه داد: امروز شاهد رشد و شکوفایی میلیون‌ها زن در عرصه‌های مختلف هستیم، حتی در آمار‌های بین‌المللی نیز ایران مستحکم‌ترین خانواده‌ها را در جهان داراست.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به این‌که این استحکام در شما هم وجود دارد، بیان داشت: خداوند اراده کرده در قرن چهاردهم به‌واسطه شما دنیا را متحول کند.

اصلانی افزود: در فرهنگ منحط غربی، خانواده و زن جایی و هویتی ندارد و این را خود متفکران غربی می‌گویند که زن بی‌هویت‌ترین زمان خودش را در غرب به سر می‌برد و فقط یک کالاست.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با بیان این‌که دنیا همه گفتمان‌های مادی دوران یونان و پادشاهی و آنارشیستی را تجربه کرده و امروز به دنبال یک گفتمان آشکارساز مبتنی بر فطرت انسان است، عنوان کرد: انقلاب اسلامی این گفتمان را به آزاداندیشان منتقل می‌کند، به شرطی که ما در مسیر بصیرت بمانیم و این اجتماعات انسانی ادامه داشته باشد.

وی تاکید کرد: در این پیچ تاریخی دنیا، گفتمان انقلابی را انتخاب کرده و ما نیز باید نقش مادری و تربیتی خودمان را به درستی ایفا کنیم.

اصلانی با اشاره به این‌که مادران شهدا نشان دادند که در این میدان هستند، مطرح کرد: امروز دنیا محتاج زن مسلمان و غیرتمند ایرانی است و محتاج شیرزنانی است که نه تنها خودشان بودند، بلکه فرزندان‌شان را به این میدان آورند.

زن مستضعف فکری در غرب، محتاج نگاه کریمانه ماست

مسئول بسیج جامعه زنان کشور اعلام کرد: امروز زن مستضعف فکری در قلب نگاه غرب، محتاج نگاه کریمانه ماست و این شهدا هستند که دنیا را به تحرک وا می‌دارند.

اصلانی با اشاره به این‌که رهبری گفتند آمریکا رو به افول است و این را حتی اندیشمندان غربی بیان می‌کنند، گفت: مخصوصا از جانب زن، جوامع غربی به شدت رو به انحطاط‌ هستند و امروز اندیشه‌های رهبری چراغ راه زنان عالم شده است.

وی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در پیامی به کنگره ۷ هزار زن شهیده کشور، الگوی سوم را ستاره‌های درخشانی دانست که برای راهبری زنان در عالم هستند؛ پس ما به خود می‌بالیم که هستیم و تا هستیم مسیر شهدا ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار