معرفی بخش ویژه مستند‌های انقلاب اسلامی در جشنواره «سینماحقیقت»

بخش ویژه دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، به نمایش آثار مستندی با موضوع انقلاب اسلامی اختصاص دارد.
کد خبر: ۳۲۲۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ - 08December 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، در بخش ویژه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، 11 فیلم و مجموعه مستند از وقایع انقلاب اسلامی که توسط بزرگان سینمای ایران کارگردانی شده، به انضمام نگاه مستندسازان جوان به این رویداد تاریخی روی پرده سینماحقیقت می‌روند.

نمایش مستند‌های تاریخی از نهضت انقلاب اسلامی، بویژه آثار فیلمسازان مطرح کشور از این رویداد، بخش مهمی از مرور مستند‌های انقلاب در دوازدهمین جشنواره سینماحقیقت است. این فیلم‌ها عبارتند از: برای آزادی «حسین ترابی»، جستجو 1 «امیر نادری»، تازه نفس‌ها «کیانوش عیاری»، تپش تاریخ «اصغر فردوست» و «داود کنعانی»، به سوی آزادی «مجید جعفری» و «مسعود جعفری جوزانی»، آن روز‌ها «بیژن سالیانی» و «ژان کرایلین»، جوانی من در خیابان انقلاب جا مانده «منوچهر مشیری»

جوانان؛ انقلاب؛ سینماحقیقت

نگاه نوین بخش ویژه‌ی انقلاب اسلامی سینماحقیقت به مستند‌های ساخته شده توسط جوانان فیلمساز در دهه‌ی 80 و 90 هجری شمسی اختصاص دارد؛ یعنی انقلاب از دید مستندسازانی که سه دهه پس از وقوع این اتفاق، تصویری متفاوت از این رویداد بزرگ را به مخاطبان ارائه می‌دهند. این فیلم‌های مستند عبارتند از: نما‌هایی که ناپدید شد «حمید جعفری»، ابر‌های سیاه «مهدی شامحمدی»، گم و گور «محمدرضا فرزاد»

انقلاب در شش روایت

«پژمان لشکری‌پور» تهیه‌کننده سینما، در سال 1388 مجموعه مستند «انقلاب در شش روایت» را با کارگردانی شش فیلمساز برای مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه کرد که جریان متفاوتی از این رویداد را به تصویر می‌کشد. این شش روایت که در سینماحقیقت روی پرده می‌روند، عبارتند از:

روایت اول: آپولو 58 «زنده‌یاد حامد خسروی»، روایت دوم: اعتصاب 62 روزه «محمد جعفری»، روایت سوم: خاطرات انقلاب، عاشق لیلا «فرحناز شریفی»، روایت چهارم: سمت خاموش یک عکس «علیرضا قاسم‌خان»، روایت پنجم: تعبیر یک رویا «جواد مزدآبادی»، روایت ششم: حلقه آخر «شهرام میراب‌اقدم»

مجموعه‌ی این فیلم‌ها در بخش ویژه‌ی مستند‌های برگزیده انقلاب اسلامی، از ساعت 14 تا 16 در سالن شماره پنج پردیس سینمایی چارسو به نمایش گذاشته می‌شوند.

دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روز‌های 18 تا 25 آذرماه 1397 به دبیری «سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار