مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در هلال‌ احمر لرستان:

پلیس در برخورد با مخاطبین خود رفتاری حکیمانه داشته باشد

حجت الاسلام «بهروز پیروزفر» با بیان این‌که رفتار حاکمانه و تحکمی گاهی اثر مثبتی ندارد، گفت: پلیس در برخورد با مخاطبین خود رفتاری حکیمانه را در دستور کار قرار دهد.
کد خبر: ۳۲۲۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶ - 08December 2018

بایستی رفتار و گفتار حکمت آمیز در تمامی شئونات زندگی عملیاتی شود

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام «بهزاد پیروزفر» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان لرستان، امروز (شنبه) در آیین افتتاحیه هشتمین دوره بصیرت فرماندهان لرستان، اظهار داشت: خداوند تبارک و تعالی همه ما را به دعوت کردن حکمت‌آمیز همنوعان‌مان به سمت خود امر می‌کند.

وی با بیان این‌که باید از موعظه کردن و روش‌های حسنه انتقال معروفات به درستی استفاده کنیم، گفت: این گفتار و رفتار حکمت‌آمیز نه تنها در موضوعات عقیدتی و معنوی، بلکه در تمامی شئونات زندگی انسان بایستی عملیاتی شود که در این صورت به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

ژمسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان لرستان با اشاره به این‌که روش حکیمانه پلیس در برخورد با مخاطبین خود مدنظر مقام معظم رهبری است، افزود: همگی نیروها بایستی در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند.

پیروزفر با بیان این‌که گاهی سکوت رفتاری حکمت‌آمیز است، بیان کرد: اما آن‌چه در اغلب روایات بر می‌آید منظور از برخورد حکیمانه با دیگران، چگونگی سخن گفتن و نوع گفتار با دیگران است است.

وی بیان بدون علم و آگاهی را بیانی بدون اثر دانست و تصریح کرد: سخن همراه با ادب، از دیگر شاخصه گفتار حکیمانه است، یک زمانی انسان یک مطلبی را در یک جایی می‌خواهد مطرح کند، اما با الفاظ و کلمات بی‌ادبانه می گوید که این نه‌تنها اثر مثبت ندارد بلکه اثرات منفی دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان لرستان اظهار داشت: سومین شاخصه رفتار حکیمانه سخن بدون نیش و طعنه و کنایه است، بیانی همراه با طعنه می‌تواند سبب‌ساز بسیاری از مشکلات شود و در روایات اسلامی آمده است اگر کسی که برادر دینی خود را برای خطایی که از او سر زده است شماتت کند، از دنیا نمی‌رود تا خداوند آن بلا را سر خودش بیاورد.

پیروزفر با بیان این‌که رفتار حاکمانه و تحکمی گاهی اثر مثبتی ندارد، ادامه داد: پلیس در برخورد با مخاطبین خود رفتاری حکیمانه را در دستور کار قرار دهد.

وی در پایان یادآور شد: در کلاس‌های آموزشی برای نیروها با توجه به آیات و روایات، نوع برخورد حکیمانه را با دزد، دشمن، بدحجاب و هر نوع حرکت انحرافی را شرح دهیم و بگوییم در حکومت حضرت رسول الله و حضرت علی (ع) با این‌گونه مجرمین چه‌طور برخورد می‌شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها