مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی:

نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی از ۱۹ آذرماه برگزار می‌شود/ فعالیت غرفه «ایثار و شهادت» در راستای کنگره شهدای استان

«ناصر نبی‌زاده» گفت: دوازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی از ۱۹ لغایت ۲۴ آذرماه در بیرجند از ساعت ۱۵:۳۰ الی ۲۱:۳۰ آماده بازدید علاقه‌مندان است.
کد خبر: ۳۲۲۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴ - 08December 2018

آغاز به کار نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی از 19 آذرماه/فروش کتاب با ۳۰ درصد تخفیف صورت می‌گیردبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «ناصر نبی‌زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، امروز (شنبه) در نشست خبری اظهار داشت: کتاب یکی از عناصر مهم و اساسی در حوزه فرهنگی است و هفته کتاب باید بستر مناسبی در راستای معرفی کتاب و کتاب‌خوانی‌ باشد.

وی بیان داشت: دوازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی از ۱۹ لغایت ۲۴ آذرماه در بیرجند از ساعت ۱۵:۳۰ الی ۲۱:۳۰ آماده بازدید علاقه‌مندان است.‌

نبی‌زاده گفت: کتاب «سیمای شیدایی» که مربوط به شرح خاطرات و دل‌نوشته شهید «محمد شهاب» است در این نمایشگاه رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی غرفه‌ای با عنوان ایثار و شهادت در راستای کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی، اعلام کرد: در این غرفه نشست‌هایی با نویسندگان کتاب‌های کنگره خواهیم داشت.

نبی‌زاده با تاکید بر حمایت از ناشران، مولفان، نویسندگان و کسانی که در حوزه کتاب فعالیت می‌کنند، بیان داشت:  اگر کشوری بخواهد رشد و توسعه همه‌جانبه و پایدار داشته باشد، باید در آن تحقیق و پژوهش صورت گیرد و آن زمانی در کشور محقق می‌شود که مطالعه کافی وجود داشته باشد؛ پس با اهمیت و جایگاهی که مطالعه دارد بایستی تلاش کنیم تا سرانه مطالعه در کشور افزایش پیدا کند.

وی یادآور شد: در این نمایشگاه غرفه کودک و نشست‌های تخصصی و شعرخوانی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی عنوان کرد: شب‌های فرهنگی شهرستان «طبس» در ۱۹ آذر، شهرستان «فردوس» در ۲۰ آذر و شب فرهنگی «قاین» در ۲۲ آذر برگزار خواهد شد.

نبی‌زاده با بیان این‌که در این شب‌ها برنامه‌های فرهنگی با ویژگی فرهنگی شهرستان‌ها اجرا خواهد شد، تصریح کرد: ١١٦ غرفه در این نمایشگاه دایر خواهد بود.

وی در خصوص کتاب‌های عرضه شده در دوازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان‌جنوبی، گفت: در نمایشگاه مذکور، کتاب‌هایی با موضوعات مختلف همچون پزشکی، حقوقی، دانشگاهی، کشاورزی، عمومی و مذهبی، کمک آموزشی و کودک و نوجوان و هنر و... عرضه خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان این‌که فروش کتاب با ۳۰ درصد تخفیف صورت می‌گیرد، عنوان کرد: ۲۰ درصد این تخفیف با خرید بُن کتاب و ۱۰ درصد هم تخفیف از سوی ناشرین خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در کنار نمایشگاه، به کیفیت نیز توجه داشته‌ایم و در این راستا از فروش کتاب‌هایی که در دیگر نمایشگاه‌ها به فروش نرفته و یا در استان امکان دسترسی به آن وجود دارد، ممانعت می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها