استاندار کرمانشاه:

مطالبات داتشحویان از جنس بیداری، آگاهی و در راستای منافع ملی است

هوشنگ بازوند در مراسم گرامیداشت روز دانشجو ضمن تبریک این روز گفت: مطالبات دانشجویان از جنس بیداری، آگاهی و در راستای منافع ملی است.
کد خبر: ۳۲۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰ - 08December 2018

مطالبات داتشحویان از جنس بیداری، آگاهی و در راستای منافع ملی استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمانشاه، مراسم گرامیداشت روز دانشجو در کرمانشاه به میزبانی دانشگاه صنعتی و با حضور جمع زیادی از دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

تعدادی از نمایندگان دانشجوها مشکلات مربوط به دانشگاه و مطالبات دانشجویی را مطرح و برخی دیگر نیز به مسائل و مشکلات استان اشاره ای کردند.

افزایش امنیت خوابگاه های دانشجویی مطالبه جدی دانشجویان غیربومی

در ابتدای این مراسم«رضا محمدزاده »نماینده شورای صنفی و رفاهی دانشجویان دانشگاه صنعتی کرمانشاه، افزایش امنیت خوابگاه های دانشجویی را یکی از مهمترین و جدی ترین مطالبات دانشجویان غیربومی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه خوابگاه های دانشجویی دانشگاه صنعتی در مکان های مناسبی قرار ندارد، گفت: با وجود دریافت هزینه های بالا برای این خوابگاه ها، متاسفانه امکانات ضعیفی نیز در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

محمدزاده اختصاص سرویس رفت و برگشت به دانشگاه از سوی سازمان اتوبوسرانی، ساماندهی پارکینگ و اختصاص امکانات ورزشی به دانشگاه را از دیگر نیازهای دانشجویان دانشگاه صنعتی کرمانشاه عنوان کرد.

درخواست تاسیس خانه فرهنگ و ساخت مسجد
«حسین شجاعتی» نماینده کانون فرهنگی و هنری دانشگاه صنعتی نیز در سخنان خود در خواست تاسیس خانه فرهنگ و ساخت مسجد برای انجام فعالیت های هنری و دینی و مذهبی را مطرح کرد.

وی گفت: ساخت خانه فرهنگ دانشگاه می تواند زمینه ساز بسیاری از اقدام های و برنامه های فرهنگی در راستای خنثی سازی برنامه های ضد ارزشی دشمنان باشد و مسجد نیز می تواند به انجام بهتر فرائض دینی و مذهبی از سوی دانشجویان کمک کند.


جلوگیری از امنیتی شدن فضای دانشگاه ها

نماینده انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی نیز خواستار جلوگیری مسئولان از امنیتی شدن فضای دانشگاه ها شد و گفت: ایجاد فضای باز سیاسی در همه دانشگاه های سراسر کشور خواسته و مطالبه جدی تمامی دانشجویان است.

حمید کیانی افزود: البته استان کرمانشاه نسبت به خیلی از استان های دیگر وضعیت مطلوبی در خصوص فضای باز سیاسی دارد که باید به همه کشور بسط داده شود.

وی همچنین تبدیل شدن جشنواره «انارانه» به رویدادی ملی را از استاندار کرمانشاه خواستار شد.

دانشجویان به حمایت همه جانبه مسئولان نیاز دارند

«مهدی خسروی» یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه صنعتی کرمانشاه بود که به عنوان نماینده انجمن های علمی دانشگاه، خواستار حمایت همه جانبه مسئولان از قشر دانشجو شد و گفت: اگر حمایت های لازم از دانشجو بعمل آید شاهد موفقیت های بیشتری در عرصه های مختلف خواهیم بود.

وی گفت: متاسفانه در چند مدت اخیر شاهد لغو بازدیدهای علمی و اردوهای خارج از استانی به دلیل مشکلات مالی بوده ایم که این برای دانشجویان مسئله ای جالب و امیدوارکننده نیست.

خسروی، فراهم کردن شرایط برای فعالیت علمی دانشجویان را بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: این کار در رشد و ارتقاء کیفی دانشگاه موثر خواهد بود.

مسئولان در برابر انتقادها صبور باشند

«علی اکبر حقیقت» نماینده نشریات دانشجویی دانشگاه صنعتی نیز در سخنانی، خواستار صبوری بیشتر مسئولان در برابر انتقادها شد و گفت: آقای روحانی رئیس جمهوری در ابتدای سرکار آمدن خود عنوان کرد که از بستن دهان منتقدانم به خدا پناه می برد.

نماینده نشریات دانشجویی داشنگاه صنعتی سپس موضوع شکایت استاندار از یک روزنامه نگار منتقد را پیش کشید و گفت: این کار با سخنان و عده های رئیس جمهوری منطبق نیست.

وی همچنین خواستار تامین امنیت خوابگاه های دانشجویی و حمایت از چاپ و نشر نشریات دانشگاهی شد و گفت: در این نشریات صدای دانشجویان را به گوش مسئولان می رسانیم و خوب است که بیش از پیش حمایت شود.

آزادی و فضای باز سیاسی در دانشگاه وجود دارد

«عرفان محمدی» نماینده بسیج دانشجویی نیز آخرین دانشجویی بود که به ایراد سخن پرداخت و گفت: خوشبختانه هم اکنون آزادی و فضای باز سیاسی به قدر کافی در دانشگاه صنعتی کرمانشاه وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به تربیت دانشجویان که رشته آن ها با کار راه آهن مرتبط است، خواستار استفاده از دانشجویان فارغ التحصیل این دانشگاه به عنوان نیروی کار در پروژه راه آهن کرمانشاه شد.

محمدی در پایان، نصب سردرب دانشگاه، آسفالت کردن محوطه پارکینگ و نصب پل عابر پیاده روبروی دانشگاه صنعتی کرمانشاه را نیز مورد تاکید قرار داد.

فعالیت دانشگاه صنعتی کرمانشاه در 17 رشته کارشناسی و ارشد

«علی اکبر اختری»رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه نیز در مراسم روز دانشجو، با تبریک این روز به تمام دانشجویان کشور، گفت: هم اکنون بالغ بر 2 هزار دانشجو در 17 رشته شامل 10 رشته کارشناسی و هفت رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته درصدد هستیم برای سال 1400 تعداد رشته های کارشناسی را به 15 و کارشناسی ارشد را به 10 رشته افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه صنعتی کرمانشاه جزو دانشجویان نمونه استان و حتی کشور محسوب می شوند، گفت: از مجموع 170 دانش آموخته سال گذشته، 90 نفر آن ها امسال در مقطع ارشد پذیرفته شدند.

اختری در پایان ابراز امیدواری کرد با حضور استاندار کرمانشاه برخی از مطالبات مهم دانشجویان که نیازمند مساعدت مقام عالی اجرایی استان است تحقق یافته و از مشکلات دانشجویان کاسته شود.

«هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو  این روز را به تمامی دانشجویان تبریک گفت و مطالبات آن ها را از جنس بیداری، آگاهی و در راستای منافع ملی عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه دولت تحت هیچ شرایطی به دنبال امنیتی کردن فضای دانشگاه ها نیست، افزود: اگر این اتفاق صورت گیرد نشاط، امیدواری و شور و اشتیاق را از این قشر فرهیخته گرفته و آن را سرکوب کرده ایم.

بازوند تصریح کرد: ما امروز به دانشجویانی پرنشاط، امیدوار به آینده و طالب علم نیازمندیم تا بوسیله آن ها آینده جامعه خود را بسازیم و جمهوری اسلامی در سایه تلاش های نسل دانشجو بتواند با افتخار و اقتدار مسیر پیشرفت، توسعه و آبادانی را بپیماید.

پیگیری مطالبات دانشجویان

استاندار کرمانشاه در ادامه به مطالبه گری دانشجویان اشاره و با تاکید بر پیگیری تمامی این مطالبات افزود: وجود مشکلاتی که برخی از نماینده های دانشجویی به آن اشاره کردند همگی جزو دغدغه های مسئولان دانشگاه و استان است و حتما اقدام لازم برای رفع آن ها انجام می شود.

وی گفت: یکی از مطالبات مطرح شده احداث پل هوایی مقابل دانشگاه برای عبور از عرض بزرگراه حضرت امام (ره) است که حتما باید اجرایی شود چرا که مسیر از عرض خیابان با توجه به سرعت بالایی که خودروهای عبوری دارند ممکن است خطراتی برای آن ها به همراه داشته باشد.

بازوند تصریح کرد: دیگر مطالبات دانشجویان دانشگاه نظیر بهبود وضعیت خوابگاه ها، تاسیس خانه فرهنگ و هنر و مسجد، آسفالت برخی از محوطه دانشگاه، سامان بخشی به پارکینگ و ... همگی با جدیت دنبال خواهد شد.

شعرخوانی و اجرای موسیقی از دیگر برنامه های اجرا شده مراسم روز دانشجو در دانشگاه صنعتی کرمانشاه بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار