رضا امیرخانی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

16 سال کتاب‌هایم جایزه نگرفت و از کسی طلبکار نبودم

برگزیده بخش رمان یازدهمین جایزه ادبی جلال آل احمد گفت: 16 سال در 2 دولت هیچ کدام از کتاب‌هایم هیچ جایزه‌ای نگرفت. در آن ایام با اینکه جایزه‌ای نگرفتم از کسی طلب‌کار نبودم و امروز نیز که کتاب من جایزه گرفته است، طلب‌کار کسی نیستم.
کد خبر: ۳۲۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱ - 09December 2018

رضا امیرخانی برگزیده بخش رمان یازدهمین جایزه ادبی جلال آل احمد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با اشاره به فضاسازی احتمالی برای برنده شدن کتاب «رهش» اظهار داشت: من هیچ وقت کسی که نقد می‌کند را نقد نمی‌کنم.

وی گفت: کسی که با انگیزه سیاسی درباره یک کتاب حرف می‌زند به طور طبیعی باید منتظر باشد تا با انگیزه سیاسی به او پاسخ داده شود. اگر غیر از این باشد طبیعتاً سنگ روی سنگ در فرهنگ بند نمی‌شود.

برنده بخش رمان یازدهمین جایزه ادبی جلال آل احمد عنوان کرد: 16 سال در 2 دولت هیچ کدام از کتاب‌های من هیچ جایزه‌ای نگرفت. نه کتاب «منِ او» در دولت آقای خاتمی جایزه گرفت و نه «جانستان کابلستان»، «بی وتن» و سایر کتاب‌هایم در دوره آقای احمدی‌نژاد جایزه گرفتند.

امیرخانی افزود: در آن ایام با اینکه جایزه‌ای نگرفتم از کسی طلب‌کار نبودم و امروز نیز که کتاب من جایزه گرفته است طلب‌کار کسی نیستم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها