نماینده پارلمان لبنان:

آمریکا و آل سعود به دنبال ایجاد شکاف میان اهل تسنن و شیعیان هستند

عضو فراکسیون پارلمانی حزب‌الله در دیدار با هیأتی از حماس گفت: محور آمریکایی، صهیونیستی و سعودی در تلاش می‌کنند، وحدت اسلامی را از طریق ایجاد شکاف شیعه و سنی از بین ببرند.
کد خبر: ۳۲۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵ - 09December 2018

آمریکا و آل سعود به دنبال شکاف شیعه و سنی هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از پایگاه خبری العهد، «نواف الموسوی» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان روز گذشته در دفتر خود در شهر صور با هیأتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس دیدار کرد. این هیأت فلسطینی شامل مشیر المصری معاون جهاد طا‌ها مسئول سیاسی جنبش حماس در لبنان و عبدالمجید العوض مسئول سیاسی جنبش حماس در شهر صور بود.

2 طرف در این دیدار بر ضرورت استمرار همگرایی و گفت‌وگو‌ها میان ساختار‌های مختلف جامعه لبنان و فلسطین برای استحکام 2 عرصه و تقویت مناسبات بین ملت‌های فلسطین و لبنان تاکید کردند.

حاضران در این جلسه همچنین بر ضرورت اتحاد در برابر دشمن صهیونیستی و اقدامات تجاوز طلبانه این رژیم تاکید و اعلام کردند که اصرار دارند لبنان باید به عنوان میهنی برای مقاومت و رویکرد‌های عربی در راستای خدمت به آرمان فلسطین باقی بماند. آن‌ها همچنین با اشاره به دستاورد‌های محقق شده در جنگ اخیر غزه ابراز داشتند که این پیروزی در نتیجه پایداری و صبر و وحدت گروه‌های مقاومت به دست آمد که موفق شدند درگیری‌ها را با دقت بسیار بالایی مدیریت کنند. همچنین این درگیری‌ها ثابت کرد که مقاومت فلسطین قدرت و ابتکار استفاده از امکانات نظامی را در اختیار دارد و می‌تواند پروژه‌ها و تجاوز‌های رژیم صهیونیستی را با شکست مواجه کند.

المصری در این دیدار تأکید کرد: گزینه استراتژیک ملت فلسطین، گزینه مقاومت باقی خواهد ماند؛ چرا که رویکرد‌های سازش پذیری و مذاکره با شکست مواجه شده است.

وی افزود: ما اعتقاد داریم چیزی که در این عرصه مورد نیاز است وحدت مواضع در عمق استراتژیک عربی و اسلامی در خصوص آرمان فلسطین است.

نماینده پارلمان لبنان، فلسطین و لبنان را شریک در گزینه استراتژیک مقاومت و مقابله با دشمن صهیونیستی دانست و خاطرنشان کرد: اراضی که اشغال شده باید با گزینه مقاومت آزاد شود.

الموسوی نیز در این دیدار بر وحدت امت اسلامی تاکید کرد: یکی از مهمترین ابزار‌هایی که دشمن صهیونیستی و متحدانش به ویژه آمریکا و رژیم آل سعود به کار می‌گیرند، تلاش برای از بین بردن وحدت اسلامی از طریق ایجاد شکاف مذهبی میان اهل تسنن و شیعیان است.

این مقام حزب الله لبنان ابراز داشت: امروز بیش از هر زمان دیگر می‌توان گفت که آینده برای مقاومت و حامیان آن است و ان‌شاء الله این امت آزاده، فلسطین را به صورت کامل آزاد خواهند کرد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها