خجسته در گفت‌وگو با دفاع پرس خبر داد؛

ورود کمیسیون اصل 90 مجلس به موضوع قاچاق کالا در گمرکات کشور

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با بیان اینکه عمده قاچاق از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود، گفت: قرار است اعضای کمیسیون اصل 90 به صورت سرزده از گمرکات کشور بازدید و روند فعالیت‌ها را نظاره‌گر باشند.
کد خبر: ۳۲۲۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵ - 09December 2018

عمده قاچاق از مبادی رسمی صورت می‌گیرد/ بازدید غیرمنتظره از گمرکامیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، موضوع قاچاق کالا، ارز و سوخت را از عوامل تخریب‌کننده اقتصاد کشور عنوان کرد و اظهار داشت: عمده قاچاق از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود.

وی افزود: این موضوع نشان می‌دهد برخی دست‌اندرکاران و مسوولان در این حوزه نه تنها اراده‌ای برای مبارزه با این پدیده ندارند، بلکه از قاچاق سودهای کلان به دست می آورند.

خجسته با بیان اینکه مردم و به خصوص قشر ضعیف جامعه از وضعیت وخیم معیشتی‌شان رنج می‌برند و از مسوولان انتظار دارند برای بهبود شرایط موجود اقدام اساسی انجام دهند، گفت: برخی مسوولان مال‌اندوزی را سرلوحه کارهای خود قرار داده و حتی به نگرانی‌های مردم، فکر هم نمی‌کنند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با توجه به این نکته که عده‌ای برای انجام قاچاق حاضر به خرید پست‌های مدیریتی در گمرک هستند، تصریح کرد: برخی سودجویان در تلاش هستند تا با رانت و رابطه‌بازی قانون مبارزه با قاچاق را دور زده تا بتوانند هر آنچه که دلخواهشان است را از مبادی رسمی و بدون دردسر وارد کشور کنند.

خجسته با بیان اینکه نمایندگان باید نسبت به مسائلی که باعث تضعیف اقتصاد و در تنگنا قرار گرفتن وضعیت معیشت مردم می‌شود، با جدیت هرچه تمام ورود کنند، گفت: قرار بر این است که اعضای کمیسیون اصل 90 به صورت سرزده از گمرکات کشور بازدید و روند فعالیت‌ها را نظاره‌گر باشند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار