رییس آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز:

تدریس «آمادگی دفاعی»، اجرای عملی سند تحول آموزش و پرورش است

«محمدکماندار» با بیان این‌که تدریس «آمادگی دفاعی» در مدارس یکی از ضروریت‌های آموزشی و اجرای عملی سند تحول آموزش و پرورش است، گفت: دانش‌آموزان در کلاس درس «آمادگی دفاعی» در واقع با سیره شهدا آشنا می‌شوند.
کد خبر: ۳۲۲۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱ - 09December 2018

تدریس  درس «آمادگی دفاعی»، اجرای عملی سند تحول آموزش و پرورش است«محمد کماندار» رییس آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز، در حاشیه بازدید دانش‌آموزان مدرسه «محمد رسول الله (ص)» آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس، با بیان این‌که تدریس «آمادگی دفاعی» جهت آشنایی دانش‌آموزان با سیره شهداست، اظهار داشت: آشنایی با دفاع مقدس و زندگی شهدا از ضروریت‌هاست که دانش‌آموزان خوشبختانه در درس «آمادگی دفاعی» با آن‌ها آشنا می‌شوند و این اردو نیز در همین راستا صورت برگزار می‌شود.

وی درس «آمادگی دفاعی» را یکی از درس‌های کاربردی دانش‌آموزان برشمرد و افزود: تدریس این درس در ناحیه ۳ شیراز به جدی از سوی مربیان و مسئولین پیگیری می‌شود و آن را جزو سند تحول آموزش و پرورش می‌دانیم و در اجرای آن مصمم و پیگیر هستیم تا دانش‌آموزان به‌صورت عملی با سیره و زندگی شهدا و ایثارگران دفاع مقدس آشنا شوند و در زندگی خود از آن‌ها کمک بگیرند.

کماندار هدف از تدریس «آمادگی دفاعی» را در مرحله اول آشنایی دانش‌آموزان با پدافند عامل و غیرعامل خواند و گفت: این درس در واقع اجرای عملی سند تحول و تربیت دانش‌آموزان است و همه متولیان امر باید به آن توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: نسل جدید می‌توانند به سیره شهدا آشنا شوند و آن‌ها را سرحوله زندگی خود قرار دهند و این می‌تواند از بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه بکاهد و جامعه را در راستای اهداف جمهوری اسلامی سوق دهد.

رییس آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز به حضور دانش‌آموزان در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان فارس اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان با حضور در این مرکز، به‌صورت عملی با رشادت‌ها و از خودگذشتگی رزمندگان در دفاع مقدس آشنا شده و همچنین با روایت‌گری زندگی شهدا توسط راویان، آشنایی خوبی نسبت به آن دوران پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار