دریادار خانزادی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

«غدیر» قابلیت حضور در عمق ۲۰۰ متری آب را دارد

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به قابلیت کف‌نشینی زیردریایی کلاس «غدیر» گفت: این زیردریایی قادر به حضور در عمق ۲۰۰ متری دریاست.
کد خبر: ۳۲۲۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۰ - 10December 2018

زیردریایی غدیر قابلیت کف نشینی و حضور در عمق ۲۰۰ متری آب را داردامیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، درباره توان رزمی زیردریایی مدل 955 کلاس غدیر که اخیراً ملحق شده به ناوگان نداجا اظهار داشت: این زیردریایی با برخورداری از مجموعه توانمندی‌های دفاعی و بهره‌گیری از سنجنده‌ها، قادر به شناسایی اهداف مختلف در زیرسطح و روی آب است.

وی افزود: این زیردریایی از ظرفیت ارتباطی بسیار قوی نسبت به دیگر زیردریایی‌ها برخوردار است و می‌تواند در فواصل دورتر بدون اینکه به سطح بیاید، ارتباط خود را با شناور‌های دیگر برقرار کند.

فرمانده نداجا گفت: این زیردریایی همچنین از ظرفیت تسلیحاتی قابل توجهی برخوردار است و از سلاح‌های مختلفی در مقابله با شناور‌های سطحی و زیرسطحی استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: زیردریایی کلاس غدیر بسیار چابک است و به سهولت می‌تواند تا عمق ۲۰۰ متر به اجرای ماموریت و عملیات بپردازد و این مسأله مهمی است که در این منطقه به آن نیازمندیم.

دریادار خانزادی با اشاره به پنهان‌کاری و رادارگریزی زیردریایی غدیر گفت: این زیردریایی به علت چابکی و دارا بودن ابعاد کوچک، توانایی حضور در آب‌های کم عمق را دارد و می‌تواند به سهولت عملیات کف‌نشینی را انجام دهد و در هنگام کف‌نشینی، شناسایی آن بسیار دشوار می‌شود.

وی در خصوص ماموریت این زیردریایی‌ها گفت: ماموریت زیردریایی کلاس غدیر برقراری امنیت در مناطق دریایی تحت حاکمیت و دریا‌های مجاور جمهوری اسلامی است.

فرمانده نداجا خاطرنشان کرد: معمولا وجود زیردریایی‌ها در هر کشوری که با تهدیدات فرامنطقه‌ای مواجه‌ است، نوعی بازدارندگی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار