رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس خبر داد؛

خدمات‌رسانی ۴۲ موکب از استان فارس به زائران پیاده‌روی اربعین

«اسکند قاسمی» گفت: در سه سال گذشته از استان فارس ۱۱ موکب در مسیر پیاده‌روی اربعین فعالیت می‌کردند، اما امسال این رقم به ۴۲ موکب رسید که این نشان از عشق و علاقه مردم این استان به ساحت حضرت سیدالشهداء (ع) دارد.
کد خبر: ۳۲۲۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ - 09December 2018

اربعین امسال تبیین «سیره شهدا» در موکب های استان انجام شدبه گزارش دفاع پرس از شیراز، «اسکندر قاسمی» در مراسم تجلیل از موکب‌داران اربعین حسینی که امروز (یک‌شنبه) در دفتر امام جمعه شیراز برگزار شد، اظهار داشت: ۲۱ مُبلّغ دینی در ایام اربعین در موکب‌های استان فارس اقدام به برپایی محافل تبیین سیره شهدا و محافل قرآنی می‌کردند و به‌طور کلی ۱۰۴ روحانی در سطح موکب‌های استان فارس در این ایام فعالیت می‌کردند.

وی افزود: در سه سال گذشته از استان فارس ۱۱ موکب در مسیر پیاده‌روی اربعین فعالیت می‌کردند، اما امسال این رقم به ۴۲ موکب رسید که این نشان از عشق و علاقه مردم این استان به ساحت حضرت سیدالشهداء (ع) دارد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در ایام اربعین برای موکب‌داران پرداخت و گفت: در ایام اربعین، ۶۹ هزار و ۶۵۰ نفر شب در موکب‌های استان فارس اسکان یافتند که علاوه بر اسکان، پذیرایی هم شدند.

وی اظهار داشت: در ایام اربعین ۲ موکب درون استان فارس و شهر «اقلید»، ۲ موکب در مرز «شلمچه»، ۳ موکب در «نجف» ، ۱۲ موکب در مسیر پیاده‌روی اربعین بین «نجف» تا «کربلا»، ۲۲ موکب در «کربلا» و یک موکب در «کاظمین» به زائران اربعین خدمات ارائه دادند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس یادآور شد: علی‌رغم تبلیغات سوء و گسترده دشمنان برای تعطیل شدن پیاده‌روی اربعین، به‌حمدالله امسال شاهد افزایش تعداد زائران بودیم و علاوه بر این‌ها، همکاری عراقی‌ها در این زمینه هم بی‌نظیر بود.

خاطرنشان می‌شود در پایان این مراسم، از جمعی از موکب‌داران استان فارس و همچنین خادمان و افرادی که بیشترین همکاری را برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین داشتند، قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار