رییس ستاد ایثارگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

ثبت‌نام جانبازان بدون سند ایثارگری در سامانه بنیاد شهید/ اطلاعات ۲۲۰ هزار شهید در فضای مجازی بارگذاری می‌شود

سردار «ابوالقاسم شریفی» با اشاره به این‌که عده‌ای از رزمندگان در جبهه مجروح شده‌اند، اما به دلایل مختلف سندی ندارند که مشقاتی برای‌شان ایجاد کرده است، گفت: اگر یگان‌های نیرو‌های مسلح تصویب و تایید کنند که فرد جانباز شده، مشخصات این فرد وارد سیستم «سجایا» می‌شود.
کد خبر: ۳۲۲۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷ - 09December 2018

جانبازان بدون مدرک ایثارگری مورد حمایت بنیاد شهید قرار می‌گیرند/ ایجاد صفحه اطلاعات برای ۲۲۰ هزار شهید در فضای مجازیبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، سردار «ابوالقاسم شریفی» رییس ستاد ایثارگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز (یک‌شنبه) در اجلاسیه ایثارگران کنگره ملی ۲ هزار شهید استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: ما وظیفه داریم آثار دفاع مقدس و خاطرات شهدا را برای نسل سوم و چهارم انقلاب که جنگ را ندیدند بازگو کنیم تا بدانند روزی رزمندگانی بوده‌اند و نقش خود را ایفا کردند.

وی افزود: در استان خراسان جنوبی بیش از ۲۶ هزار رزمنده از سپاه و بسیج، ۴ هزار جانباز و بیش از ۲ هزار شهید داریم.

سردار شریفی با بیان این‌که نقش بسیج در هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست؛ چراکه با تقدیم بیش از ۸۶ هزار شهید و ۲۰۰ هزار جانباز که بیش از ۷۰ درصد از ایثارگران کشور را به خود اختصاص داده، خدمت بزرگی به نظام اسلامی کرده است، گفت: ما باید روحیه بسیجی را بین مسئولان و فرماندهان و آحاد ملت تقویت کنیم.

رییس ستاد ایثارگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: زمانی که آمریکای جنایتکار با شکل‌گیری داعش در فاصله ۳۰ کیلومتری «کربلا» مستقر شد و  هفت استان عراق را اشغال کرد و علاوه بر آن، دور تا دور جمهوری اسلامی ایران را محاصره کرد، توطئه داشت که ما را زمین بزند.

وقتی که تفکر بسیجی عراق و سوریه را آزاد کرد

سردار شریفی افزود: این توطئه‌چینی‌ها برای این بود تا نگذارند تا این تفکر و فرهنگ بسیجی و شیعی به خارج از از مرز‌ها نفوذ کند، اما دیدید که در عراق «حشدالشعبی» را تشکیل دادیم که منجر به آزادی این کشور شد.

وی تصریح کرد: دشمنی که اجازه نمی‌داد یک پرواز در سوریه انجام شود، با ورود تفکر بسیجی به این کشور قدرت خود را از دست داده‌اند.

رییس ستاد ایثارگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: در ایران هزاران بسیجی، داوطلب رفتن به سوریه بودند، اما فقط تعداد کمی از آنان توانستند حضور پیدا کنند.

سردار شریفی ادامه داد: حتی در مجموع هزار بسیجی که در طول سال‌های ۹۴ تا ۹۶ اعزام شده بودند، یک ریال حقوق نگرفته بودند و تا ۶ ماه بعد از شهادت‌شان مبلغی برای خانواده ۱۰۰ شهید واریز نشده بود.

تفکر بسیجی عامل موفقیت «حماس» شد

وی یادآور شد: امروز اگر می‌بینید دشمنی که در جنگ ۳۱ روزه در مقابل «لبنان» جنگید و مجبور به عقب‌نشینی شد، با ۲۴ ساعت جنگ در مقابل مقاومت فلسطین و شلیک ۴۰۰ موشک «حماس» نتواسنت مقاومت کند، این حاصل تفکر بسیجی است.

ضرورت تصویب قوانین جدید به نفع ایثارگران

ییس ستاد ایثارگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که امروز در کشور اگر رزمنده‌ای ۷۰ ماه ایثارگری داشته باشد جز معافیت یکی از فرزندانش از خدمت سربازی، هیچ خدمتی به او تعلق نمی‌گیرد، افزود: اما اگر رزمنده‌ای ۵ درصد جانبازی داشته باشد، حدود ۲۰ خدمت به او و خانواده‌اش تعلق می‌گیرد که مقداری در حق خانواده‌های ایثارگران اجحاف شده بود.

سردار شریفی با اعلام این‌که قوانین بسیار خوبی در این باره در مجلس تصویب شده است، گفت: با قانون جدید رزمندگان اگر یک ماه در جبهه باشند مستمری دریافت می‌کنند و امروز حدود ۹۴ هزار نفر از طریق این قانون بهره‌منده شدند، همچنین در سال آینده ۳۰ هزار سهمیه وام به رزمندگان واگذار خواهد شد.

صدور کارت ایثار و ارائه خدمات به ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها

رییس ستاد ایثارگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: در سال بعد برای تمام رزمندگان کارت ایثار صادر می‌شود و برای آن‌هایی که حداقل سه ماه ایثارگری داشته‌اند، خدماتی با این کارت ارائه می‌شود.

تعیین تکلیف جانبازانی که مدرک ندارند

سردار شریفی با اشاره به این‌که عده‌ای از رزمندگان در جبهه مجروح شده‌اند، اما به دلایل مختلف سندی ندارند که مشقاتی برای‌شان ایجاد کرده است، اظهار داشت: اگر یگان‌های نیرو‌های مسلح تصویب و تایید کنند که فرد جانباز شده، مشخصات این فرد وارد سیستم «سجایا» می‌شود که روز گذشته اطلاعات اولین گروه به تعداد ۶۰ نفر وارد سیستم شد.

وی مبنای خدمت و پایه خدمت به همه جانبازان را سال ۷۲ برشمرد و اعلام کرد: در سال ۹۸ اولین گروه از جانبازان بسیجی که ۳۰ هزار نفر هستند بازنشست می‌شوند و همچون یک فرد نظامی از پاداش پایان خدمت بهره‌مند می‌شوند و نیز جانبازان بالای ۲۵ درصد هم این پاداش را دریافت خواهند کرد.

رییس ستاد ایثارگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه تبیین کرد: به فرموده رهبری باید از زبان روز دنیا در معرفی شهدا و ایثارگران استفاده کنیم و برهمین اساس دیگر نمی‌توانیم تصاویر و خاطرات شهدا را در آلبوم‌ها نگهداری کنیم و از ظرفیت فضای مجازی با قدرت استفاده کنیم.

سردار شریفی اضافه کرد: در همین زمینه برای ۲۲۰ هزار شهید از ۱۵ خرداد سال ۴۲ تا آخرین شهید مدافع حرم در شهریور ۹۷ یک صفحه در فضای مجازی ایجاد کردیم تا اطلاعاتی که در مورد شهید وجود دارد در آن بارگزاری شود که این کار نورانیت خاصی به فضای مجازی خواهد بخشید.

رییس ستاد ایثارگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که خیلی از افراد در مورد شهدا پرسش‌هایی داشتند که اطلاعات لازم در اختیارشان قرار نمی‌گرفت، خاطرنشان کرد: با این اقدام هر نوع سوالی که جوان در فضای مجازی برایش پیش بیاید، می‌تواند با جستجوی کوتاهی به جواب برسد.

سردار شریفی عنوان کرد: ان‌شاالله این سامانه با زیرساخت‌هایی که بسیار هم سنگین است و فاز اول آن مربوط به شهداست در دهه فجر آماده بهره برداری است و فاز دوم نیز برای جانبازان است که خود رزمنده می‌تواند اطلاعات خود را بارگزاری کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار