هاشمی:

تدوین برنامه سوم شهرداری/ هوشمندسازی یکی از را‌ه‌های مبارزه با فساد است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از را‌ه‌های مبارزه با فساد، هوشمندسازی است و می‌توانیم با تهرانی هوشمند وارد عرصه مبارزه با فساد شویم.
کد خبر: ۳۲۲۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷ - 10December 2018

هوشمندسازی یکی از را‌ه‌های مبارزه با فساد استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران صبح دوشنبه در دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از فناوری اطلاعات در مدیریت شهری اظهار داشت: انتظار عمومی این است که شعار‌های مطرح شده در زمان انتخابات شوراها اجرا شود.

وی با بیان اینکه باید شفاف‌سازی در امور شهرداری انجام شود، افزود: سامانه شفافیت ساخته شده و در حال بارگذاری اطلاعات است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به روز دانشجو و مبارزه جهانی با فساد اشاره و تصریح کرد: هدف دانشجویان در دانشگاه‌ها و روش‌ها و فعالیت‌هایی که در دانشگاه صورت می‌گیرد، داشتن یک جامعه با نشاط و عاری از فساد است.

هاشمی خاطرنشان کرد: دانشجویان از گذشته با استکبار مبارزه کرده‌اند و جنبش دانشجویی می‌تواند روز به روز شفافیت در دستگاه‌ها را مطالبه کند تا شاهد مدیریتی شفاف در کشور باشیم.

وی گفت: یکی از را‌ه‌های مبارزه با فساد، هوشمندسازی است و می‌توانیم با تهرانی هوشمند وارد عرصه مبارزه با فساد شویم.

هاشمی با بیان اینکه ایجاد سامانه با هم و سامانه تهران از اقدامات راهبردی در تهران است، افزود: این سامانه‌ها توانسته باعث ایجاد درآمدی پایدار در شهرداری شود و من خواهش می‌کنم کارشناسان فناوری شهرداری برنامه‌ای ایجاد کنند که درآمد‌زایی داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: امروزه هزاران کیلومتر فیبر نوری در تهران نصب شده و در حال نصب است؛ البته هیچ‌گونه عوارضی پرداخت نشده است و درآمد آن برای شرکت‌های دیگر است.

وی با اشاره به جلسه مجمع مشاوران شهر‌ها و کلان‌شهر‌ها اظهار داشت: مصوبات خوبی در این جلسه داشتیم و کمیته‌ای تشکیل شد تا کلان‌شهر‌ها بتوانند از زیرساخت‌های هوشمندسازی بهره ببرند.

هاشمی با بیان اینکه برای مدیریت شهری ۱۷۰ سامانه در شهرداری راه‌اندازی شده است، گفت: فقط سامانه اتوماسیون که در اختیار شورای اسلامی شهر تهران ۵۰ هزار کاربر دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: در بخش فروش کالا، خدمات آنلاین و کسب و کار آنلاین در شهر ۱۰۰ شرکت فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: دیجی کالا، اسنپ، تپ‌سی، ماکسیم و... در حال فعالیت هستند که لازم است از این‌گونه شرکت‌ها حمایت کنیم و اگر نیاز به مجوز‌هایی باشد به گونه‌ای باید برخورد شود که باعث از بین رفتن این شرکت‌ها نشود.

هاشمی گفت: اتحادیه کسب و کار‌های مجازی در کشور راه‌اندازی شده است که اعضای آن با اعضای شورای شهر جلسه‌ای داشتند و من از شهرداری می‌خواهم که طبق قانون از آن‌ها حمایت کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اکنون از کشورهای پیشرفته عقب هستیم، افزود: ما باید بتوانیم در حوزه اقتصاد هوشمند، خدمات هوشمند، کنترل ترافیک هوشمند و جابجایی هوشمند وارد شویم.

هاشمی با اشاره به اینکه برنامه سوم شهرداری در حال تدوین است، عنوان کرد: محور‌های راهبردی، وضع موجود و آنچه که می‌خواهیم به آن برسیم، بررسی شده است و همکاران من در سازمان فناوری شهرداری باید به گونه‌ای عمل کنند که اخبار کار‌های صورت گرفته در شهرداری و مدیریت شهری را به مردم منتقل کنند؛ کاری که تاکنون به خوبی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار