آذری جهرمی:

اتصال شهرداری به دولت الکترونیک موجب تحول مثبت در خدمات‌دهی به مردم می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه فناوری اطلاعات بخشی از مشکلات را برطرف می‌کند، گفت: با اتصال شهرداری تهران به دولت الکترونیک می‌توان تحول خوبی در خدمات‌دهی به مردم ایجاد کرد.
کد خبر: ۳۲۲۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ - 10December 2018

فناوری اطلاعات بخشی از مشکلات را برطرف می‌کندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح دوشنبه در دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند اظهار داشت: پارامتر‌ها و المان‌هایی از تهران هوشمند را می‌بینیم و حرکت‌های خوبی در حوزه هوشمندسازی انجام شده است.

وی ادامه داد: باید ارزیابی از شرایط داشته باشیم و در هوشمندسازی باید اطلاعات را دریافت، تحلیل و تصمیم گیری کنیم.

جهرمی گفت: باید ببینیم ملاک هوشمندسازی در تهران چیست. امروز در حوزه آلودگی هوا ما می‌توانیم اطلاعات را دریافت و مشخص کنیم که میزان آلاینده‌ها در چه حوزه‌ای بیشتر است. ما امروز اطلاعات را داریم، اما نمی‌توانیم به خوبی تصمیم‌گیری کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه فناوری اطلاعات بخشی از مشکلات را برطرف می‌کند، افزود: سرویس‌های اشتراکی حمل و نقل باید پیشرفت کند و می‌تواند بخشی از مشکلات تردد را برطرف کند.

وی بیان کرد: اطلاعات مختلف در شهرداری تهران دریافت و تحلیل می‌شود، اما تصمیم‌گیری خوبی نمی‌شود؛ به عنوان مثال دوربین‌های خدمات شهری تصاویر را ضبط می‌کنند و تحلیل صورت می‌گیرد، اما به خوبی در این زمینه تصمیم گیری نمی‌شود.

آذری جهرمی اظهار داشت: برای «تهران هوشمند» قدم‌هایی برداشته شده، اما به خوبی کار نشده است. امروز می‌توانیم در حوزه محیط زیست از سامانه‌های مختلف استفاده کنیم، تا بدانیم که شرایط فضای سبز ما چگونه و مشکلات ما در کدام حوزه است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امروز بسیاری از اطلاعات جمع‌آوری می‌شود، اما بعنوان راهکار از فناوری اطلاعات کمتر استفاده می‌شود، گفت: یکی از دلایلی که از داده‌های هوشمند استفاده نمی‌شود، نگاه سنتی مدیران است.

وی با بیان اینکه باید امروز از ظرفیت‌های جوانان در حوزه‌های مختلف مدیریت هوشمند شهر استفاده کنیم، افزود: امروز در حوزه هوشمندسازی تهران شتاب خوبی در شهرداری ایجاد شده است.

آذری جهرمی تصریح کرد: امروز شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور فعالیت‌های خوبی در حوزه طراحی سامانه‌ها دارند. این شرکت‌ها نیاز به بازار کار دارند و شهرداری و شورای شهر می‌توانند از ظرفیت آن‌ها استفاده کنند.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه امروز باید بدانیم در تهران چند ساختمان هوشمند داریم و‌ هدف ما برای سال آینده بهره برداری از چه تعداد ساختمان هوشمند است، گفت: شهرداری و شورای شهر باید شرایطی را ایجاد کنند که اگر کسی بخواهد ساختمانی هوشمند تاسیس کند، به گونه ای باشد که مجوز‌ها به راحتی و با هزینه کمتری داده شود.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد تحول در اقتصاد دیجیتالی تأکید کرد: اقتصاد دیجیتالی نباید به صورت رانتی رشد کند و در اختیار چند شرکت باشد؛ بلکه باید در اختیار همه جوانان باشد و اطلاعات به صورت آزاد در اختیار همه قرار گیرد.

آذری جهرمی با اشاره به سه شاخصه در توسعه شهر هوشمند گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعات، زیرساخت‌های هوشمند است که توسط وزارت ارتباطات و شهرداری باید کار‌های خوبی در این زمینه انجام و از منابع خوبی استفاده شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: دومین موضوع، سامانه‌های هوشمند است؛ امروز با اتصال شهرداری تهران به دولت الکترونیک می‌توان تحول خوبی در خدمات‌دهی به مردم ایجاد کرد.

وی افزود: دولت الکترونیک یک شعار نیست؛ بلکه امروز مصادیق خوبی در این زمینه موجود است و با همکاری شهردای و دولت الکترونیک تسهیل مناسبی در عرصه خدمات‌دهی به شهروندان ایجاد می‌شود.

آذری جهرمی اضافه کرد: سومین نکته که مهم است، این است که شهروندان باید با حقوق خود آشنا باشند و شهرداری می‌تواند برنامه‌های آموزشی برای ارتقای آگاهی شهروندان داشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: شهروندان باید بدانند اگر تخلفی در شهرداری رخ داد، چگونه آن را پیگیری کنند. همچنین شهرداری می‌تواند از ظرفیت فرهنگسرا‌ها استفاده کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها