سعیدی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«راهیان نور» راهکاری موثر در ترویج فرهنگ دفاع مقدس/ برخی مسوولان از آرمان‌های شهدا فاصله گرفتند

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: فاصله گرفتن برخی مسوولان از مسیر انقلاب و آرمان‌های شهدا کشورمان را با مشکلاتی مواجه کرده است.
کد خبر: ۳۲۲۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ - 21March 2019

/«محمداسماعیل سعیدی» نماینده مردم شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس، با اشاره به دوران 8 سال جنگ تحمیلی، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس، ما تنها در مقابل رژیم بعث عراق از کشورمان دفاع نمی‌کردیم، بلکه بلوک شرق و غرب تحت حمایت‌های همه‌جانبه آمریکایی‌ها به جنگ با ایران آمده بودند.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه آمریکا به منظور نابودی انقلاب نوپای کشورمان، صدام را تحریک و جنگی نابرابر را علیه جمهوری اسلامی به راه انداخت، افزود: حمایت‌های بلوک شرق و غرب از رژیم بعث عراق در مجهز بودن این رژیم به انواع سلاح‌های پیشرفته نمایان بود؛ لذا پیروزی ما با توجه به امکانات و تجهیزات جنگی محدود در مقابل چنین دشمنانی از معجزات انقلاب اسلامی بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «زنده نگه داشتن یاد و خاطرات شهدا کمتر از شهادت نیست»،‌ گفت: یکی از اقدامات موثر و مهم در ترویج فرهنگ و ارزش‌های دوران دفاع مقدس، برنامه‌ها و اقدامات ارزشمند راهیان نور در سرتاسر کشور است.

وی افزود: تلاش شبانه روزی دست‌اندرکاران و مسوولان در این حوزه برای نهادینه شدن ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه و آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با اهداف و آرمان‌های شهدا و رزمندگان حرکتی جهادی و قابل تقدیری است که می توان گفت کمتر از شهادت نیست.

این نماینده مجلس با توجه به این نکته که بعد از پایان جنگ تحمیلی 8 ساله، ادامه دادن راه شهدا از بزرگترین وظایف مسوولان و مردم است، گفت: مشکلات کشورمان خصوصا در حوزه اقتصادی در دوران اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی به مراتب بزرگتر از معضلات کنونی و جاری کشور بود؛ لذا فاصله گرفتن برخی مسوولان از مسیر انقلاب و آرمان‌های شهدا وضعیت کشور را به این روز انداخته است.

سعیدی با طرح این سوال که چه  عاملی باعث شد دوران 8 سال جنگ تحمیلی را با تمام مشکلات با موفقیت‌ها و پیروزی‌های چشمگیر پشت‌سر بگذاریم، تصریح کرد: وحدت مسوولان و مردم یکی از رموز مهم غلبه بر مشکلات کشور است؛ لذا اگر مسوولان صادقانه از بحران‌های جاری کشور با مردم صحبت کنند و با تمام وجود برای کاهش مشکلات آن‌ها کار کنند، بدون شک ما شاهد بهبود وضعیت نابسامانی‌ها در آینده‌ای نه چندان دور خواهیم بود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها