حناچی تأکید کرد؛

لزوم ایجاد تحول در زیرساخت‌های شهریِ تهران

شهردار تهران گفت: برای اینکه تهران شهری خلاق شود، باید در فرهنگ، ساختار و زیرساخت‌های شهری آن تحول ایجاد شود.
کد خبر: ۳۲۲۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹ - 10December 2018

لزوم ایجاد در زیرساخت‌های شهریِ تهرانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «پیروز حناچی» شهردار تهران صبح دوشنبه در دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند با بیان اینکه حل بیشتر مشکلات ما در فرهنگ ایران ما نهفته است، اظهار داشت: باید به این فرهنگ مراجعه کنیم و همان‌طور که آمده است «توانا بود هر که دانا بود» باید پس از دانایی حرکت کنیم تا بهره‌وری ایجاد شود.

وی در ادامه با بیان اینکه باید با هم‌افزایی، مشکلات تهران را برطرف کنیم، گفت: برطرف کردن برخی از مشکلات نیازمند همکاری است.

شهردار تهران با بیان اینکه شعار من «تهران، شهری برای همه» است، افزود: پایداری، زیست‌پذیری، کاهش آلایندگی آب و هوا ایجاد عدالت و کاهش ترافیک از اهداف «تهران شهری برای همه» است.

حناچی تصریح کرد: برای اینکه تهران شهری خلاق شود، باید در فرهنگ، ساختار و زیرساخت‌های شهری آن تحول ایجاد شود.

وی با اشاره به سه محور کلیدی در تهران به عنوان نیازهای تحول در ساختار گفت: تحول فرهنگی در شهروندان و کارکنان شهرداری، ساختار و زیرساخت‌ها مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه داشت.

شهردار تهران با بیان اینکه شهر تهران از دیرباز در زمینه تحولات پیش‌قدم بوده است، افزود: فراموش نکنیم که ۱۵ سال قبل هیچ داده‌ای را در موبایل‌های خود نمی‌توانستیم جابه‌جا کنیم و این شرایط، یک نعمت نوظهور است.

حناچی حرکت به سمت شهر هوشمند را زیرساخت تحول تهران دانست و گفت: امروز تهران درگیر چالش‌های متعددی است که باید با همکاری و مشارکت‌های مردمی، این چالش‌ها را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: ۳۱۱ هزار واحد تجاری خُرد در تهران وجود دارد که همراه نشدنِ این واحدها با هوشمندسازی، یک تهدید است.

شهردار تهران با بیان اینکه ۲۵ درصد تولید ناخالص ملی در ۲ درصد مساحت کشور (شهر تهران) است، افزود: آلودگی هوا، آب، کمبود منابع و عدم درآمدهای پایدار ازجمله مشکلات و چالش‌های تهران است.

حناچی خاطرنشان کرد: امروز حرکت به سمت شهر هوشمند یک انتخاب نیست، بلکه یک لزوم است. ایجاد درآمدهای مالی پایدار، موضوع بسیار مهمی است و باید منابع جدیدی را در شهر ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه تهران هوشمند جایی برای زندگی مبتنی بر اقتصاد پویاست، گفت: پنج مرحله برای رسیدن به شهر هوشمند باید طی شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار