اسلامی در نشست رییس جمهور با مدیران وزارت راه و شهرسازی:

400 هزار واحد مسکونی تا پایان سال 99 ساخته می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برنامه ی وزارتخانه متبوعش در بخش مسکن ساخت 400 هزار واحد تا پایان سال 99 است، گفت: علاوه بر آن همزمان تکمیل و برنامه‌ریزی پایان ساخت 500 هزار واحد مسکن مهر را دنبال می‌کنیم.
کد خبر: ۳۲۲۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴ - 10December 2018

وزیر راه جزییات توسعه ساخت و ساز مسکن تا سال 99 را اعلام کردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، محمد اسلامی امروز (دوشنبه 19 آذرماه) در نشست رئیس جمهوری با معاونان و مدیران وزارت راه و شهرسازی در محل این وزارتخانه، اظهار داشت: وظایف قانونی وزارت راه و شهرسازی به صورت ماهوی به شدت در زندگی مردم و رویکردهای توسعه‌ای کشور تاثیر مستقیم دارد.

وی به برنامه‌های این وزارتخانه در سه بخش «مسکن، حمل و نقل و معماری و شهرسازی» اشاره کرد و گفت: در این جلسه گزارش‌هایی از بخش مسکن ارائه می‌شود و از رئیس جمهوری تقاضا داریم به ما وقت‌های دیگری بدهند تا در مورد بخش های دیگر گزارش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسکن از دوره‌ی سیاست‌های انقباضی به سمت سیاست منبسط تغییر رویکرد داده است، افزود: موضوع مورد اهمیت در مسکن کسب اطمینان از شکل‌گیری تولید مسکن است که وزارت راه و شهرسازی با هموارسازی مسیر برای فعالیت توسعه گران و فعالیت مردم برای خانه دار شدن، بتواند با تخصیص زمین و با پشتیبانی و بهره‌مندی از منابع بانک‌های عامل به ویژه بانک مسکن، جریان سازی تولید را انجام دهد.

اسلامی با بیان اینکه 400 هزار واحد مسکن تا پایان سال 99 تکمیل می‌شود، گفت: تامین منابع مالی آن مهم بود که از رئیس جمهوری و هیات دولت به دلیل افزایش سرمایه بانک مسکن تشکر می‌کنیم.

واگذاری 60 هزار واحد مسکن مهر به کمیته امداد

وی در ادامه به مسکن مهر اشاره کرد و گفت: حدود 98 هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی است که یا تمام شده یا نیمه تمام است؛ البته با تدبیر رئیس جمهور در دو هفته گذشته، حدود 60 هزار واحد را به کمیته امام خمینی (ره) واگذار کردیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: باقیمانده واحدهای مسکن مهر را در شهرهایی که متقاضی دارد فراخوان دادیم و منتظر ثبتنام هستیم؛ البته اساس این فراخوان تمرکز برای سازمان‌های حمایتی مانند بهزیستی است.

اسلامی یادآور شد: با این حال سازمان بهزیستی هنوز هدفگذاری و تعداد واحدهای مورد نیاز را به ما اعلام نکرده است اما 30‌ هزار واحد به آنها می‌دهیم؛ اگر همه این واحدها را بخواهند به صورت کامل و تکمیل شده خواهد بود اما اگر تعداد کمتری بخواهند تعداد باقیمانده را فراخوان دیگری خواهیم زد. البته اکنون نیروهای مسلح نیز متقاضی مسکن‌های مهر هستند.

وی اضافه کرد: معاونت مسکن کمیته امداد امام خمینی (ره) به دلیل آنکه ساخت و ساز انجام می‌دهند مایل به تکمیل مسکن‌های نیمه تمام مهر بودند؛ در این رابطه با سازمان بهزیستی نیز باید توافق‌ها را انجام دهیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون یک میلیون و 720 هزار واحد مسکن مهر تحویل شده است که 350 هزار واحد خودمالکی است.

وی خاطرنشان ساخت: یکی از مشکلات ما در بخش مسکن‌های مهر تکمیل نشده، مسایل حقوقی و قضائی است که اگر برطرف شود در یک سال تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها