سردار حاجی‌زاده:

محدودیتی برای افزایش برد موشک‌ها نداریم/ غربگرایان توان حل هیچ‌یک از مشکلات کشور را نداشته‌اند/ در صورت دخالت ایران «جنگ یمن» طولانی نمی‌شد

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه توانمندی ساخت موشک با برد‌های بلندتر را داریم، گفت: آنچه تا به امروز در خصوص آن تصمیم‌گیری شده، بر اساس نیاز ماست و ما محدودیتی از نظر فنی و یا قراردادی در خصوص برد موشک‌ها نداریم.
کد خبر: ۳۲۲۷۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳ - 10December 2018

غربگرایان از تریبون رسمی کشور به انقلابیون حمله می‌کنند/پرونده اصلی آمریکاحضور منطقه‌ای ایران و قدرت موشکی استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، طی سخنانی در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: حادثه ۱۶ آذر ۱۳۳۲ نشان می‌دهد که دانشجویان ما بصیر، دشمن‌شناس و استکبارستیز هستند. دانشجویان دشمن خود را خوب شناختند و به تکلیف خود به خوبی عمل کردند.

سردار حاجی‌زاده افزود: دانشگاه اصولا منشأ تحول است و اگر مسائل را با عمل انقلابی و نگاه جهادی و نه محافظه‌کاری پیش ببریم، مشکلات حل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب همواره با دو شیوه مدیریتی و نگاه مواجه بودیم؛ یکی نگاه انقلابی که بر اساس برداشت اسلامی است و دیگری نگاه به غرب که مسائل را برای حل کردن، با نگاه به غرب پیش می‌برند.

غربگرایان توان حل هیچ یک از مشکلات کشور را نداشته‌اند

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: نگاه به غرب را یک رنگ و لعاب و پوسته سیاسی به آن داده‌اند و توجیه می‌کنند که آزادی فکر است، آن‌هم در شرایطی که سرکرده غرب آمریکاست که همیشه دشمن ایران بوده و فهرست دشمنی‌های آمریکا علیه ملت ایران طویل و بلند است.

سردار حاجی‌زاده گفت: نگاه جهادی و انقلابی از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز مسائل زیادی از جمله مقابله با گروهک‌های تجزیه‌طلب و دفاع مقدس را حل کرده است. یک مورد هم نداریم که نگاه غربگرا مشکلی از ما حل کرده باشد.

وی اضافه کرد: یکی از معضلات اساسی ما مشکل تحریم اقتصادی و نظامی بوده است، اما امروز ما موشک، پهپاد و انواع تجهیزات را داریم و علت این خودکفایی، دنبال کردن نگاه انقلابی و در راس بودن افراد انقلابی در این حوزه است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اظهار داشت: غربگرایان برای نشان دادن پوسته سیاسی نگاه غربگرا، از تریبون رسمی کشور استفاده و به انقلابیون حمله می‌کنند.

وی ادامه داد: حمایت آمریکا از رژیم پهلوی، حمایت از گروهک‌های تجزیه‌طلب، محاصره اقتصادی، مصادره اموال ایران، پذیرش سران جنایتکار پهلوی، حمله نظامی به طبس، کودتای نظامی، حمایت از صدام، تشکیل ناوگان پنجم آمریکا در خلیج فارس، همکاری اطلاعاتی در جنگ با عراق، ترغیب کشور‌های منطقه برای کمک مالی به صدام، اعمال نفوذ در سازمان ملل، حمله مستقیم به کشتی‌های تجاری و سکو‌های نفتی و حمله به هواپیمای مسافری ایرباس، تحریم، جلوگیری از دسترسی ایران به تسلیحات و تکنولوژی‌های پیشرفته و... از جمله اقدامات و دشمنی‌های آمریکا علیه ملت ایران است.

سردار حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: امروز آمریکا و غرب مسیر گذشته را ادامه داده و هر روز پرونده‌ای را دنبال می‌کنند، اما پرونده اصلی آن‌ها برجام، حضور منطقه‌ای ایران و قدرت موشکی است.

اروپا و آمریکا تیغه‌های یک قیچی برای فشار به ملت ایران هستند

وی تصریح کرد: خروج آمریکا از برجام و طرح‌هایی که پس از آن توسط اروپایی‌ها دنبال می‌شود، همگی نقش‌هایی است که بازی می‌کنند. اروپا و آمریکا هر دو تیغه‌های یک قیچی برای فشار به ملت ایران هستند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: استراتژی اروپا و آمریکا یکی است و بین آن‌ها تقسیم کار صورت گرفته است.

وی افزود: فشار به ایران به دلیل این است که قاعده ایران گسترش یافته و استوارتر از همیشه است و غربی‌ها می‌خواهند به این قاعده و استواری فشار وارد کنند تا کوچک و کوچک‌تر شود.

سردار حاجی‌زاده گفت: برخی فکر می‌کنند اگر ما موشک، هسته‌ای و یا حضور در منظقه نداشته باشیم، مشکل آمریکا با ما حل می‌شود، درحالی که این‌ها همگی بهانه است و می‌خواهند این را از دست ما خارج کنند تا پس از آن بتوانند به راحتی به ما تهاجم کنند.

وی با اشاره به اوضاع سال‌های اخیر سوریه و حضور ایران در این کشور برای مقابله تروریسم، اظهار داشت: سوریه تنها کشوری است که در طول دوران دفاع مقدس از ما حمایت کرد و حتی اولین گروه از متخصصان موشکی ما در سوریه آموزش دیدند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه عنوان کرد: اگر ما با داعش در شهر‌های سوریه و عراق نمی‌جنگیدیم، این ویروس حتما ایران را فرامی‌گرفت و باید در همدان و کرمانشاه و تبریز می‌جنگیدیم.

وی تاکید کرد: به دلیل حضور منطقه‌ای و قدرت دفاعی و سرمایه اجتماعی مان قدرتمندیم و این برای ما قاعده و وزن ایجاد کرده که حتما باید آن را حفظ کنیم.

سردار حاجی‌زاده افزود: همه این موارد با نگاه انقلابی ایجاد شده است. دشمنان بلد هستند که چگونه جنگ روانی ایجاد کنند و از افراد فریب خورده و عوامل داخلی استفاده می‌کنند.

وی افزود: باید همچون گذشته با ایستادگی، عمل انقلابی و مبارزه بی امان، اهداف انقلاب اسلامی را پیش ببریم. کشوری که آرمان، رهبر و ملت بزرگ دارد، محکوم به پیروزی است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: امروز وظیفه اصلی ما خصوصا در قشر دانشجو و دانشگاهی تلاش برای رفع معضلات در اقتصاد، فرهنگ و مدیریت کشور که ریشه در نگاه غرب گرایانه دارد، است.

وی گفت: این نگاه را با حرکت محافظه‌کارانه نمی‌توان پیش برد، بلکه همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند، باید مطالبه‌گر باشیم.

حوزه فضایی کشور وضعیت مطلوبی ندارد

سردار حاجی زاده سپس در پاسخ به سوال دانشجویی که پرسید «صنعت فضایی و حال و هوای کنونی این حوزه در چه وضعی است؟»، بیان کرد: حرکت در حوزه فضایی خوب شروع شد، اما چندسالی است که متوقف شده است؛ البته کار‌هایی انجام شده، اما شتاب گذشته را ندارد.

وی افزود: در ماه‌های گذشته اقداماتی شده و امیدواریم با صحبت‌هایی که در جلسات با مسئولان انجام شده است، در ماه‌های آینده شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه پیشرفت‌هایی که در حوزه فضایی حاصل شد، منشأ آن بخش نظامی است، گفت: وضعیت رضایت‌بخش و مطلوب نیست. در این مسئله ٥٠ درصد مسئولیت به عهده نظامیان است که آماده است و ۵۰ درصد دیگر بر عهده دستگاه‌هایی است که می‌خواهند از این صنعت استفاده کنند.

سردار حاجی زاده تاکید کرد: از این فرصت استفاده و اعلام می‌کنم اگر در صنعت غیرنظامی که با گلوگاه یا مشکلی مواجه هستند، اعلام کنند تا راه حلی برای آن پیدا کنیم و ما آمادگی زیادی داریم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص الگوی ارتباط بین صنعت و دانشگاه در صنایع دفاعی و نظامی اظهار داشت: اگر نگاه به داخل باشد، به سراغ دانشگاه‌ها می‌آیند، اما وقتی که یک مدیر کوچه پس کوچه‌های یک کشور غربی را بهتر می‌شناسد، طبیعی است که به سراغ دانشگاه نمی‌آیند. توصیه ما به مدیران و مسئولان استفاده از ظرفیت دانشگاه‌هاست.

در صورت دخالت ایران «جنگ یمن» طولانی نمی‌شد

وی همچنین درخصوص حمایت نیرو‌های نظامی ایران از گروه‌های آزادی‌بخش منطقه تصریح کرد: ما محور مقاومت را حتما حمایت خواهیم کرد؛ اما با این محدودیت‌هایی که در یمن وجود دارد، کاری نمی‌توان برای آن‌ها کرد. اگر به آن‌ها کمک می‌کردیم، جنگ یمن این‌قدر طولانی نمی‌شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تأکید کرد: به مظلومان جهان در حد توان خود حتما کمک خواهیم کرد.

سردار حاجی‌زاده در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه «چرا دشمنان از صنعت هسته‌ای ما مطلع می‌شوند و در تیم مذاکرات هسته‌ای ما جاسوس پیدا می‌شود؟» گفت: مذاکره توأم با خوش‌بینی محکوم به شکست است. مسائل پیش آمده ناشی از خوش‌بینی به طرف مذاکره است. در حوزه نظامی، چون تحت مسئولیت و مدیریت مقام معظم رهبری است، کار خوب پیش رفته و از این‌گونه مسائل هم پیش نیامده است.

محدودیتی برای افزایش برد موشک‌ها نداریم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه درخصوص برد موشک‌های بالستیک ایران نیز خاطرنشان کرد: ما توانمندی ساخت موشک با برد‌های بلندتر را داریم. عدد ٢٠٠٠ کیلومتر وحی مُنزل نیست؛ اما آنچه تا به امروز در خصوص آن تصمیم‌گیری شده، بر اساس نیاز ماست. بسیاری از پایگاه‌های دشمن در فاصله ٣٠٠ الی ۴۰۰ کیلومتری و برخی اهداف نیز در فاصله ٧٠٠ الی٨٠٠ کیلومتری ما قرار دارد. ما نیز محدودیتی از نظر فنی و یا قراردادی در خصوص برد موشک‌ها نداریم.

سردار حاجی‌زاده تصریح کرد: برای انجام کار برای ما فرش قرمز پهن نکردند و دعوت‌نامه نفرستادند؛ حرکت ما حرکت انقلابی است و منتظر بودجه نماندیم.

وی افزود: رهبری به شما جوانان گفته‌اند «آتش به اختیار» هستید، نباید منتظر بمانیم تا فلان دستگاه شما را استخدام کند و سپس کار کنید؛ خودتان باید راه را پیدا کنید.

حاجی‌زاده در پاسخ به سوالی درباره حضور نیروی هوافضای سپاه در عرصه‌های دیگر مثل ساخت هواپیما و... گفت: تقسیم کاری با برادران ارتش داریم، که ساخت جنگنده بر عهده نیروی هوایی ارتش است؛ البته ما نیز برخی کار‌ها را می‌کنیم، اما حوزه اصلی فعالیت ما پرنده‌های بدون سرنشین و موشک است.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص عملکرد سپاه در حوزه‌های اقتصادی و سازندگی تصریح کرد: در این حوزه، وسیع‌ترین عملکرد را در قرارگاه سازندگی شاهدیم که در امور عمرانی کشور فعال است؛ به عنوان مثال در پالایشگاه‌سازی، ستاره خلیج فارس را داریم که توسط قرارگاه سازندگی ساخته شد و اگر سپاه این کار را نمی‌کرد چه کسی می‌خواست آن را انجام دهد؟ توتال؟ آیا ماند در ایران؟

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: دولت‌های مختلفی بر سر کار آمدند که برخی از آن‌ها سپاه را هم قبول نداشتند، اما سراغ آن آمدند. باید مبدأ اتهام‌زنی‌ها به سپاه را که در خارج از کشور است، بشناسیم.

سردار حاجی‌زاده در پاسخ به سوالی درخصوص علت عدم موفقیت در حوزه خودروسازی، علی‌رغم پیشرفت‌های علمی و فناورانه در حوزه نظامی گفت: در خیلی از مجموعه‌ها مدیر، مدیر خوبی است؛ اما تیمی که همگرا و هم‌قسم باشند، وجود ندارد. مدیران خودروسازی باید باور کنند که می‌شود این صنعت را بومی کرد. ما به عنوان سپاه نمی‌توانیم در این زمینه دخالت کنیم، اما می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم.

وی ادامه داد: سال گذشته وزارت نیرو اعلام کرد که در بارورسازی ابر‌ها مشکل دارد، که ما بلافاصله اعلام آمادگی کردیم و سال گذشته این کار انجام شد و امسال هم در حال انجام است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه درخصوص پروژه‌های جنگنده «قاهر ۳۱۳» و سامانه پدافند هوایی «باور ۳۷۳» گفت: قاهر را وزارت دفاع انجام داده که به سفارش ما هم نبوده و کار خوبی است که البته فراز و نشیب‌هایی دارد. سامانه باور ٣٧٣ هم به سفارش برادران ارتش در وزارت دفاع در حال انجام است. ما نیز کاری را که به لحاظ عملیاتی مشابه است و با تاکتیک‌های عملیاتی سپاه تطبیق دارد، دنبال کردیم.

افزایش برد موشکی سامانه «سوم خرداد»

وی افزود: سامانه‌های پدافندی «طبس» و «سوم خرداد» را تا برد ١٠٠ کیلومتر داریم؛ اما برای افزایش برد در ورژن جدید سامانه سوم خرداد برای توانمندی‌های بیشتر خود نیروی هوافضا در حال کار است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه «چرا سپاه به تهدیدات امنیتی سیستان و بلوچستان پاسخ نمی‌دهد؟» اظهار داشت: ناامنی‌هایی که در سیستان و بلوچستان اتفاق می‌افتد، از جنس کار‌های تروریستی است و برای کار تروریستی نمی‌توان نسخه موشکی صادر کرد؛ چراکه تروریست‌ها در آن منطقه، اردوگاه و مقر ثابتی ندارند.

حاجی‌زاده در این زمینه افزود: بر اساس گزارشی که حدودا یک ماه قبل به من دادند، از حدود ٨٠ عملیات دشمن، فقط یکی دو مورد موفق بوده است.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مرادیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
0
هنر غربگراها خانه اتش زدن است درست مانند اکراین
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار