سرلشکر صفوی در جمع خبرنگاران:

لزوم توجه به امدادرسانی سریع در حوادث غیرمترقبه/ ۱۰۰ هزار عمل جراحی در مناطق جنگی انجام شد

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: در دوران دفاع مقدس صد هزار عمل جراحی توسط پزشکان داوطلب در بیمارستان‌های نزدیک به مناطق جنگی انجام شد.
کد خبر: ۳۲۲۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲ - 10December 2018

سرلشکر صفویبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا صبح دوشنبه در حاشیه دومین نشست هیات امنای موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت، در جمع خبرنگاران، با اشاره به خدمات جامعه پزشکی کشور در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: حدود ۵۲۰ هزار نفر از میان سه میلیون نیروی رزمنده حاضر در جبهه‌ها مجروح شدند که بهداری دفاع مقدس با حضور صد‌ها پزشک، پیراپزشک و پرستار در بیمارستان‌های نزدیک به خطوط مقدم کار مداوای این عزیزان را انجام دادند.

وی با اشاره به نقش جامعه پزشکی کشور در دوران دفاع مقدس گفت: وقتی یک رزمنده مجروح می‌شد در کمتر از یک ساعت و نیم به اتاق عمل نزدیک به خط مقدم انتقال می‌یافت؛ به طوری که در دوران دفاع مقدس تعداد صد هزار عمل جراحی توسط پزشکان و پرستاران داوطلب در بیمارستان‌های نزدیک به مناطق جنگی انجام شد.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه گاهی اوقات تعداد مجروحان بیش از ظرفیت بیمارستان‌های صحرایی بود، افزود: از این رو برای ادامه مداوا، افراد به بیمارستان‌های سراسر کشور در تبریز، مشهد، شیراز، اصفهان، تهران و... منتقل می‌شدند.

وی با تاکید بر اینکه اگرچه امروز ۳۰ سال از دوران دفاع مقدس می‌گذرد، اما همچنان خدمات پزشکی به رزمندگان ادامه دارد، گفت: ما امروز چیزی حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار جانباز داریم که تعدادی شیمیایی و تعدادی دیگر جانباز اعصاب و روان هستند و بخشی از پزشکان ما همچنان به این عزیزان خدمات ارائه می‌دهند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا خاطرنشان کرد: موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت ۲ واحد درسی را برای تمام رشته‌های علوم پزشکی در وزارت بهداشت و تمام دانشگاه‌ها راه اندازی کرده است که دانشجویان به واسطه آن با فرهنگ، ارزش‌ها و علوم پزشکی دفاع مقدس آشنا شوند.

وی در پایان با اشاره به ماموریت موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت عنوان کرد: این موسسه باید نسبت به نیرو‌های مسلح در حوادث غیرمترقبه توجه داشته باشد؛ همان‌طوری که با حضور بهداری سپاه و ارتش در ۴۸ ساعت اول حوادث، شاهد امدادرسانی مطلوب و کاهش تلفات هستیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها