جهانگیری در جمع خبرنگاران:

نقش راهبردی هرمزگان اثبات شده است

معاون اول رئیس جمهور گفت: استان هرمزگان از استان‌های مهم و راهبردی کشور با جایگاه ملی و بین‌المللی است.
کد خبر: ۳۲۲۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱ - 10December 2018

نقش راهبردی هرمزگان اثبات شده استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور امروز (دوشنبه 19 آذرماه) در بدو ورود به بندرعباس با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مردم هرمزگان و شهر بندرعباس در تاریخ ایران نقش محوری داشتند.

وی ادامه داد: مردم این استان هم در دورانی که استعمارگران در منطقه بودند و چه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، پشتوانه مهم ایران و انقلاب بوده و هستند.

به گفته معاون اول رئیس جمهوری، سالانه میلیون‌ها تن کالا از بنادر هرمزگان صادر و وارد می‌شود و بیشترین ترانزیت کالا نیز از بندر شهید رجایی و دیگر بنادر این استان است.

جهانگیری با اشاره به نقش هرمزگان در صنعت نیز ادامه داد: این استان با تولید فولاد، آلومینیوم، نفت و گاز از استان‌های استراتژیک (راهبردی) است و پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس بر اهمیت این استان افزوده است.

وی یاد آورشد: در کشاورزی نیز هرمزگان از استان‌های مهم و سرآمد است، اما با وجود تمام ظرفیت‌های یاد شده، متاسفانه برخی از مناطق استان هرمزگان بویژه روستاهای آن هنوز محروم هستند.

جهانگیری تصریح کرد: در این سفر برخی از واحدهای صنعتی و معدنی هرمزگان افتتاح می شود که مهم ترین آن‌ها آب‌شیرین کن 100 هزار متر مکعبی بندرعباس است.

وی همچنین از اجرای یکهزار و 200 طرح اشتغال‌زایی روستایی به صورت همزمان در سراسر کشور خبر داد و اضافه کرد: در منطقه احمدی شهرستان حاجی آباد نیز این طرح‌ها اجرا می‌شود. مناطق روستایی مشکل دار در استان هرمزگان و دیگر استان‌ها شناسایی شده که با استفاده از رویکردهای اقتصاد مقاومتی در جهت رفع محرومیت از آن ها اقدام می‌شود.

جهانگیری یادآور شد: این برنامه‌ها با همکاری بنیاد مستضعفان از قلعه گنج کرمان آغاز شده است و امیدواریم بتوانیم با استفاده از برنامه‌ریزی اقتصاد مقاومتی محرومیت را از تمام مناطق روستایی دور کنیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار