طرح آتش‌بس سازمان ملل در جنوب یمن

نماینده سازمان ملل در امور یمن طرح خود برای توقف‌ درگیری‌ها در سراسر استان «تعز» واقع در جنوب یمن و بازگشایی فرودگاه و گذرگاه‌ها در این استان را تقدیم طرف‌های درگیر در این کشور کرد.
کد خبر: ۳۲۲۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶ - 10December 2018

طرح آتش‌بس سازمان ملل در جنوب یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل به یمن، طرح آتش‌بس در استان تعز واقع در جنوب این کشور را تحویل مسئولان جنبش انصارالله و دولت مستعفی یمن مستقر در ریاض داد.

به گزارش اسکای نیوز، طرح مزبور شامل آتش‌بس بدون قید و شرط در تعز، بازگشایی فرودگاه و گذرگاه‌ها در این استان است.

اسکای نیوز همچنین مدعی شد که بر اساس این طرح سازمان ملل، آتش‌بس باید بدون قید و شرط در همه مناطق استان تعز واقع در جنوب یمن صورت بگیرد تا عملیات انسان‌دوستانه صورت بگیرد.

از سوی دیگر، منابع خبری به نقل از گریفتس گفتند که فرودگاه تعز باید بازگشایی شود تا عملیات امداد رسانی انجام بگیرد.

بر اساس این طرح، باید کارگروهی متشکل از نمایندگان طرف‌های درگیر با همکاری سازمان ملل به منظور نظارت بر اجرای توافق تشکیل شود.

ادعای تحویل طرح آتش‌بس سازمان ملل در تعز در حالی مطرح می‌شود که هنوز مسئولان انصارالله و رسانه‌های وابسته به یمن در این خصوص هی گونه اظهار نظری نکرده‌اند.

با فرض صحت ادعای مطرح شده، این اولین طرح جدی سازمان ملل پس از آغاز گفت‌گوهای صلح یمن خواهد بود که چند روزی است در شهر استکهلم سوئد آغاز شد.

مذاکرات بین هیات صنعا و هیات ریاض از روز پنجشنبه گذشته در سوئد آغاز شده است و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. دیروز دو هیات مذکور به صورت مستقیم با حضور نمایندگان سازمان ملل با یکدیگر دیدار و گفت‌گو کردند که این اتفاق در نوع خود کم سابقه است.

حملات ائتلاف سعودی به یمن با وجود آغاز گفت‌گوهای صلح سوئد متوقف نشده است و آنطوری که از شواهد و قرائن بر می‌آید، توقفی هم در کار نیست. در حمله روز شنبه هفته جاری ائتلاف متجاوز سعودی به منطقه‌ای در الحدیده واقع در غرب یمن، ۱۰ نفر از زنان و کودکان یمنی را کشته و یا زخمی شده بودند.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز یکشنبه گذشته بار دیگر خواستار توقف تجاوزات ائتلاف سعودی همزمان با گفت‌وگوهای صلح یمن در سوئد شده بود.

یحیی سریع گفته بود که تحرکات مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی در حمله به منازل و مناطق مسکونی به دور از گفت‌وگوهای صلح یمن است.

وی گفت که جنگنده‌های ائتلاف سعودی روز گذشته بیش از ۱۵ بار به استان‌های صنعاء، صعده و الحدیده همزمان با حملات موشکی و توپخانه‌ای یمن حمله کردند.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار