با هدف بررسی چالش ها و مشکلات برگزاری مراسم اربعین؛

نخستین جلسه ستاد مرکزی اربعین سال ۹۸ برگزار شد

نخستین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی به ریاست حسین ذوالفقاری رئیس ستاد و با حضور اعضا در محل وزارت کشور برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۲۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰ - 10December 2018

نخستین جلسه ستاد مرکزی اربعین سال ۹۸ برگزار شدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، برنامه‌های ستاد مرکزی اربعین حسینی برای سال ۹۸، از امروز (دوشنبه 19 آذر ماه) با برگزاری نخستین جلسه این ستاد آغاز شد.

این جلسه به بررسی چالش‌ها و مشکلات مراسم اربعین امسال و همچنین ساماندهی زائران و برنامه‌های اربعین سال آینده اختصاص داشت.

حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین در این جلسه، ضمن قدردانی از همه دست‌اندرکاران برگزاری مراسم اربعین ۹۷، اظهار داشت: امسال در مجموع مشکلات سال‌های گذشته را نداشتیم.

وی افزود: کمیته‌های ستاد اربعین موضوعات حوزه خود را به صورت جداگانه بررسی و مشکلات و ایرادات کار را احصا کنند تا برای برنامه ریزی سال ۹۸ مدنظر گرفته شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین ضمن اشاره به چند مشکل عمده پیش آمده در مراسم اربعین امسال گفت: مشکلات پیرامون ارز، کاپوتاژ و ازدحام جمعیت در مرز و معطلی زائران مسائل اصلی در مراسم اربعین امسال بود که البته مدیریت شد.

وی با بیان اینکه این جلسه به بررسی مسائل موجود در برگزاری اربعین امسال اختصاص دارد، گفت: در مجموع سطح رضایت زائران از مراسم اربعین خصوصا در حوزه امنیت بسیار زیاد بود.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه ستاد اربعین در اجرای برنامه‌های خود به ثبات رسیده است، گفت: ستاد مرکزی اربعین و دستگاه‌های مرتبط با این موضوع در ایران و عراق، توانسته اند فراز و فرودها، ناهنجاری ها، مسائل و مشکلات مهم، چگونگی تعامل و همکاری با کشور عراق و همه موضوعات مهم دیگر در برگزاری مراسم اربعین را به نتیجه برسانند و در این زمینه به تثبیت رسیده اند و اکنون نیازمند ورود به مسئله کیفیت و دقت در امور هستیم.

وی اضافه کرد: سبک جلسات و موضوعات ستاد برای سال آینده دیگر بر مبنای احتمالات نخواهد بود بلکه کمیته‌ها به صورت تخصصی‌تر و جدی‌تر فعال خواهند شد.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: مدل کار کمیته ها، دستور کار جلسات و برنامه‌ها همه جانبه و جدی‌تر می‌شود و اصولی تر، فنی‌تر و کیفی‌تر به صورت جزء به جزء به پیش می‌رویم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین ضمن اشاره به اینکه ساختار و سازوکار امور را مورد بازنگری قرار می‌دهیم، اظهار کرد: باید نگاه بخشی و استانی را به عنوان اولویت کار خود قرار دهیم، ستاد‌های استانی فعال‌تر و شرح وظایف آن‌ها به دقت مشخص شود و اگر نیاز به اصلاح ساختاری در کمیته‌ها و افزایش یا تغییر در اعضای کمیته‌ها بود، اعمال شود تا مصوبات و برنامه‌های ستاد سریع‌تر به نتیجه برسد.

وی تاکید کرد: همه مصوبات ستاد تعیین‌تکلیف و زمان بندی دقیق برای اجرای آن‌ها مشخص شود و کلیه کمیته‌ها تا پایان بهمن ماه برنامه قطعی خود را برای مراسم اربعین سال آینده اعلام کنند تا برنامه‌های ستاد مرکزی بر اساس همین موضوعات تا پایان سال تنظیم و نهایی شود.

ذوالفقاری به برخی موارد مانند رسیدگی به امور زیرساختی، توجه به کاهش تراکم در مرز مهران و برنامه ریزی برای هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی برای سال ۹۸، اشاره کرد و از همه کمیته‌های سیزده گانه خواست تا در این مسیر نهایت تلاش خود را برای پیشرفت کیفی و همه جانبه امور به کار بگیرند.

در ادامه این جلسه شهریار حیدری دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی، ضمن اشاره به ترکیب ستاد مرکزی با کمیته‌های سیزده گانه به همراه ۳۱ کمیته استانی و ستاد مستقر در عراق، اظهار کرد: مجموعه ستاد اربعین تلاش کرد با بررسی نحوه برگزاری مراسم اربعین در سال‌های گذشته خصوصا سال ۹۶ و احصای دقیق مسائل و مشکلات در آن سالها، به جمع بندی دقیقی از مسائل و مشکلات موجود برسد و دستورالعمل برگزاری مراسم اربعین در سال ۹۷ بر همین مبنا طراحی و تنظیم شد.

وی افزود: مراسم اربعین امسال با توجه به تهدیدات امنیتی در سطح منطقه‌ای به ویژه داخل کشور عراق، به بهترین وجه برگزار شد و امنیت کامل در عراق و ایران برقرار بود.

حیدری ضمن اشاره به خروج ضابطه‌مند زائران از مرز‌ها در اربعین امسال، گفت: افزایش کنسولگری‌ها و دفاتر موقت صدور روادید در نقاط مختلف کشور موجب افزایش رضایتمندی مردم شد و همچنین تلاش شد تا هزینه‌های روادید تا حد زیادی کاهش یابد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین در ادامه به تشریح اقدامات کمیته‌های سیزده گانه ستاد پرداخت و برخی از مسائل و مشکلات این کمیته‌ها در انجام وظایف و خدمات رسانی به زائرین را اعلام کرد.

حیدری در پایان در خصوص برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین ۹۸ و نحوه تعامل نهاد‌های مختلف در این راستا پیشنهاداتی ارائه کرد.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها