غرب بدون توجه به مستندات کافی دولت سوریه را محکوم می کند

نتیجه گزارشات بازرسان سازمان ملل استفاده از گاز سارین در ابعاد گسترده‌ در حومه دمشق را تایید می کند و با وجودی که این گزارش عاملان این جنایات را معرفی نکرد امریکا و متحدان سیاسی آن بدون توجه به مستندات همچنان دولت سوریه را متهم می کنند.
کد خبر: ۳۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۶ - 17September 2013

غرب بدون توجه به مستندات کافی دولت سوریه را محکوم می کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در شرایطی که دبیر کل سازمان ملل پس از دریافت نتیجه تحقیقات بازرسان این سازمان در مورد حملات شیمیایی در حومه دمشق اعلام کرد نتیجه این تحقیقات بدون معرفی عاملان این حملات و به طور بی طرفانه استفاده گسترده از سلاح شیمیایی را در حومه دمشق تایید می کند، کشورهای امریکا، فرانسه و انگلیس با بی توجهی به کلیت این گزارش اتهامات علیه بشار اسد در اجرای این حملات را تکرار کرده اند.

به گزارش "الجزیره": با وجودی که گزارش منتشر شده در مورد حملات شیمیایی در حومه دمشق عامل و اجرا کننده این حملات را معرفی نکرده است، کشورهای امریکا، انگلیس و فرانسه  با تکرار اتهامات علیه دولت سوریه اعلام کرده اند نتیجه این تحقیقات قابل انتظار بود و دولت سوریه مسئول اجرای این حملات می باشد.

دبیر کل سازمان ملل پس از انتشار نتیجه گزارش بازرسان این سازمان و در واکنش به اظهارات مسئولان برخی کشورها درباره اینکه سازمان ملل در گزاش خود درباره عاملان استفاده از این نوع سلاح ها موضعگیری نکرده است، اعلام کرد که وظیفه کمیته بازرسان شیمیایی سازمان ملل تعیین مسئول و عامل استفاده از سلاح های شیمیایی نیست اما کسانی که از ان استفاده کردند باید مجازات شوند.

در این رابطه جان کری وزیر امور خارجه امریکا با بیان این موضوع که امریکا پیش از انتشار این گزارش، نظر خود را در مورد استفاده از گاز سارین و سلاح شیمیایی در حومه دمشق اعلام کرده بود و بار دیگر بدون ارائه شواهد کافی در مورد عاملان این حملات، نیروهای ارتش و دولت بشار اسد را مسئول این حملات اعلام کرد.

علاوه بر این وزیران امور خارجه فرانسه و انگلیس نیز در سخنانی مشابه اتهامات علیه دولت بشار اسد را تکرار نموده و درحالی که گزارش سازمان ملل مسئول این حملات رامعرفی نکرده است همچنان در پی اعمال فشار بر دولت سوریه به بهانه استفاده از تسلیحات شیمیایی می باشند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار