معاون اول رئیس‌جمهور:

آمریکا با قلدری سعی در دیکته کردن تحریم‌ها به ایران دارد

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه آمریکا با قلدری سعی در دیکته کردن تحریم‌ها علیه ایران به تمام دنیا دارد، گفت: جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باید باشکوه برگزار شود.
کد خبر: ۳۲۲۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴ - 10December 2018

آمریکا با قلدری سعی در دیکته کردن تحریم‌ها به ایران داردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، اسحاق جهانگیری دوشنبه شب در نشست شورای اداری استان که با حضور فعالان اقتصادی برگزار شد، بیان داشت: در شرایط خاصی هستیم از یک طرف در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب هستیم و باید جشن خوبی برگزار کنیم و نشان دهیم که کشور ایران روی پای خود ایستاده است آنهایی که در آمریکا نشسته اند می گفتند نمی گذاریم ایران به چهلمین سالگرد پیروزی برسد و کاری می کنیم قبل از چهلمین سال پرونده ایران جمع شود.

وی عنوان کرد: ایران در این منطقه تاثیرگذار است و کشوری بزرگ و قدرتمند است و بزرگ منطقه است و سابقه تمدنی و وضعیت کشور نشان از این قدرتمندی است. دشمنان داعش را در منطقه راه انداختند و بحران را در کشورهای عربی ایجاد کردند و این ایران بود که در مقابله با داعش ورود کرد و وضعیت بحرانی کشورهای عربی را سامان داد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: می خواستیم آرامش را بر کشور حاکم کنیم و بازار دنیا را تصاحب کنیم و تولیدکنندگان با مشکل روبرو نشود اما آمریکا بر خلاف تمامی عرف های بین المللی از تفاهم نامه بین المللی برجام خارج شد.

وی ابراز داشت: از کانادا تا کشورهای اروپایی و آسیایی همگی در موضوع برجام حق را به ایران می دهند و از تحریم های آمریکا حمایت نمی کنند اما آمریکا سعی دارد با قلدری تحریم علیه ایران را به تمام دنیا دیکته کند.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: یکی از اولویت های اصلی دولت ثبات اقتصادی در کشور است. ما می توانیم این شوک را بر طرف کنیم و ثبات را مجددا به اقتصاد کشور برگردانیم و کاری کنیم قیمت ارز قابل پیش بینی باشد و وضعیت بانکها ثبات داشته باشد. پیش بینی دارم که اقتصاد کشور ثابت برخوردار خواهد شد.

وی افزود: دشمنان سعی در کاهش تولید و فروش نفت ایران داشتند که شکست خوردند و حتی ایران با کمک روسیه از کاهش تولید اوپک مستثنی شد. کاهش تولید اوپک هم یک فرصت خوب برای جمهوری اسلایم ایران است.

به گفته جهانگیری، صادرات به معنای این است که سرمایه ای از کشور خارج می شود و باید به ازای آن جنس دیگری وارد کشور شود و یا ارز آن در چرخه اقتصاد کشور خودش را نشان دهد.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه معیشت مردم در اولویت دولت است، ابرازداشت: چرخه اقتصاد کشور باید بپرخد و در چرخه زندگی مردم نباید مشکلی ایجاد شود و معیشت مردم باید برقرار باشد.

وی تصریح کرد: اشتغال هم در اولویت دولت است. حفاظت از شغل های موجود وظیفه اصلی دولت است ما به عنوان به دولت نسبت به مسائل و مشکلات هیچ بنگاهی بی تفاوت نیستیم اما نمی توانیم بنگاهها را مدیریت کنیم. در هر استان کمیته های رفع موانع تولید برای حل مشکل بنگاههای اقتصادی ایجاد شده است و شخصا مصوبات و خروجی این کمیته ها را در استانها بررسی می کنم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم بابیان اینکه به‌طور حتم چرخه اقتصادی کشور باید بچرخد وزندگی مردم دچار بحران نشود، اضافه کرد: زندگی هشتاد میلیون ایرانی براثر فعالیت فعالین اقتصادی تأمین شود، شرایط زندگی مردم را می‌دانیم و معیشت مردم را از دیگر اولویت‌های خود در کنار ایجاد اشتغال می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه یک انباشت بیکاری از قبل داریم و بخشی هم سالانه به آن اضافه می‌شود، تصریح کرد: دولت باید زمینه‌هایی ایجاد کند که سرمایه‌گذاری جدید اتفاق بیفتد و باید راهکارهایی ایجاد کنیم که بدون رانت و فساد با این نرخ ارزها، انگیزه سرمایه‌گذاری از بین نرود.

جهانگیری بابیان اینکه حفاظت و صیانت از اشتغال‌های موجود وظیفه اصلی دولت است، اضافه کرد: به‌عنوان دولت نسبت به مسئله هیچ بنگاه اقتصادی بی‌تفاوت نیستیم و مسائل کارگران برایمان مهم است، به صاحبان بنگاه‌ها کمک می‌کنیم مشکلات حل شود، کمیته رفع موانع از واحدهای تولیدی با مسئولیت وزیر صمت تشکیل‌شده و مشکلات آن‌ها بررسی می‌شود و در هر استانی کمیته تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندارها تشکیل و گزارش‌ها را به‌صورت مستمر مطالعه و بررسی می‌کنم.

وی بابیان اینکه هرمزگان از ظرفیت بالایی برخوردار و هرمزگان قلب توسعه کشور است، اظهار کرد: نبض تجارت کشور در هرمزگان می‌زند و از صنایع، بنگاه‌های اقتصادی و پالایشگاه‌های مهمی برخوردار است؛ اقتصاد دریا محور باید در اولویت برنامه‌های هرمزگان باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه باید صنایع بزرگ کشورمان در سواحل بسیار عظیم کشورمان ایجاد شود، خاطرنشان کرد: برخی اعداد و آمارها نباید وقتی واقعی نیست اعلام شود چون رسانه‌ای خواهد شد و مردم را نگران می‌کند.

جهانگیری بابیان اینکه برخی کارها در برخی دستگاه‌ها کند پیش می‌رود که دراین‌بین نقش استانداران کلیدی است و باید حساب کشی کنند از دستگاه‌های اجرایی که چرا کار مردم پیش نمی‌رود، تصریح کرد: با تمرکززدایی به‌صورت مبنایی موافقم و یکی از خواسته‌های استانداران جدید اختیارات بیشتر بود و باید اعتراف کنیم که استان‌های مرزی مهم‌ترین استان‌هایی هستند که می‌توانند تحریم آمریکا را از بین ببرند.

وی با تأکید بر اینکه تحریم کردن ایران اسلامی فکر عبث و بیهوده‌ای است، اضافه کرد: آمریکایی‌ها بدانند که ایران حبس نشدنی است.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز اعلام کردم جهانگیری کوشایی هستم، تصریح کرد: اقتصاد هرمزگان قوی و در آن نیروی انسانی توانمند وجود دارد اما چرا باید روستاهای هرمزگان محروم باشد، پس از قلعه گنج می‌خواستیم روستای دیگری را در طرح اقتصاد مقاومتی از محرومیت خارج کنیم اما هر چه بررسی کردیم روستای کوشا احمدی اعلام شد، حیف است بر روی هرمزگان غبار محرومیت وجود داشته باشد و باید تلاش خود را بیشتر کنیم.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها