برگزاری آیین رونمایی از کتاب «عصمت» در دزفول

مراسم رونمایی از کتاب عصمت «زندگی‌نامه شهید عصمت پور انوری» ۲۱ آذرماه در شهرستان دزفول برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۲۲۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵ - 11December 2018

به گزارش دفاع پرس از اهواز، آیین رونمایی از کتاب عصمت «زندگی‌نامه شهید عصمت پورانوری»، شامگاه چهارشنبه ۲۱ آذرماه ساعت ۲۱ در حسینیه گلزار شهیدآباد دزفول برگزار خواهد شد.

این مراسم با حضور خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان، ایثارگران و عموم مردم برگزار می‌شود.

همچنین در این مراسم «محمدرضا سنگری» مدیر گروه ادبیات اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و «سیده رقیه آذرنگ» نویسنده کتاب «عصمت» حضور دارند.

تجلیل از مادر شهید والامقام «عصمت پور انوری» از حاشیه‌های این مراسم است.

در قسمتی از کتاب «عصمت» می‌خوانید:

برگرد خواهرم! برگرد تا دختران این شهر ببینند می‌شود مردانه هم دختر بود! غرق در تکبر دخترانه، آن‌جا که باید اقتدار زن مسلمان را به ظهور گذاشت و غرق در امواج محبت عاشقانه، آن‌جا که باید دختر بود و دخترانگی کرد!

برگزاری آیین رونمایی از کتاب «عصمت» در دزفول

مردم باید بدانند قصه دختری که از مدرسه فراری می‌شود برای اینکه نمی‌گذارند حجاب کامل داشته باشد، قصه نیست!

برگرد تا دختران امروز بدانند که می‌شود به سبک عصمت هم عاشق شد. «عشقی عاقل» که ثمره «عقلی عاشق» است و اینجاست که می‌شود مردی را به همسری انتخاب کرد که جز اتاقی در خانه پدر و نمدی کف اتاق، هیچ از خود ندارد.

می‌شود بر سفره عقد نشست. ساده! بی غل و غَش. بدون رسم و رسوم‌های خودساخته دست و پاگیر و کمرشکن! و «محمدِ» زندگی‌ات، سرش را بالا بگیرد، بدون اینکه شرمنده نداری‌اش باشد!

برگرد تا به دختران امروز نشان دهی در زیباترین شب آرزو‌های یک دختر، می‌شود از قشنگ‌ترین دخترانگی‌های عالم گذشت. می‌شود به احترام زن همسایه که پسرش شهید شده است، تمام قوانین زمینی را زمین گذاشت و بجای آراستن صورت، دل را آرایش کرد و بجای پوشیدن لباس سفیدِ آرزو‌های یک دختر، لباس حرمت پوشید تا حرمِ دلِ مادر شهیدی در حسرت دامادی پسرش ویرانه نشود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار