به مناسبت ۲۰ آذر سالگرد شهید دستغیب؛

هدف از ترور پیروان اصیل خط امام، تحقق نیافتن اهداف مردمی انقلاب است

دختر شهید آیت الله دستغیب درخصوص فعالیت‌های پدرش روایت کرده است: «اطاعت محض از امام داشت و هرچه را که امام می‌گفت عمل می‌کرد؛ حتی نمی‌خواست امامت نمازجمعه را قبول کند؛ ولی مردم طومار نوشتند و امام تکلیف کردند و آنگاه وی اقامه نماز جمعه را پذیرفت.»
کد خبر: ۳۲۲۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰ - 11December 2018

هدف از ترور پیروان اصیل خط امام، عدم تحقق اهداف مردمی انقلاب استگروه حماسه و جهاد دفاع پرس: در بیستم آذر ۱۳۶۰ هجری شمسی، روحانی عالی‌مقام آیت الله سید عبدالحسین دستغیب نماینده امام و امام جمعه شیراز توسط منافقین، به شهادت رسید. شهید محراب آیت الله دستغیب که به قولی از امام عزیزمان «گناهش فقط تعهد به اسلام بود» یکی از مهره‌های اصلی انقلاب اسلامی به شمار می­ رفت که امت حزب الله وی را به صفای نفس و تعهد به اسلام و مملکت اسلامی می­‌شناسد. جایگاه دستغیب در تحولات سیاسی آن زمان خصوصا در سطح استان فارس به گونه‌ای بود که هدایت امور را به دست داشت. علاوه بر این به شکل علنی حمایت خود را از رهبری امام راحل و اصل ولایت فقیه اعلام می‌کرد: «هر کس بگوید، من امام زمان (عج) را قبول دارم، ولی امام امت را قبول ندارم، دروغ می‌گوید، بدانید امام زمان را هم قبول ندارد. اگر امام زمان هم می‌آمد اطاعت او را نمی‌کرد. این یک اعتراف کذب زبانی است، دروغ می‌گوید. به خدا کسی که مخالفت با نایب امام زمان (عج) می‌کند و می‌گوید من به امام زمان عقیده دارم، عقیده خشک و خالی معنی ندارد. امام وقتی امام است که تو ماموم او باشی.»

آنچه بیش از هر چیز باعث شد که آیت الله دستغیب در لیست ترور‌های منافقین در سال ۱۳۶۰ قرار گیرد از یک طرف به نقش پررنگ و فعال او در استان فارس و استان‌های جنوبی کشور مربوط شده و از طرف دیگر ریشه در برنامه و استراتژی تروریستی این سازمان دارد. در مجموع می‌توان گفت که نگرش‌های اعتقادی سیاسی آیت الله دستغیب برای منافقین قابل قبول نبود.

شهید دستغیب اطاعت محض از امام داشت

سیده بتول دستغیب دختر شهید آیت الله دستغیب درخصوص فعالیت‌های پدرش روایت کرده است: «اطاعت محض از امام داشت و هرچه را که امام می‌گفت عمل می‌کرد؛ حتی نمی‌خواست امامت نمازجمعه را قبول کند؛ ولی مردم طومار نوشتند و امام تکلیف کردند و آنگاه وی اقامه نماز جمعه را پذیرفت. طولی هم نکشید که شهید شد. در سال 56 منزل آقا را محاصره کردند و ما نمی‌توانستیم برویم و وقتی می‌رفتیم سربازها می‌آمدند و مانع می‌شدند و خیلی اذیت می‌کردند. در سال 57 هم که انقلاب پیروز شد، همه چیز را منزل آقا می‌آوردند و حتی اسلحه‌ها را هم آنجا می‌آوردند. یک شب که راننده حاج‌آقا تیر خورده بود، من خیلی ناراحت بودم و رفتم منزل آقا. خود حاج‌آقا نبودند و به مسجد رفته بود. وقتی برگشت: «پرسیدیم چه خبر؟» گفت: «الحمدلله پیروز شدیم.» و بعد هم اداره امور را در دست گرفتند و همان وقت آقای سیدعلی‌اصغر دستغیب را استاندار کرد و به کسانی که اعتماد داشت، مسئولیت‌هایی داد تا اوضاع کم‌کم سر و سامان گرفت و از طرف امام و از تهران دستوراتی آمد و افرادی منصوب شدند. هر وقت خبری می‌شد، آقا همه را آرام می‌کرد. جنگ که شروع شد، مردم شور می‌زدند که همه چیز گران شده، آقا سخنرانی کرد: «ما انقلاب کردیم که دین‌مان درست شود. مگر برای شکم انقلاب کردیم؟» خلاصه وجودشان خیلی برای انقلاب لازم بود.»

در سالروز شهادت آیت الله دستغیب مروری داریم به گزیده‌هایی از سخنان این شهید بزرگوار که در ادامه می‌خوانید.

- واجب است در هر دوره‌ای مسلمین دور یک محور باشند، یک رهبر الهی داشته باشند. در زمان امام علی (ع)، در زمان حضرت حسین (ع) در زمان غیبت امام مهدی (عج) فقیه عادل زمان و امروز حضرت آیت الله العظمی امام خمینی است و هر کس در مقابل او ایستاد قانون خدا را شکسته ...

- امروز آمریکا و اسرائیل طاغوت‌های زمان هستند.

- شیطان بزرگ آمریکا در راس دشمنان خدا و رسول است.

- اکنون ملت ایران با شجاعت در برابر توطئه‌­های آمریکا می‌­ایستد.

 - آمریکا، جنایتکار است.

- تمام این تشنجات و اختلاف پراکنی­‌ها از دسایس آمریکاست.

- آمریکا سال‌ها زیر ماسک محمدرضا بر ایران حکومت می­‌کرد و با آوردن هزارن مستشار حکومت کفر در این کشور به وجود آورده بود.

- همه با تمام قدرت و تکیه به الله ... هدف واحد داشته باشند و آن بیرون کردن امپریالیسم است.

- انگلیس و فرانسه و شوروی از همه مهمتر آمریکا... همه یک طرف قدرت الله اکبر هم یک طرف.

- هدف آمریکا از ترور پیروان اصیل خط امام، عدم تحقق اهداف مردمی انقلاب است.

- هر کس در برابر درندگان ساکت شد از خط اسلام بیرون است. بر تمام شما واجب است که در مقابل کسانی که به ما اعلام جنگ داده‌اند بایستید.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها