حجت‌الاسلام رئیسی:

پرچم شهادت در تمام نسل‌ها برافراشته است/ کسی نمی‌تواند دم از کوتاه آمدن در مقابل دشمنان بزند

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این‌که در تمام نسل‌ها و عصرها پرچم شهادت در زندگی و خانواده‌های شهدا برافراشته است، گفت: کسی نمی‌تواند در فضای نورانی شهید و شهادت دم از وابستگی به‌جای استقلال و یا دم از استبداد و استکبار به جای آزادی و دم از کوتاه آمدن در مقابل هجوم دشمنان بزند.
کد خبر: ۳۲۲۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲ - 11December 2018

شهدا قبل از شهادت‌شان به مقام کرامت دست یافتندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» تولیت آستان قدس رضوی، امروز (سه‌شنبه) در کنگره ۲ هزار شهید استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: گاهی انسان در زندگی اجتماعی خود از یک بزرگی روح برخوردار می‌شود، بزرگی که بتواند بر تمام هواهای نفسانی خودش مسلط شود و به‌جای اینکه اسیر نفس باشد، امیر نفس باشد.

وی افزود: در پرتو عبودیت پروردگار و رسیدن به مقام بالای بندگی، انسان می‌تواند به این جایگاه برسد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این‌که بین بزرگ و بزرگوار فرق است، گفت: بزرگواری جایگاهی است که در پرتو عبودیت پروردگار و در کرامت نفسانی، انسان پیدا می‌کند.

رئیسی اضافه کرد: حقیقت این است که کرامت یعنی انسان به جایگاهی برسد که جز خدا نبیند و نیاندیشد و آن‌چه بر او مسلط است، خدا باشد.

وی با اشاره به این‌که انسان در پرتو این خدابینی و خدامحوری هرجا لازم باشد مال و آبرو می‌بخشد و هرجا که لازم است جان می‌بخشد، عنوان کرد: شهدا قبل از این‌که جایگاه شهادت پیدا کنند، جایگاه کرامت پیدا می‌کنند.

تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: شهید باید عالمانه و عامدانه به این جایگاه برسد و جانش را در کف دستش بگیرد و آن‌جا حضور پیدا کند.

حجت‌الاسلام رئیسی متذکر شد: اگر کسی شهید شد نظر می‌کند به وجه‌الله، در عالم هیچ‌کس جز خدا وجاهت ندارد و وجاهت فقط درِ خانه خدا و اهل‌بیت است و رمز این‌که شهدا جاودان و ماندگار شدند این است که به وجه‌الله نظر می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که همچنان که خداوند متعال خودش خون‌خواه خون حسین (ع) است اگر کسی خونش با ثارالله متصل شد خون‌خواه او خداست، گفت: مگر می‌شود خدا از خون هزاران شهید در جهان اسلام بگذرد و مگر خدا از خون حسین (ع) گذشت؟

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: دشمنان چقدر تلاش کردند حسین (ع)، راه حسین و کربلای حسین را محو کنند، اما عاشورا روز تولد عاشوراییان شد.

رئیسی در همین رابطه یادآور شد: از هرکدام از شما که بپرسند «حبیب بن مظاهر» روز تولدش چه روزی است کسی نمی‌داند اما روز شهادتش را همه می‌دانند و این است که می‌گوییم حبیب در عاشورا متولد شد.

وی با بیان این‌که خون حضرت اباعبدلله (ع) از عالم جهل‌زدایی کرد و این بیداری اسلامی که در منطقه داریم از برکت خون شهداست، بیان داشت: در مصر، تونس، آفریقا و تمام منطقه این بیداری اسلامی ایجاد شده است.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: در تمام نسل‌ها و عصرها پرچم شهادت در زندگی و خانواده‌های شهدا برافراشته است و هیچ زمانی از زندگی شهدا محو نخواهد شد.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: کسی نمی‌تواند در فضای نورانی شهید و شهادت دم از وابستگی به‌جای استقلال و یا دم از استبداد و استکبار به جای آزادی و دم از کوتاه آمدن در مقابل هجوم دشمنان بزند و امروز فرهنگ تسلیم نشدن بر هر آن‌چه از داشته‌هایی که ملت بزرگ ایران دارند حاکم است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه از امتیازات مردم خراسان، دل دادن به ولایت و رهبری است، اعلام کرد: نرخ جرم در خراسان جنوبی پایین ترین نرخ در کشور است که رمز آن دلدادگی به شهداست.

حجت‌الاسلام رئیسی اضافه کرد: مرزبانان این استان دل در گرو خدا دارند و امروز علیرغم همه کمبودهای موجود در کشور، در جایگاه دفاع از نظام و ارزش های الهی و پاسداری از خون مطهر شهدا قرار دارند و مردم این استان در زمینه گوش به حرف رهبری بودن جزو پیشگامان هستند.

وی خطاب به شهدا، اشاره داشت: شهدا، شما وصیت کردید به حفظ و انسجام نظام و از وحدت و ارزش‌های انقلاب و ادامه دادن راهتان و با خدای خود گفتید؛ لذا ما پیوند و پیمان می‌بندیم که همواره پاسدار خون مطهر شما باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در شب شهادت امام رضا (ع) شهیدی را در حرم مطهر امام رضا (ع) تشییع کردند، در آن‌جا خواهر شهید خیلی اصرار داشت صورت برادرش را ببنید اما هرچه خواستند نتوانستند منصرفش کنند و حتی به او نگفته بودند برادرش سر در بدن ندارد؛ وقتی که اصرارهای او را دیدند به او گفتند برادرش سر در بدن ندارد.

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: وقتی خواهرش از این موضوع آگاه شد، گفت «باید از اول به من می‌گفتید اما من کار خودم را بلدم و حضرت زینب به ما یاد داده است که چکار باید بکنیم» و لب‌ها را بر رگ های بریده برادرش گذاشت و بوسید.

وی خاطرنشان کرد: ما این خانواده و خواهرها را در این مملکت داریم و باید قدردان خانواده شهدا باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار